P4 1.7Ghz te warm!

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49
Mijn nieuwe P4 wordt te warm hij is nu 57C Stressed idll 42.
Heb er net Artice Silver II tussen gedaan duurt dat even totdat dat spul gaat werken?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
idle issie wel erg warm, bij mij issie idle 36`C. Misschien helpt het ook als je even vermeldt wat voor cooler je gebruikt.

Verwijderd

moet direct werken...aangezien je proc. binnen enkele seconden op temperatuur is..

heb je het er niet te dik op gesmeerd?

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 15:40

w00Dy

Make soap, not war

is wel warm, maar kapot gaan zal hij niet, als hij te warm wordt gaat hij gewoon langzamer draaien. Intels gaan niet kapot amd's wel :Y)

probeer eens wat minder van die koelprut te smeren, echt heel weinig gebruiken !

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Heb je ook gezorgt voor een goede airflow in je case ?? In een kleine case met alles dicht kan de temperatuur ook erg oplopen ongeacht wat voor koeler je op de cpu hebt zitten.

Die-hard Brexiteer

• cool0
Ik heb een Aopen Case midi zit helemaal vol hij word met klep dicht 2 graden warmer. En hij draait op Multiplier 17 op 100Mhz bus klopt dit wel?

Dus ik heb dat opgeschroef naar 120Mhz bus omdat hij op 133 niet wou draaien nu draait hij op 2040Mhz met een temp die 4 graden lager is! idle! stressed hetzelfde.

De koeler is de standaard intel koeler die niet warm is maar zelfs koud.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Access
ehrm, waar lees je die temperatuur ? In de bios of in een of ander proggie ?

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 22:12 schreef Access het volgende:
ehrm, waar lees je die temperatuur ? In de bios of in een of ander proggie ?
mbm5 downloaden

• cool0
Asus probe

• cool0
Idle 34 graden volgens MBM 5. op 2040Mhz :) snap niet hoe dat kan met standaard koeler.
Zal effe me 3dmark dat ding warm laten worden.

En hoe stel je die P4 eigenlijk in?
als ik autodetect doe dan pakt hij hem op
17x 100Mhz.

maar dat moet 133 zijn of hoezit dat?

• Access
1) Asus probe zuigt zwaar, en gaf bij mij de verkeerde temp. aan (bios <-> a. probe)
2) 17 * 100 = goed. (100 = quad pumped, dus 400 mhz effectief)

• cool0
Oeps!
na 3X ignore te drukkken ken ik eigenlijk me message af maken.
MBM 5 geeft aan dat me cpu 127C is!

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 22:26 schreef cool0 het volgende:
Oeps!
na 3X ignore te drukkken ken ik eigenlijk me message af maken.
MBM 5 geeft aan dat me cpu 127C is!
dan heb je iets verkeerts ingesteld denk ik :D
(op fahrenheit gezet ofzo ?)

• cool0
Heb hem nu op 127C gehad toen begon MBM 5 te piepen. Toe heb ik de pc uit gezet aan koeler er snel afgehaald aan cpu gevoelt en die was steenkoud! ook de cooler. en de socket allemaal koud :?

• cool0
Snap iemand dit nog? Als ik de cpu op de door MBM gemeten temp benchmark in sisoft sandra dan komt hij met een knetter hoge scoren eruit dus hij troteld niet~!

Verwijderd

Er is nix mis met Asus Probe. Foute temperaturen liggen aan de BIOS. Gewoon flashen. Ik had ook een temp van 57 na BIOS upgrade is het nu 42 idle.

En anders kijk je gewoon effe in de BIOS wat de idle is.

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 10:46
Op dinsdag 27 november 2001 21:39 schreef w00Dy het volgende:
is wel warm, maar kapot gaan zal hij niet, als hij te warm wordt gaat hij gewoon langzamer draaien. Intels gaan niet kapot amd's wel :Y)

probeer eens wat minder van die koelprut te smeren, echt heel weinig gebruiken !
Ow nee?
• Haal je koeler en je koelribben er maar eens vanaf,
• Zet vervolgens je pc weer aan,
• Wacht iets meer dan een minuut of 1 a 2.
• ruik aan je processor, :D en ruik dat ie is doorgebrand |:(

Niet doorbranden?? Grapjas :+ :+

• cool0
De p4 gaat dan throllte hoor die brandt niet door :)

• FitNiX
Op dinsdag 27 november 2001 23:16 schreef cool0 het volgende:
De p4 gaat dan throllte hoor die brandt niet door :)
Wat gaat ie :? :? :? :?

