Toon posts:

Vraagje over Genesis

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
simpele vraag.

Als de bijbel waar zou zijn dan zouden adam en eva de enigste op de aarde zijn geweest.
zij kregen 2 zoons cain en abel.
cain werd door god markeert door een teken op zijn voorhoofd en hij werd hierna verbannen.
en hierna ontmoet hij zijn vrouw met wie hij een kind kreeg, enoch genaamd. (genesis 4:17)

waar komt die vrouw vandaan als adam en eva de enigste op aarde waren ??????

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 23:36

B2

wa' seggie?

Ze waren niet de enigsten, maar de eersten....

Verwijderd

Topicstarter
postduif: heb je de bijbel wel eens gelezen ?
daar staat duidelijk in dat ALLE mensen afkomstig zijn van adam en eva... nergens word vermeld dat god nog meer mensen "gemaakt" heeft !

Trouwens... ff leuke note:
hoewel de vrouw dolgelukkig is dat adam 1 rib heeft opgegeven voor haar te kunnen maken zal ze het hem nooit vergeven dat er maar 1 rib voor nodig was !!!! :) :)

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 20:36 schreef tazman999 het volgende:
postduif: heb je de bijbel wel eens gelezen ?
daar staat duidelijk in dat ALLE mensen afkomstig zijn van adam en eva... nergens word vermeld dat god nog meer mensen "gemaakt" heeft !
En waar kwam Lilith ook alweer vandaan? :P

Verwijderd

Topicstarter
en wie mag lilith dan wel zijn ?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Op dinsdag 27 november 2001 20:46 schreef tazman999 het volgende:
en wie mag lilith dan wel zijn ?
Ik d8 dat je de bijbel gelezen had?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
de naam lilith komt in de hele bijbel niet voor... zowel niet in het oude als het nieuwe testament.
Tenzij de naam anders geschreven word.

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-01 21:48
de bijbel lezen? volgens mij kan je die al niet meer lezen want zijn er in de tijden vele passages bewust gewijzigd/verwijderd om zo het voortbestaan van de macht die de kerk had/heeft intact te houden.

En een vrouw is altijd een rib uit je lijf.. dus daar zal de vrouw wel vandaan komen...

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

Verwijderd

Sounds Funny, maar ik ben het volledig met WorkForce2 eens.... :)

Verwijderd

Ter informatie: Wetenschappelijk is aangetoond dat de hele mensheid van een een kleine groep mensen, duizend of zo, afstamt. Dit hebben wetenschappers berekend op basis van erfelijke vrouwelijke chromosonen, die nagenoeg nooit schijnen te muteren.

De Adam & Eva 'theorie' is zo gek nog niet en lijkt dus wel een bron van waarheid te hebben. Alleen waren het er geen twee maar een stuk of duizend.

Deze informatie heb ik uit een documentaire van Discovery Channel, ik kan zo snel even niet een website vinden met de informatie.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 23:51

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Volgens de oudste geschriften werden Adam en Lilith gecreëerd door Jahweh. Maar Lilith vond het leven in Eden maar saai, en ook Adam maar een saaie lul, dus ze ging er vandoor met een engel. Een Nephilim als ik me niet vergis, één van de lagere engelenrassen. Adam was zo alleen, en dat vond Jahweh zielig, dus namHhij een rib van Adam, en creëerde Hij Eva - een vrouw die Adam zou dienen en gehoorzamen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 20:36 schreef tazman999 het volgende: heb je de bijbel wel eens gelezen ?
nou ik vraag me af of jij de bijbel wel goed gelezen hebt

kun je ons eventueel de passage laten zien waaruit jouw bewering blijkt ?

want er staat namelijk ook nergens dat God er niet meer gemaakt heeft

maarre er is ook een search .. dit soort vragen zijn namelijk al heel laaaaaaaaang geleden gesteld

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

tazman999, kan je in het vervolg wat duidelijker topictitels bouwen?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

hij kreeg kinderen met zijn zus,
adam en eva hebben namelijk nog meer kinderen gekregen dan enkel cain en abel
je zou verder denken.. moooohooo incest e.d, however in het begin was iedereen volmaakt

toen adam en eva uit het paradijs werden gezet zaten ze nog dicht tegen volmaakt heid aan en was het voor hun dus zonder meer mogelijk om nageslacht te krijgen. zo ook hun kinderen. en hun kinderen, naarmate generaties vorderde nam de mate van volmaaktheid af. (zo schijnt het geinterpreteerd te moeten worden uit de bijbel.)

......

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 21:51
Verhalen in de bijbel moeten niet letterlijk genomen worden. Ze zijn een verhaal verzonnen door mensen die wilden verklaren waarom we niet vanaf de start al in de hemel woonden.

Het adam en eva verhaal is daarom een grappig bedacht iets maar heeft nooit zo plaats gevonden.

