The devil is in the details.
Als je een OC'er bent en je wil ook stabiliteit zou ik een Epox pakken !
Roll that shit like that shit smoking (das Epox)
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Das mijn mening ,voor de rest zijn het beide goede borden
Euh als het op FSB oc'en aangaat is Epox wel King OC ja
procenten ken ik niet zeggen
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
Heb je meerdere HDD's? neem dan met RAID, anders kun je zonder ook heel goed af...Op dinsdag 27 november 2001 21:45 schreef Marc00 het volgende:
Ik wil stabiel draaien (natuurlijk) en overclocken, maar heb je wat aan USB 2.0 en merk je echt veel verschil in raid en geen raid? (hoeveel procent sneller is het?)
Ik heb nog geen 2 Hd's nee, maar hoeveel sneller is Raid ten opzichtte van geen Raid? (in procenten)Op dinsdag 27 november 2001 21:47 schreef speedysplaza het volgende:
[..]
Heb je meerdere HDD's? neem dan met RAID, anders kun je zonder ook heel goed af...
ALs je 2 schijven in Stripping zet is dat 100% boost met copyenOp dinsdag 27 november 2001 21:48 schreef Marc00 het volgende:
[..]
Ik heb nog geen 2 Hd's nee, maar hoeveel sneller is Raid ten opzichtte van geen Raid? (in procenten)
In Mirror heb je ook 100% meer snelheid ,maar is wat link i.v.m indeling van de schijven ,waar ik niet verder op in ga
Dus je hebt wel veel baat bij Raid? Hoe duur is eigenlijk een Raid kaartje? Want als dat minder dan 100 piek kost dan heeft de MSI geen voordelen ten opzichte van de EpoxOp dinsdag 27 november 2001 21:51 schreef Speedy-J het volgende:
[..]
ALs je 2 schijven in Stripping zet is dat 100% boost met copyen
In Mirror heb je ook 100% meer snelheid ,maar is wat link i.v.m indeling van de schijven ,waar ik niet verder op in ga
Een gemiddeld kaartje zit nu ook zo rond de 100 piek
Ik ken de prijs niet precies zeggen,maar zit er niet ver vandaan.
hij hang nu in de Epox op 165fsb te snorren dus de kwaliteit is er ook
koste me 3 jaar geleden 139 piek zie ik op het bonnetje
RAID 0: Striped Disk Array zonder Fault Tolerance en geeft GEEN 100% boost. Das helaas onzin maar de boost zal ongeveer liggen tussen 30% - 80% en hang sterk af van het soort RAID controller.Op dinsdag 27 november 2001 21:51 schreef Speedy-J het volgende:
[..]
ALs je 2 schijven in Stripping zet is dat 100% boost met copyen
RAID 1: Mirror met Fault Tolerance en geeft nauwelijks een boost maar je data is wel behoorlijk safe en dat is dus NIET link wat betreft indeling schijven.
Verder is een mirror aan te bevelen als je bedrijfszeker wilt werken en een sriped Array als je een HD-boost nodig hebt. Het laatste merk je in de praktijk niet eens zo heel goed.
Een RAID setup is in ieder geval goed voor je ego en stoer om aan je vrienden te vertellen
Wil je echt een koning zijn, koop dan een RAID 5 scsi kaart met 10000 rpm SCSI schijven.
Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......
en tot nu toe bedankt voor de hulp Speedy-J
Verwijderd
kost f329,00 ballen in de Pricewatch!!!!!!!
Als ik een nieuw MOBO moet hebben weet ik welke ik moet nemen
Suc6
Ik wil wel een snel systeem, maar dan hoef ik dan nog niet straatarm van te wordenOp dinsdag 27 november 2001 22:00 schreef Disciplus-Simplex het volgende:
[..]
RAID 0: Striped Disk Array zonder Fault Tolerance en geeft GEEN 100% boost. Das helaas onzin maar de boost zal ongeveer liggen tussen 30% - 80% en hang sterk af van het soort RAID controller.
RAID 1: Mirror met Fault Tolerance en geeft nauwelijks een boost maar je data is wel behoorlijk safe en dat is dus NIET link wat betreft indeling schijven.
Verder is een mirror aan te bevelen als je bedrijfszeker wilt werken en een sriped Array als je een HD-boost nodig hebt. Het laatste merk je in de praktijk niet eens zo heel goed.
Een RAID setup is in ieder geval goed voor je ego en stoer om aan je vrienden te vertellen
Wil je echt een koning zijn, koop dan een RAID 5 scsi kaart met 10000 rpm SCSI schijven.
Je maakt het me niet moeilijk hoorOp dinsdag 27 november 2001 22:01 schreef Telefoongids het volgende:
om het je wat moeilijker te maken moet je deze Link checken:http://www.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/kt266a_nforce-10.html
kost f329,00 ballen in de Pricewatch!!!!!!!
Als ik een nieuw MOBO moet hebben weet ik welke ik moet nemen
Suc6
want die test laat zien dat de Epox 8KHA+ het snelst is en dat zeggen ze ook in de conclusie dus alweer een voordeel voor de Epox
en welk mobo kost er 330 in de pricewatch?
Nah jah nu ik dat allemaal in het kort moest uitleggen heb ik er voor het gemak maar 100% gezet...Op dinsdag 27 november 2001 22:00 schreef Disciplus-Simplex het volgende:
[..]