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 23:17 schreef Fozzie het volgende:

[..]

Wat gaat ie :? :? :? :?
throllte
da's nieuwe spelling voor throttle

Verwijderd

Mbm5 en ASUS probe gingen bij mij NIET samen, ik adviseer je eerst asus probe te uninstallen, dan weer verder kijken.

zorg ook dat je een temp ingesteld hebt in je bios waneer hij uit moet slaan, of throttelen ( :P ) is wel makkelijk

voor de rest vallen je temps reuze mee..... er word altijd wel gezeurd over die AMD stookkachels, maar de p4 kan er zeker net zo veel van......

• Sine
  • Laatst online: 20:44
Op dinsdag 27 november 2001 23:22 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

throllte
da's nieuwe spelling voor throttle
Lol ...

Hij gaat langzamer lopen ....

kijk maar op tom's hardware guide

staat een leuk filmpje over amd's en intel's zonde cooler

Repareren doe je zo.

• FitNiX
De oude Intels gaan toch wel kapot :? :?

• cool0
nope die vallen uit.

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 23:27 schreef Fozzie het volgende:
De oude Intels gaan toch wel kapot :? :?
Nee die lopen vast maar gaan niet kapot, koeling nakijken en gaan! Tenminste p3 en celly ouder weet ik niet...

• FitNiX
Op dinsdag 27 november 2001 23:28 schreef cool0 het volgende:
nope die vallen uit.
Mits je dat hebt ingesteld in de bios lijkt me,
Anders kan ik ook zeggen dat mijn AMD nooit doorbrand.
Ik heb het id bios ingesteld :+

Verwijderd

die reageert nooit snel genoeg......

• FitNiX
Op dinsdag 27 november 2001 23:34 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
die reageert nooit snel genoeg......
Dat hangt er vanaf, als je hem op een goede waarde instelt, dan wel.
Ik heb hem op 75 graden staan, lijkt me een prima waarde :)

Verwijderd

Stel nou dat jou cooler eraf flikkert, denk je dan werkelijk dat ie snel genoeg reageert om doorbranden te voorkomen? wat is de refresh rate van de temp. sensor? hoevel tijd heeft ie nodig om uit te schakelen??

hehehe je kunt et wel proberen.... wel filmen he?

• FitNiX
Op dinsdag 27 november 2001 23:43 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
Stel nou dat jou cooler eraf flikkert, denk je dan werkelijk dat ie snel genoeg reageert om doorbranden te voorkomen? wat is de refresh rate van de temp. sensor? hoevel tijd heeft ie nodig om uit te schakelen??

hehehe je kunt et wel proberen.... wel filmen he?
Hij controleert elke drie sec's de temp als het goed is,
Maar het is vrijwel algemeen bekend dat een proc pas na zo'n 45s doorbrandt als ie helemaal koud is.

Dus als ie zo'n 45 graden is duurt het heus niet ineens 2 msec hoor :+
Het duurt heus nog wel een paar seconden meer --> 10 a 15 of zow.
Weet het niet precies, ga het ook niet testen :)

[edit]
en mijn cooler flikkert er heus niet zomaar af hoor |:(
[/edit]

Verwijderd

hehehe verstandig :P

Verwijderd

niks van aantrekken van die temp.

ik heb zelf een P4 1,5ghz op een asus p4b...
en die geeft ze zelfde temp als jij hier zegt...

ik werk zelf in een computer winkel, en als je daar het zelfde systeem maakt maar dan met een chaintech dan is hij ineens 35 graden in plaats van 45/55 op een asus bord, zelfde processor en koelen....

dus dat asus moederbord doet gewoon een beetje vaag... bij mij ook..

• cool0
ja heb inderdaad die p4B. Maar die throttle instellen in de bios waar dan? Daar heb ik niks van gehoord.