Dit soort discussies zijn dan ook behoorlijk zinloos.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 23:08 schreef Lord Daemon het volgende:
tazman999, kan je in het vervolg wat duidelijker topictitels bouwen?
Komt in orde !!!! :)

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 23:09 schreef dext0r het volgende:
je zou verder denken.. moooohooo incest e.d, however in het begin was iedereen volmaakt

toen adam en eva uit het paradijs werden gezet zaten ze nog dicht tegen volmaakt heid aan en was het voor hun dus zonder meer mogelijk om nageslacht te krijgen. zo ook hun kinderen. en hun kinderen, naarmate generaties vorderde nam de mate van volmaaktheid af. (zo schijnt het geinterpreteerd te moeten worden uit de bijbel.)
nou ik weet niet wie jou dat wijsmaakt maarre...

cain was al getrouwd en had al kinderen voordat adam en evan hun derde kind seth kregen

nogmaals ..God heeft Adam en Eva als eerste geschapen maar er staat nergens dat zij ook de enige waren.. uit het feit dat cain een vrouw vind, kun je opmaken dat God inderdaad meerdere mensen heeft geschapen

• MIster X
  • Laatst online: 01-01 23:41
Op dinsdag 27 november 2001 23:09 schreef dext0r het volgende:

Bingo! "Adam... werd de vader van zonen en dochters." (Genesis 5:4) :)

Verwijderd

Topicstarter
genesis 4:17

hier leerde hij zijn vrouw kennen met wie hij een kind kreeg genaamd enoch.

dit is voor genesis 5:4

er staat trouwens nergens dat god meerdere mensen geschapen heeft en laten we het dus aub bij datgene houden wat in de bijbel staat op dit moment.

dus nogmaals... waar komt die vrouw vandaan ?
als het een van zijn zuster zou moeten zijn geweest... nou dan moet ie verdomd lang rondgelopen hebben want op het moment van verbanning had hij nog geen zusters !

• MIster X
  • Laatst online: 01-01 23:41
Op woensdag 28 november 2001 00:31 schreef tazman999 het volgende:
genesis 4:17

hier leerde hij zijn vrouw kennen met wie hij een kind kreeg genaamd enoch.

dit is voor genesis 5:4

er staat trouwens nergens dat god meerdere mensen geschapen heeft en laten we het dus aub bij datgene houden wat in de bijbel staat op dit moment.

dus nogmaals... waar komt die vrouw vandaan ?
als het een van zijn zuster zou moeten zijn geweest... nou dan moet ie verdomd lang rondgelopen hebben want op het moment van verbanning had hij nog geen zusters !
Vergis je niet: Genesis is niet chronologisch geschreven! Genesis 5:1 begint weer gewoon bij de schepping. Je ziet het wel vaker in Genesis: verhaal, geslachtregister, verhaal, etc. Dit geslachtsregister bevat niet alle namen van de mensen die hebben geleefd, maar vooral de namen van personen die Noachs voorouders waren.

Verwijderd

genesis bijbel?

dat is toch die rockkelder in nijmegen?

:Y)

Verwijderd

Lilith komt volgens veel experts wel in de bijbel voor, maar haar naam wordt veelal letterlijk vertaald (als "nachtgedierte" in Jesaiah 34:14). Ze komt oorspronkelijk uit de babylonische mythologie, maar wordt vooral in de latere joodse mysiek van de kabbalah (in de Zohar) erg belangrijk. Ze is daar de tweelingzuster en echtgenote van Samael (een spiegelbeeld van Adam en Eva) en haar mindere emanatie ("the lesser Lilith") is de echtgenote van Asmodeus. Lilith wordt in die mystiek gezien als verleidster maar ook als brengster van geheime kennis, haar zoon Enoch ontstaat uit de verleiding van Adam en wordt als ontvanger van die geheime kennis gezien als de grootste magier. (Mijn icon is de "monas hieroglyphica" uit John Dee's enochiaanse magische systeem.)

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op woensdag 28 november 2001 00:25 schreef Flamez het volgende:
nou ik weet niet wie jou dat wijsmaakt maarre...

cain was al getrouwd en had al kinderen voordat adam en evan hun derde kind seth kregen

nogmaals ..God heeft Adam en Eva als eerste geschapen maar er staat nergens dat zij ook de enige waren.. uit het feit dat cain een vrouw vind, kun je opmaken dat God inderdaad meerdere mensen heeft geschapen
Vergeet ff niet dat in de bijbel alleen melding gemaakt wordt van de geboorte van de belangrijkste personen. Vrouwen worden sowieso meestal weggelaten. Voorbeeldje:

Jacob had 2 hoofdvrouwen, waarbij hij 12 zonen kreeg. Over eventuele dochters wordt niet gesproken, maar reken er maar op dat die er net zo goed waren. Daarbij had Jacob ook nog eens een aantal bijvrouwen, die net zo goed kinderen kregen. Die worden niet eens genoemd! Maar ze zijn er wel.

Ergo:
Adam en Eva konden heel goed meer kinderen hebben, maar voor de vertelling waren die niet relevant genoeg.

En wie kan nu nog bepalen wat er klopt en wat niet? Zoals al eerder door iemand aangegeven zijn er tussentijds veel wijzigingen gedaan door vertalers.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Verwijderd

het is ENIGE en niet ENIGSTE.
enigste is fout nederlands. ARRGGHH :'(

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 20:18 schreef SmashingPumpkin het volgende:
het is ENIGE en niet ENIGSTE.
enigste is fout nederlands. ARRGGHH :'(
Dat is NJS, wist je dat nog niet? ;)
Ik erger me er ook behoorlijk aan, maar ik heb besloten het gewoon te negeren. :)

• NetForce1
  • Laatst online: 22-01 08:16

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Jacob had 2 hoofdvrouwen, waarbij hij 12 zonen kreeg. Over eventuele dochters wordt niet gesproken, maar reken er maar op dat die er net zo goed waren. Daarbij had Jacob ook nog eens een aantal bijvrouwen, die net zo goed kinderen kregen. Die worden niet eens genoemd! Maar ze zijn er wel.
Herstel, Jacob had 2 vrouwen, en 2 bijwijven bij wie hij 12 zonen en 1 dochter (Dina) kreeg.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Pagina: 1