Op dinsdag 27 november 2001 22:50 schreef MetHod het volgende:
Zo nu en dan kraam je als SysAdmin de grootste onzin uit... als de gebruikers het maar geloofwaardig vinden, en logisch.
Zo nu en dan??
Ik hoor niets anders als onzin uit sommigen
Kijk, als de sysadmin het niet wil, dan kun je hem er uiteraard altijd van overtuigen dat dat wat je proggie aan het doen is nut heeft.
En wat ik niet begrijp is waarom niet elke sysadmin in Nederland meedoet met DPC.
Die sysadmin die zei dat Dnet bezig is zijn code te kraken heeft dus GEEN ENKEL idee wat die hele encryptie inhoudt...
Anders had ie geweten dat we al een aardig tijdje met heel wat PCs druk bezig zijn een vrij eenvoudig pass te vinden... En dat houdt dus in dat het een vrij goed systeem is, en dat zijn netwerk in dat opzicht best wel OK is...
Elke sysadmin die hier anders over denkt moet naar mijn mening per direct ontslagen worden vanwege 2 dingen: 1. Onkunde, hij weet niet hoe of wat en wil zich er ook niet in verdiepen (als ie 2 regels meer over RC5 had gelezen had ie het gesnapt), en veel erger: 2. Passiviteit. Staat niet toe dat er een poging gedaan wordt om te kijken hoe veilig 'zijn' netwerk is... En dat wil zeggen dat zijn netwerk per definitie niet veilig is, want hij is als de dood dat het zo is.
Je gebruikers verbieden iets te doen stopt de wereld niet met het wel doen.
Ik ben geen sysadmin (helaas, maar op m'n werk weer gelukkig), maar als ik er 1 was had ik het wel geweten....Koetjes op elke PC (of schoteltjes voor S@H)
(Menig Sysadmin gaat hiervoor overstag lijkt me zo)