Toon posts:

[slackware] samba: password is ongeldig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 pc's
1 server met slackware en samba 2.2.2
1 client met debian 2.2.0
1 client met windows me

Met de debian pc kan ik gewoon inloggen op de server maar als ik onder windows inlog krijg ik ongeldig password.
Ik heb encrypted password aan en uitgezet, zowel user als share geprobeerd, ingelogd in windows onder een geldige linux username maar het werkt niet wat kan het nog meer zijn?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ook al een user aangemaakt op de linux bak?

smbpasswd -a %username%

dan maakt ie een samba account voor je aan, als je geen useraccount wilt gebruiken kun je bij je shares (in smb.conf) de regel (onder je share uiteraard)

public = yes

toevoegen, dan vraagt ie ook niet om een password

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
heb de user niet met smbadduser aangemaakt maar het is een geldige user name op de linux bak en als ik via me debian client inlog doet hij het wel. Dus dat kan het volgens mij niet zijn.

• Zwelgje
je bedoelt dat je een geldig 'unix' account hebt, das wat anders als een smb account!

ook al heb je een unix account (bv kees) en je kan op de console (of telnet) inloggen met deze naam, betekend nog niet dat je er ook bij kan via samba

maak maar even op die machine de usernaam aan met smbpasswd welke je ook gebruikt op je windows machine.

dan praten we verder :)

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 09:12
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb wel een samba user aan gemaakt, genaamd Walter. Toch blijft die vragen om een paswoord. Ook als ik dat public verhaal er bij plaats

[web-dir]
comment = Webdir
valid users = Walter
path = /var/www
browseable = yes
writeable = yes
create mask = 0755
directory mask = 0755
force create mode = 0755
force directory mode = 0755
read only = no
public = yes

Verwijderd

Topicstarter
Zal hem even aan maken maar hoe is het mogelijk dat ik via debian wel in kan loggen (met smbclient)

Verwijderd

Topicstarter
raar maar waar het werkt wel ben wel benieuwd hoe het kan dat ik met smbclient wel kon in loggen???

Verwijderd

Dan moet je netbeui aanzetten op je windoze-bak.
That does the trick

• Zwelgje
Op woensdag 28 november 2001 17:24 schreef e-forze het volgende:
Dan moet je netbeui aanzetten op je windoze-bak.
That does the trick
netbeui heb je niet nodig (ik heb het thuis niet draaien) sterker nog linux kent geen eens netbeui...

Verwijderd

[b]Op woensdag 28 november 2001 19:18 schreef netbeui heb je niet nodig (ik heb het thuis niet draaien) sterker nog linux kent geen eens netbeui...
Ik had hetzelfde probleem (net als meer kennissen van me)
Na de install van Netbeui op je windowsclient is het klaar.
Maar, als jij een betere oplossing hebt? post 'm, ik ken alle mogelijkheden van zoiets namelijk graag ( ben b-tje digifreak :P )
Pagina: 1