Toon posts:

Help!!! DMA probleem! pleaze!!

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een asus CUSL2-C moederbord met INTEL 815 chipset, en als OS Windows 98, nou krijg ik als tip bij power dvd:

"Your motherboard is using an ALi, SiS or VIA series of chipset. We strongly recommend you to install the IDE or bus master driver that comes with your motherboard and enable the DMA mode for accessing your DVD-ROM. Not enabling DMA mode or using an improper IDE driver might either degrade the performance of ASUSDVD 2000 or even prevent ASUSDVD 2000 from properly executing. For more information about the IDE driver, please visit the web site of your motherboard vendor."

bij ASUSLIVE zeg ie ook zoiets alleen dan leggen ze uit hoe ik DMA aan moet zetten maar als ik naar "cofiguratiescherm" ga dan naar "systeem" en dan naar "apparaatbeheer" en dan naar "schijfstations" dan moet ik een VINKJE zetten voor dma staat er. maar er staat op die plek bij mij geen DMA waar ik een vinkje voor kan zetten nou was ik laatst bij een vriend en daar stond ie wel en kon ik er wel een vinkje voor zetten,

WEET iemand hoe ik die DMA functie weer kan terug toveren?? of staat ie al automatisch aan ofzo, of mis ik software??

PLEAZE HELP ME!!!!!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Had je daar al geen topic voor openstaan?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Zoals al in de tekst staat: heb je dan ook een IDE of Bus master driver die bij je moederbord meegeleverd is geinstalleerd? Vervolgens kun je DMA aanvinken...

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

[topic=333648/1/50] :(

Aantal posts: 5

Ik zie hier een verband tussen, maar goed :{

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 20:58 schreef PsyFlux het volgende:
Zoals al in de tekst staat: heb je dan ook een IDE of Bus master driver die bij je moederbord meegeleverd is geinstalleerd? Vervolgens kun je DMA aanvinken...
En in de tekst staat ook dat hij een Ali/SIS/Via chipset heeft, maar hij heeft een Intel 815. Is toch vreemd.

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 21:01 schreef HankyPanky het volgende:

[..]

En in de tekst staat ook dat hij een Ali/SIS/Via chipset heeft, maar hij heeft een Intel 815. Is toch vreemd.
hm, daar heb je gelijk in... aan de andere kant zal intel vast ook wel een busmaster driver hebben. Ken eigenlijk geen enkel mobo wat niet zo'n driver heeft.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:59

Exirion

Gadgetfetisjist

In je oude topic verdergaan aub. Eentje is genoeg.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.