Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Verwijderd
heb je het er niet te dik op gesmeerd?
probeer eens wat minder van die koelprut te smeren, echt heel weinig gebruiken !
Die-hard Brexiteer
Dus ik heb dat opgeschroef naar 120Mhz bus omdat hij op 133 niet wou draaien nu draait hij op 2040Mhz met een temp die 4 graden lager is! idle! stressed hetzelfde.
De koeler is de standaard intel koeler die niet warm is maar zelfs koud.
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Verwijderd
mbm5 downloadenOp dinsdag 27 november 2001 22:12 schreef Access het volgende:
ehrm, waar lees je die temperatuur ? In de bios of in een of ander proggie ?
Zal effe me 3dmark dat ding warm laten worden.
En hoe stel je die P4 eigenlijk in?
als ik autodetect doe dan pakt hij hem op
17x 100Mhz.
maar dat moet 133 zijn of hoezit dat?
2) 17 * 100 = goed. (100 = quad pumped, dus 400 mhz effectief)
na 3X ignore te drukkken ken ik eigenlijk me message af maken.
MBM 5 geeft aan dat me cpu 127C is!
Verwijderd
dan heb je iets verkeerts ingesteld denk ikOp dinsdag 27 november 2001 22:26 schreef cool0 het volgende:
Oeps!
na 3X ignore te drukkken ken ik eigenlijk me message af maken.
MBM 5 geeft aan dat me cpu 127C is!
(op fahrenheit gezet ofzo ?)
Verwijderd
En anders kijk je gewoon effe in de BIOS wat de idle is.
Ow nee?Op dinsdag 27 november 2001 21:39 schreef w00Dy het volgende:
is wel warm, maar kapot gaan zal hij niet, als hij te warm wordt gaat hij gewoon langzamer draaien. Intels gaan niet kapot amd's wel
probeer eens wat minder van die koelprut te smeren, echt heel weinig gebruiken !
• Haal je koeler en je koelribben er maar eens vanaf,
• Zet vervolgens je pc weer aan,
• Wacht iets meer dan een minuut of 1 a 2.
• ruik aan je processor,
Niet doorbranden?? Grapjas
Wat gaat ieOp dinsdag 27 november 2001 23:16 schreef cool0 het volgende:
De p4 gaat dan throllte hoor die brandt niet door
Verwijderd
throllteOp dinsdag 27 november 2001 23:17 schreef Fozzie het volgende:
[..]
Wat gaat ie![]()
![]()
![]()
da's nieuwe spelling voor throttle
Verwijderd
zorg ook dat je een temp ingesteld hebt in je bios waneer hij uit moet slaan, of throttelen (
voor de rest vallen je temps reuze mee..... er word altijd wel gezeurd over die AMD stookkachels, maar de p4 kan er zeker net zo veel van......
Lol ...Op dinsdag 27 november 2001 23:22 schreef Juggernaut het volgende:
[..]
throllte
da's nieuwe spelling voor throttle
Hij gaat langzamer lopen ....
kijk maar op tom's hardware guide
staat een leuk filmpje over amd's en intel's zonde cooler
Verwijderd
Nee die lopen vast maar gaan niet kapot, koeling nakijken en gaan! Tenminste p3 en celly ouder weet ik niet...Op dinsdag 27 november 2001 23:27 schreef Fozzie het volgende:
De oude Intels gaan toch wel kapot![]()
Mits je dat hebt ingesteld in de bios lijkt me,Op dinsdag 27 november 2001 23:28 schreef cool0 het volgende:
nope die vallen uit.
Anders kan ik ook zeggen dat mijn AMD nooit doorbrand.
Ik heb het id bios ingesteld
Dat hangt er vanaf, als je hem op een goede waarde instelt, dan wel.Op dinsdag 27 november 2001 23:34 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
die reageert nooit snel genoeg......
Ik heb hem op 75 graden staan, lijkt me een prima waarde
Verwijderd
hehehe je kunt et wel proberen.... wel filmen he?
Hij controleert elke drie sec's de temp als het goed is,Op dinsdag 27 november 2001 23:43 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
Stel nou dat jou cooler eraf flikkert, denk je dan werkelijk dat ie snel genoeg reageert om doorbranden te voorkomen? wat is de refresh rate van de temp. sensor? hoevel tijd heeft ie nodig om uit te schakelen??
hehehe je kunt et wel proberen.... wel filmen he?
Maar het is vrijwel algemeen bekend dat een proc pas na zo'n 45s doorbrandt als ie helemaal koud is.
Dus als ie zo'n 45 graden is duurt het heus niet ineens 2 msec hoor
Het duurt heus nog wel een paar seconden meer --> 10 a 15 of zow.
Weet het niet precies, ga het ook niet testen
[edit]
en mijn cooler flikkert er heus niet zomaar af hoor
[/edit]
Verwijderd
ik heb zelf een P4 1,5ghz op een asus p4b...
en die geeft ze zelfde temp als jij hier zegt...
ik werk zelf in een computer winkel, en als je daar het zelfde systeem maakt maar dan met een chaintech dan is hij ineens 35 graden in plaats van 45/55 op een asus bord, zelfde processor en koelen....
dus dat asus moederbord doet gewoon een beetje vaag... bij mij ook..
