vage resets win XP en gforce Ti

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:52
Ik heb op de HCC een geforce ti gekocht bij die stand van ctw (die bij tweakers stonden, is de zelfde kaart als die van gistron die pixelview) dus meteen geinstalled en na XP eng maar is win XP nl geinstalled. en sindsdien had ik hele vage resets... wel een flits van blauw scherm. dus bij systeem automatisch resetten bij fout uitgezet. dus nu kon ik zien wat er crashte.... was zoiets van nv4_disp is in een oneindige loop terecht gekomen bla bla... dus inplaats van die 22.80 beta deto's die certified drivers geinstalled (15.70) en dat ging even goed... dacht ik... :(
net weer 2 vastlopers dus...
Na dikke stress... straks is die TI nie goed no fucking idea waar dat ctw zit :o dom...dom...dom.. maar ja kon de verleiding nie weerstaan.
Dus ik 3dmark 2000 3kwartier gedraait zonder problemen... uur ge ct.... maar soms gewoon spontaan reset met die foutmelding... ga zo maar is win XP eng proberen zoveel kan dat toch nie uitmaken tussen eng en nl?

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?...
na lang verhaal... :P

Tnx alvast

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

ik heb die infite loop van nv4_disp dus ook al heel vaak gezien met m'n asus v7700 onder winxp pro eng..

ik heb de 21.83, 2240 en 2280 geprobeerd.. de 2183 zijn bij mij dan nog het stabielste.

Ik krijg het voornamelijk als ik of wissel van desktop werk naar d3d/opengl

Heel af en toe als ik een Divx wil afspelen... iets gaat er niet helemaal lekker..

Waar het aan ligt weet ik nog niet.. ik ben nog aan het zoeken..

Persoonlijk gok ik op een niet ge-aarde pc (die mij is dat niet..), te zwakke voeding (ik heb 250Watt, met 2 x 10.000 rpm scsi erin + 2 x cdrom + 1 ide ata 66 +pIII 550 @660 1.85volt)

Waar het precies aan ligt weet ik nog niet.. Misschien zit me webcam wel te fucken..

Als je wat weet .. let me know

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:52
ja maar hoe kan die driver nou in een infinite loop raken door de voeding of niet geaarde pc?... je zou toch denken dat het een of ander vaag driver probleem is. Heb mijn MX vervangen door die TI en met die MX had ik nooit problemen zo stabiel als wat... daarom snap ik er helemaal niks van.. en TI hoefd perse toch niet meet stroom te trekken als een MX?... Zou bijna die mx der weer in zetten hier wordt je gek van :( maar de performance van die kaart gaat zooooo ver boven die MX uit dus... gaat hem der nog nie uithalen..

Verwijderd

Ik had het iets extremer dan jullie. Zodra inlogscherm van XP tevoorschijn kwam had ik last van een heel trage muis.
Kon niet hoger dan 800x600 in 16 bits. Bij aanpassing van resolutie, kleurdiepte of verversingsfrequentie van de monitor liep PC vast, ook vaak met de melding van nv4_disp.dll. WinXP helemaal opnieuw schoon geinstalleerd.
Nog steeds dezelfde symptomen. Toen maar alle kaarten eruit getrokken, op de videokaart en geluidskaart na.
Opstarten in VGA mode, drivers opnieuw geinstalleerd.
En werken, geen problemen meer. Toen één voor één weer de rest van de kaarten erbij geprikt, met als enigste verschil dat het PCI-slot onder het AGP-slot nu leeg te laten en alles bleef draaien. It's Amazing *D
Dit alles met een Leadtek Ti200

Verwijderd

ik heb die infite loop van nv4_disp dus ook al heel vaak gezien met m'n asus v7700 onder winxp pro eng..
Ik ook en er zijn al heel veel topics over, dus je kan beter in zo'n topic verder gaan lijkt me.

Dit topic is gesloten.