Bad EIP value ??

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Na dat ik mandrake 8.1 op de pc van mijn vriendin had geinstaleerd (install liep zonder problemen) en reboote om linux op te starten kreeg ik een error melding :(

Bad EIP value
<0>kernel panic:Attemted to kill init!

Wat houd dit in :?

Ik denk zelf dat ik een fout heb gemaakt tijdens het opzetten van de netwerkverbinding (haar pc dient als 'server' om internet verbinding op te stellen), maar ik heb geen idee wat :?

Ik heb aangegeven dat er automatisch een IP moet worden uitgereikt en Proxy/ftp heb ik niet ingesteld, omdat a. ik niet weet hoe dat moet en b. dat dacht ik met adsl-usb niet nodig was :?

Kan iemand mij misschien vertellen wat deze error inhoudt en hoe ik achter de gevraagde ip adressen kom (of mag ik die gewoon zelf uitkiezen :?)

Verwijderd

EIP = extended instruction pointer

is een register van je processor volgens mij. heeft dus niks met ip te maken. Meer iets van je geheugen brak, je proc brak of gewoon de kernel brak.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:49
EIP is je 32-bits Instruction Pointer wat Crookie zegt. Is niet zo goed als die fout staat, dan weet de proc niet wat hij moet gaan uitvoeren ;)

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Oke en hoe los ik dat op :?

Het gaat om een athlonXP 1500+ op een msi k266pro moederbord met 128mb ddr ram een 20 gig hdd een gforce2mx 400 videokaart en een realtek netwerkaart.
betreft de pc van mijn meisie :)

De distro instaleerd btw zonder problemen op mijn pc :)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:49
Misschien een nieuwe kernel bakken, optimised voor Athlon enzo?

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 22:47 schreef Arzie het volgende:
Misschien een nieuwe kernel bakken, optimised voor Athlon enzo?
Hoe? als ik niet eens in console kom :?

kernel was trouwens dacht ik 2.4.8 dus redelijk recent en volgens mij amd comparteble :)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Ik heb het zelfde probleem. Nadat ik de XP 1800+ had gekocht kom ik niet meer in. Wat kon ik hieraan doen. Ik wil geen andere OS hebben.

(ja ik weet het is een oud topic)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Schop. Weet niemand hoe ik dit kan fixen?

• metaal
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01-2025
Heb je niet nog ergens een extra compu ofzo waarmeej je even snel een goeie kernel kan bakken? Maak daarvan een bootflop, en je kan de goeie kernel overzetten naar je compu

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Bad EIP value
<0>kernel panic:Attemted to kill init!

Wat houd dit in :?
Opnieuw opstarten, als Lilo: verschijnt op ESCAPE drukken,
en op de prompt linux nobiospnp

Daarna zou het systeem moeten opstarten. Open je /etc/lilo.conf, en voeg een append="nobiospnp" regel toe. lilo
opnieuw draaien.
Pagina: 1