Verwijderd
Verwijderd
........... Als je koeler koud aanvoelt zit hij er echt niet goed op. Wanneer je processor 50 graden is voelt de koeler als hij er goed op zit echt wel warm aan.Op dinsdag 27 november 2001 22:11 schreef cool0 het volgende:
Ik heb een Aopen Case midi zit helemaal vol hij word met klep dicht 2 graden warmer. En hij draait op Multiplier 17 op 100Mhz bus klopt dit wel?
Dus ik heb dat opgeschroef naar 120Mhz bus omdat hij op 133 niet wou draaien nu draait hij op 2040Mhz met een temp die 4 graden lager is! idle! stressed hetzelfde.
De koeler is de standaard intel koeler die niet warm is maar zelfs koud.
Verwijderd
Aha... dus die in windows is de correcte idle temp? Want dan issie koud zatOp woensdag 28 november 2001 21:55 schreef Access het volgende:
Als je in de bios gaat kijken zie je niet de idle temp. maar de stressed temp. Windows werkt uit zich zelf al met 'HLT' instructies, DOS (BIOS ook) niet. Daarom is je idle temp. van de cpu in de bios, en in dos altijd hoger dan in windows.
Hehe maar kan altijd nog kouder
Hehe, bij tomshardware begon ie na ongv. 2 a 3 seconden te roken, volgens mij is ie dan toch al redelijk doorgebrandtOp dinsdag 27 november 2001 23:50 schreef Fozzie het volgende:
[..]
Hij controleert elke drie sec's de temp als het goed is,
Maar het is vrijwel algemeen bekend dat een proc pas na zo'n 45s doorbrandt als ie helemaal koud is.
Dus als ie zo'n 45 graden is duurt het heus niet ineens 2 msec hoor
Het duurt heus nog wel een paar seconden meer --> 10 a 15 of zow.
Weet het niet precies, ga het ook niet testen
[edit]
en mijn cooler flikkert er heus niet zomaar af hoor
[/edit]
If it ain't broke, fix it till it is...
Waar haal jij die 45 seconden vandaan. Als de koeler er misschien op blijft zitten. Als ie eraf valt niet.
ma ja, welke koeler valt er nu ook af.
Verwijderd
Verder mn temps momenteel met een PIV 1.7 Ghz @ 2.2 Ghz:
Idle: 32 graden C
Stressed: 52 graden C }:o oftwel DPC
Dacht dat dat toch wel nette waarden zijn..... met een standaard 'BOX' coolertje. Ik heb trouwens nog niet hoger geprobeerd te draaien, iemand een 1.7 ghz al hoger geklocked?
Dus die temp beveiliging in de bios heb ik nix aan, nee das lekker
Maar gelukkig heb ik ook een intel
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Verwijderd
Op donderdag 29 november 2001 15:51 schreef -LoOneY- het volgende:
Hehe, bij tomshardware begon ie na ongv. 2 a 3 seconden te roken, volgens mij is ie dan toch al redelijk doorgebrandt
pure propaganda
moet je ook vooral geloven...
Geloof maar van mij dat Tom daar een flink zakje geld van iNtel voor heeft gekregen.
Blaat
Idle: 52 graden
Stressed: 60 graden
Verwijderd
sure dude........ als je er zo verzekerd van bent, haal dan zelf es 3 seconden lang die cooler van je cpu(tijdens potje q3) .....mag jij et tegendeel gaan bewijzen, k?Op vrijdag 30 november 2001 01:02 schreef Jeep het volgende:
[..]
![]()
![]()
pure propaganda
Geloof maar van mij dat Tom daar een flink zakje geld van iNtel voor heeft gekregen.
ps. wel filmen
Verwijderd
Triest, praat de volgende keer alleen over dingen waar je wel verstand van hebt.Op vrijdag 30 november 2001 01:02 schreef Jeep het volgende:
[..]
![]()
![]()
pure propaganda
True... True... mee eens mee eensOp vrijdag 30 november 2001 01:02 schreef Jeep het volgende:
[..]
![]()
![]()
pure propaganda
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
OEPS ZAT FF OP ACTIVE2 INGELOGD =[ die is hier geweest en die logt altijd in naja weten jullie even dat ik het ben heheOp zaterdag 01 december 2001 01:28 schreef floooo het volgende:
[..]
Triest, praat de volgende keer alleen over dingen waar je wel verstand van hebt.
greetz
True... True... mee eens mee eens tis wel een filmpie ja.. maar tis wel heel makkelijk een stukkie er tussenuit teknippen en dat leuke q3 op de achergrond donder je er later wel bij.. makkelijk tegenwoordig he, zoon video bewerkings set...
Verwijderd
Voorstel: Voor de FP doen we die test na, maar dan wel met jouw Tb. Ik doe niet lullig en stel een 600EB ter beschikking, hebben we alleen nog een XP en een P4 nodig.Op vrijdag 30 november 2001 01:02 schreef Jeep het volgende:
[..]
![]()
![]()
pure propaganda