RAID 0: Striped Disk Array zonder Fault Tolerance en geeft GEEN 100% boost. Das helaas onzin maar de boost zal ongeveer liggen tussen 30% - 80% en hang sterk af van het soort RAID controller.
Maar reken maar dat ik met me barracuda's die 80% wel haal in Stripping
Kijk ik wou het ff kort samenvaten weet je
In I/O controllers?
Verwijderd
en het ziet er ook nog mooi uit helemaal rood
dat heeft die xpox niet
Verwijderd
Soltek SL-75DRV2Op dinsdag 27 november 2001 22:03 schreef Marc00 het volgende:
[..]
Je maakt het me niet moeilijk hoorje maakt het me makkelijker
want die test laat zien dat de Epox 8KHA+ het snelst is en dat zeggen ze ook in de conclusie dus alweer een voordeel voor de Epox
en welk mobo kost er 330 in de pricewatch?
Ik vind het een PRACHTIG Bord voor (heel weinig)
Verwijderd
De Epox komt er veel beter uit, op alle vlakken! De MSI nog niet eens in de top 3.
Natuurlijk is geen bordje meer slecht, maar ik denk dat de Epox toch de voorkeur krijgt bij de meesten, ook vanwege de overclockbaarheid. De Epox is bovendien echt goedkoop!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Het voordeel is ik heb beide merken gehad 3 stuks MSI en 1 Epox + een ECS bordjeOp dinsdag 27 november 2001 22:20 schreef Deady het volgende:
Het wordt niet echt opgelost zo.. De ene zegt MSI en de andere Epox. Ik zou persoonlijk voor de MSI gaan, maar dat komt denk ik omdat hij bij mij zo goed loopt.
Waarom zit ik nu op Epox
Zoek es ff op Barracuda en RAID, wedden dat die 80% dan bullshit is. Ik denk eerder -10% met twee barracuda'sOp dinsdag 27 november 2001 22:06 schreef Speedy-J het volgende:
[..]
Nah jah nu ik dat allemaal in het kort moest uitleggen heb ik er voor het gemak maar 100% gezet...
Maar reken maar dat ik met me barracuda's die 80% wel haal in Stripping
Kijk ik wou het ff kort samenvaten weet je
Seagate doet er nog nix aan lijkt het
BTW: RAID is juist wel goed voor overclocken. Met 686B als IDE controller kon ik mn schijfinhoud bij 150MHz gedag zeggen, terwijl mijn Promise PDC20265R (zelfde als op dat andere MSI bord) mijn FSB nog ff door liet gaan naar 157MHz.
Niet gaan Flamen he ! dit zijn mijn bevindingen ,en dat zijn de jouwe .Op dinsdag 27 november 2001 22:28 schreef _JGC_ het volgende:
[..]
Zoek es ff op Barracuda en RAID, wedden dat die 80% dan bullshit is. Ik denk eerder -10% met twee barracuda's
Seagate doet er nog nix aan lijkt het
BTW: RAID is juist wel goed voor overclocken. Met 686B als IDE controller kon ik mn schijfinhoud bij 150MHz gedag zeggen, terwijl mijn Promise PDC20265R (zelfde als op dat andere MSI bord) mijn FSB nog ff door liet gaan naar 157MHz.
En met 1 ding ben ik het eens een Promise houd het veel langer uit ja
Er zijn zat topics over in OM, en zelfs seagate heeft erkend dat er een fout in de firmware zit...
Of heb jij nog de oude cuda III?
Sterker nog ik heb de barracuda's I ja je ziet het goed !Op dinsdag 27 november 2001 22:33 schreef _JGC_ het volgende:
Als jouw Barracuda's het dan zo goed doen, waarom deel je de instellingen dan niet ff met ons?
Er zijn zat topics over in OM, en zelfs seagate heeft erkend dat er een fout in de firmware zit...
Of heb jij nog de oude cuda III?
Welke instellingen mag ik delen ,dan kwak ik ze wel neer hoor
Onder Ghost blaast hij ieder geval 80% voor mij
wel ff verschil he 60mb/m of 622mb/m ?
Natuurlijk ligt dit aan je schijven omdat deze al redelijk 'oud' zijn.
Zelf heb ik nu een EPOX 8KHA+ board zonder raid, dus dit is zowieso langzamer met de VIA IDE controller onder dos.
Hiervoor had ik het 8K7A+ board met HIGHPOINT raid controller.
Als ik hiermee een GHOST file maakte, van de ene IBM 75GXP 46Gb naar de andere IBM 75GXP 46Gb, dan haalde ik dus snelheden van 3000Mb/min en meer zelfs. Dit was ZONDER raid.
Als ik ditzelfde deed aan de onboard VIA IDE controller, dan haalde ik dus maar 700Mb/min.
Heeft puur temaken dat de RAID controller onder DOS busmastering support heeft en de VIA controller niet.
Raid 0 is leuk, maar brengt geen dikke prestaties met zich mee. Dit mede doordat het een SOFTWARE based raid controller blijft.
Wil je echt raid moet je inderdaad of scsi nemen of een echte HARDWARE based raid controller aanschaffen, maar reken dan maar op zo'n 1000 piek.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB