Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 14:55:
Oops, ik moet ook een flink stuk c weer behandelen (herhalen), dat vind ik dus ook fout. Als je c++ niet op een geheel andere manier benaderd dan c, dan is dat ++ slechts een versie verbeteringetje tov van c. in den beginne was c++ dan ook gewoon een c precompiler

Waarom moet je een heel stuk C opnieuw behandelen? Als ze JAVA en C hebben gehad kun je ze er op wijzen dat het een familie van talen is met zekere overeenkomsten, maar dat het toch 3 verschillende talen zijn.
Wat betreft de origine, de "preprocessor" implementatie is niet uniek voor C++. Ook yacc en lex genereren C code, maar dat zijn evengoed heel andere talen. Taalinhoudelijk is C++ ook niet als incrementele uitbouw begonnen. C++ is (begonnen als) een fusie van C met OO concepten.
nog een indicator: de meeste c++ boeken die ik heb gezien zijn puur en alleen syntax boeken. wat heb je daar als software engineer nou aan.

de taal is immers ondergeschikt aan het ontwerp/implementatie
Yep. Nou kun je dan zeggen dat de getrainde JAVA software engineer die de upgrade

naar C++ maakt alleen een synta boek nodig heeft, dus er is een rechtvaardiging voor de categorie boeken. Aan de andere kant, een docent zou beter moeten zoeken naar goede boeken, en op z'n minst
www.accu.org moeten kennen.
Er is een subtiel probleem: Er zijn geen mainstream boeken over generiek programmeren, maar in C++ is dat sinds de STL (ca. 1995) minstens net zo belangrijk als OO programmeren. OOP is beter als objecten entiteiten voorstellen, maar voor waarde-objecten is GP handiger. Dit moet dus in de praktijk in een C++ boek, alhoewel het voor in beginnersboek niet al te uitgebreid hoeft.
[
Voor 13% gewijzigd door
MSalters op 12-07-2003 00:45
]
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein