Toon posts:

Home directory werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een win2k advanced server, waar ik home directory's heb aangemaakt en een login scriptje voor de users :o . Het scriptje werkt prima, maar de home dir dus niet :(

Alle gebruikers hebben dus hun eigen home dir die allemaal in de map users staan (duh).

De map users staat in de root van de c en is geshared als: users. iedereen heeft hier volledige toegang op.

De map van de user is niet gedeeld, wel zijn er volledige rechten toegewezen aan de administrators en de betreffende gebruiker.

In het user profiel heb ik het volgen als home dir neergeplant: \\naamvanmeserver\users\naamvandeuser

Weet iemand waar het hier fout gaat :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
als je clients win9x zijn dan kan het kloppen dat het niet werkt, omdat deze clients geen 'deep net use' ondersteunen

je hebt namelijk je de map als 'users' geshared, dus kan je ook alleen maar verbinden naar 'users' (en niet naar een subdir

dus ... net use h: \\servernaam\users

de gebruikers moeten dan zelf hun homedir zoeken,

dit kan je omzeilen maar dan moet je voor elke user zijn homedir 'sharen'.... en dat wil je denk ik niet...

A wise man's life is based around fuck you

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
De map moet natuurlijk wel gedeeld zijn :-) Anders kan je er geen verbinding naartoe maken.
Als je clients win9x stations zijn, dan moet je in het loginscript een regel meenemen als
net use x: /home

maar dat moet je maar ff nachekken

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 20:55 schreef Flyduck het volgende:
De map moet natuurlijk wel gedeeld zijn :-) Anders kan je er geen verbinding naartoe maken.
Als je clients win9x stations zijn, dan moet je in het loginscript een regel meenemen als
net use x: /home

maar dat moet je maar ff nachekken
Verdomme da was hem idd! kwas het vergeten, owk het werkt nu :)