Toon posts:

film bewerken van digitale filmcamera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier GEEN verstand van (geef mij maar een Proliant)
maar een klant wil film opgenomen met de digitale filmcamera gaan bewerken (aftiteling ed.) en er daarna een mpg van vouwen.
1. Die camera is uitgevoerd met een USB aansluiting dus lijkt me logisch dat het opgenomen materiaal gekopieert kan worden ???
2. Als ik een filmpje wil bewerken heb ik dan een encoderkaart nodig om een mpgje te vouwen ??? (AMD Athlon TB 1400 512Mb, ATA100)
3. Als het antwoord op vraag 2 "nee" is , is een Asus V8200 T2 Deluxe 64 Mb dan een goede optie, of zijn er voor die prijs (fl 800) betere alternatieven ???

Bedankt alvast !

Verwijderd

moved V&B >> AVH

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Weet je zeker dat het een USB uitgang is en geen Firewire? :+

Een firewire uitgang sluit je aan op een firewire kaart (100,-) in je PC. Dan kun je het softwarematig omzetten naar MPEG.

Er zijn ook duurdere kaarten die het gelijk (hardwarematig) omzetten naar MPEG, dat scheelt tijd en je hebt minder harddisk ruimte nodig.

Als je geen firewirekaart wilt kopen kun je natuurlijk de analoge uitgang aansluiten op je Asus maar dat is een beetje zonde, want dan ga je van digitaal-analoog-analoog-digitaal ;)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Als het een digitale camera met firewire is, kan je met een simpele firewirekaart en Premiere 6.01 gaan werken.

Als het een analoge camera is, met alleen composite/s-video uit kan je gaan werken met een DC10+ van Pinnacle daar zit dan ook software bij om te monteren (Studio DC10+ van Pinnacle, deze kan de eindmontage ook converteren naar MPEG1).

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 28 november 2001 12:08 schreef Bigfoot72 het volgende:

Er zijn ook duurdere kaarten die het gelijk (hardwarematig) omzetten naar MPEG, dat scheelt tijd en je hebt minder harddisk ruimte nodig.
Maar die boarden kosten iets van 5000 piek min. Je kunt beter een MJPEG montage board (dc10+) kopen en software matig naar MPEG1 gaan encoden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©