• cool0
Lijk mij trouwns ook sterk dat hij van idle 34 naar 60C of hoger gaat.

• Volture
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 15:33
Uhhhh, valt niet in te stellen. Is standaard van een P4. Nu heb ik nog een vraagje: Wie kan mij vertellen hoe ik een P4 1,4 Ghz (socket 423) zo maximaal en effectief mogelijk overclocken? Ik heb een Asus P4T MB. *D

Verwijderd

Mijn P4 wordt soms nog warmer idle... Toch maar es kijken of er te veel koelpasta op zit. Hij zit soms op de 47 graden idle op een Asus P4B...

Verwijderd

Hoe kan ik die koelpasta er goed afhalen zodat er niet meer teveel op zit?

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 22:11 schreef cool0 het volgende:
Ik heb een Aopen Case midi zit helemaal vol hij word met klep dicht 2 graden warmer. En hij draait op Multiplier 17 op 100Mhz bus klopt dit wel?

Dus ik heb dat opgeschroef naar 120Mhz bus omdat hij op 133 niet wou draaien nu draait hij op 2040Mhz met een temp die 4 graden lager is! idle! stressed hetzelfde.

De koeler is de standaard intel koeler die niet warm is maar zelfs koud.
........... Als je koeler koud aanvoelt zit hij er echt niet goed op. Wanneer je processor 50 graden is voelt de koeler als hij er goed op zit echt wel warm aan.

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 15:42 schreef ZeroD het volgende:
Hoe kan ik die koelpasta er goed afhalen zodat er niet meer teveel op zit?
Met wasbenzine ofzo maar dan haal je er alles vanaf. Gooi er dan een dun laagje Artic silver op. heel dun laagje!

• cool0
ja maar als ik de koeler er af haal, dus aan de de core van de cpu voel is die ook gewoon steenkoud. ik heb btw zo flauw vermoeden dat het gewoon aan het bord ligt. aangezien hier mensnen zijn die allemaal het zelfde probleem hebben.

Verwijderd

Ja ik heb hetzelfde probleem... Koeler blijft koud en cpu ook, maar in bios zegt ie dat ie 45/46 graden is. MBM505 zegt weer dat ie 33 graden is... Ik weet het niet hoor, maar vage borden die Anussen

• Access
Als je in de bios gaat kijken zie je niet de idle temp. maar de stressed temp. Windows werkt uit zich zelf al met 'HLT' instructies, DOS (BIOS ook) niet. Daarom is je idle temp. van de cpu in de bios, en in dos altijd hoger dan in windows.

• Zero_D575
  • Laatst online: 15-08 08:45
Op woensdag 28 november 2001 21:55 schreef Access het volgende:
Als je in de bios gaat kijken zie je niet de idle temp. maar de stressed temp. Windows werkt uit zich zelf al met 'HLT' instructies, DOS (BIOS ook) niet. Daarom is je idle temp. van de cpu in de bios, en in dos altijd hoger dan in windows.
Aha... dus die in windows is de correcte idle temp? Want dan issie koud zat :)

Hehe maar kan altijd nog kouder >:)

• [TazZ]
  • Laatst online: 25-06-2025
Op dinsdag 27 november 2001 23:50 schreef Fozzie het volgende:

[..]

Hij controleert elke drie sec's de temp als het goed is,
Maar het is vrijwel algemeen bekend dat een proc pas na zo'n 45s doorbrandt als ie helemaal koud is.

Dus als ie zo'n 45 graden is duurt het heus niet ineens 2 msec hoor :+
Het duurt heus nog wel een paar seconden meer --> 10 a 15 of zow.
Weet het niet precies, ga het ook niet testen :)

[edit]
en mijn cooler flikkert er heus niet zomaar af hoor |:(
[/edit]
Hehe, bij tomshardware begon ie na ongv. 2 a 3 seconden te roken, volgens mij is ie dan toch al redelijk doorgebrandt >:)

If it ain't broke, fix it till it is...

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Ja, dat hebben ze uitgeprobeert. De p4 craste niet eens. Die XP (die ze geprobeert hadden en beveiligd zou moeten zijn) liep in een paar seconden op tot 400 graden met veel rook :). in die 3 seconden refresh rate is ie al kapot hoor.

Waar haal jij die 45 seconden vandaan. Als de koeler er misschien op blijft zitten. Als ie eraf valt niet.

ma ja, welke koeler valt er nu ook af.

Verwijderd

Ok even ter aanvulling op de temps van een Asus Mobo en PIV processor. Ik had hetzelfde probleem, Asus probe gaf een veel te hoge waarde aan in vergelijking met MBM5 en Bios. Uiteindelijk draai ik nu met de laatste versie van MBM5 en deze geeft eindelijk precies de waarde uit het bios aan.

Verder mn temps momenteel met een PIV 1.7 Ghz @ 2.2 Ghz:
Idle: 32 graden C
Stressed: 52 graden C }:o oftwel DPC

Dacht dat dat toch wel nette waarden zijn..... met een standaard 'BOX' coolertje. Ik heb trouwens nog niet hoger geprobeerd te draaien, iemand een 1.7 ghz al hoger geklocked?

• Zero_D575
  • Laatst online: 15-08 08:45
Hehe nee ik heb hem nog niet hoger geklokt... 1.7 lijkt me voorlopig genoeg :)

• Phaerion
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Mijn gigabite ga6zma geeft in de bios de case temp aan in plaats van de cpu temp.
Dus die temp beveiliging in de bios heb ik nix aan, nee das lekker :?
Maar gelukkig heb ik ook een intel :)

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• cool0
bij mij is hij volgens me temp meting in Asus Probe MBM 5 en me bios nog steeds te warm dus die van van me koeler draait als een gek rond. maar me koeler en me cpu zijn niet warm :?

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 15:51 schreef -LoOneY- het volgende:
Hehe, bij tomshardware begon ie na ongv. 2 a 3 seconden te roken, volgens mij is ie dan toch al redelijk doorgebrandt >:)
:Z :Z :Z

pure propaganda
moet je ook vooral geloven...

Geloof maar van mij dat Tom daar een flink zakje geld van iNtel voor heeft gekregen. :(

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/jump.gif

Blaat

• Flappie
  • Laatst online: 22:02
ach stel je niet aan. Mijn AMD-tje (Athlon) op 1,2 Ghz word:

Idle: 52 graden
Stressed: 60 graden

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 01:02 schreef Jeep het volgende:

[..]

pure propaganda

Geloof maar van mij dat Tom daar een flink zakje geld van iNtel voor heeft gekregen. :(
sure dude........ als je er zo verzekerd van bent, haal dan zelf es 3 seconden lang die cooler van je cpu(tijdens potje q3) .....mag jij et tegendeel gaan bewijzen, k?

ps. wel filmen

Verwijderd

[..]

pure propaganda

Triest, praat de volgende keer alleen over dingen waar je wel verstand van hebt. :Z

• active2
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

[..]

pure propaganda

True... True... mee eens mee eens :) tis wel een filmpie ja.. maar tis wel heel makkelijk een stukkie er tussenuit teknippen en dat leuke q3 op de achergrond donder je er later wel bij.. makkelijk tegenwoordig he, zoon video bewerkings set...

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Silva
  • Laatst online: 28-04 12:22
Op zaterdag 01 december 2001 01:28 schreef floooo het volgende:

[..]

Triest, praat de volgende keer alleen over dingen waar je wel verstand van hebt. :Z
OEPS ZAT FF OP ACTIVE2 INGELOGD =[ die is hier geweest en die logt altijd in naja weten jullie even dat ik het ben hehe

greetz

True... True... mee eens mee eens tis wel een filmpie ja.. maar tis wel heel makkelijk een stukkie er tussenuit teknippen en dat leuke q3 op de achergrond donder je er later wel bij.. makkelijk tegenwoordig he, zoon video bewerkings set...

Verwijderd

[..]

pure propaganda

Voorstel: Voor de FP doen we die test na, maar dan wel met jouw Tb. Ik doe niet lullig en stel een 600EB ter beschikking, hebben we alleen nog een XP en een P4 nodig.

Verwijderd

:D uhm.... ik een P4......? :D .... Nee hoor ;)
Pagina: 1