Tip voor Audigy drivers onder XP

Pagina: 1
Acties:

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Luitjes,

De meeste mensen die een Audigy hebben gekocht, krijgen daar een driver-cd bij met nederlandstalige win2k drivers. Op zichzelf staande engelse drivers blijken echter niet beschikbaar op de soundblaster site. Wel is er op 27 oct. een XP update driver uitgekomen. Nu is het mogelijk om deze driver als stand alone driver te installeren, dus zonder gebruik te hoeven maken van de Nederlandse (win2k)drivers op de bijgeleverde cd.

Wat moet je doen ? Kwait Simpel: Download de Audigy XP update driver van de soundblaster site. Dit is een executable. Open nu bijv. WinRar en open het .exe bestand.
Nu zie je de inhoud van het .exe bestand. Pak het zaakje uit op je HD. Ga nu naar de device manager en ga naar je nu nog ongeinstalleerde Audigy. Kies dan voor update driver en kies nu voor de locatie van het uitgepakte .exe bestand. Nu zal er een driver worden geinstalleerd voor je Audigy die vooralsnog als naam Emu10k2 meekrijgt. Als je dit gedaan hebt kun je gewoon de oorspronkelijke Update draaien (het .exe bestand dus) en zal na een reboot je Audigy netjes geinstalleerd zijn met enkel gebruik te hebben gemaakt van engelstalige XP drivers :)

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Vreemd dat nog niemand gereageerd heeft, want ik vind dit dus echt wel een goeie tip, bedankt! :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 12:15

ReseTTim

Chocolate addicted

mmh dat gah ik bij het nieuwe systeempie ff kijken

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Wat is het voordeel van deze tip dan?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 17:33 schreef MegaAap het volgende:
Wat is het voordeel van deze tip dan?
Dat je puur en alleen XP drivers hebt en niet een mix van Win2k/XP drivers en nog erger, een mix van nederlandstalige software + drivers met engelse :)

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Ik had deze post al eerder gelezen en vandaag gebruikt om m'n Audigy Player (oem met FireWire) te installeren. Werkt prima!

Maar in dit driverpakket zitten geen appz. Ik heb AudioHQ en Surround Mixer nodig. Ik heb een NL/FR CD erbij gekregen die ik dus niet ga gebruiken op m'n Engelse XP/2K...

Iemand een idee waar ik een up-to-date software installer vandaan kan halen (en NEE ik ga geen CD bestellen bij Creative :()?

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

http://www.xs4all.nl/
Dit is hem helemaal.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• nOLoGIc
Op zaterdag 08 december 2001 21:17 schreef marco899 het volgende:
[url="http://nixda"]http://verwijderd[/url]
Dit is hem helemaal.
Top!! :) :)

Het is 'm bijna helemaal. Tijdens een complete install geeft ie een foutmelding. Hij mist geloof ik de online manual, de demo en een zooi media bestanden (wav, midi). Maar dat is allemaal nutteloze ruimte vretende meuk, dus ik ben perfect geholpen :) :P

Bedankt!!

ps: Een aparte topic van mij met de vraag naar deze software is (tijdelijk?) op slot gegaan omdat het misschien toch wel een warez request :o is...misschien je link weer weg edden?

ps2: Hoe krijg jij zoveel data op een xs4all account. Ik mag maar 20MB dacht ik :?

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Ik heb adsl waarbij je 50mb krijgt. De link haal ik weer weg, en geef ik alleen om af en toe te helpen.
Eventueel heb ik ook een link voor de complete download, als deze nog bestaat.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• nOLoGIc
Ik heb em ook nog ff uit de quote verwijderd.

Ik heb een link naar een zip van 550MB, maar die is niet vooruit te branden. Dus misschien heb jij een andere/betere.
Misschien kun je de link beter mailen.

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Ik denk dat dat dezelfde is. Op ftp.edu.mydrivers....

• nOLoGIc
Jup, is dezelfde als ik al had. Hopeloos traag!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is dit nu dus ook voor de Nederlandse XP? Ik ga morgen namelijk XP Pro NL installeren, maar dan wil ik dus NL XP drivers hebben.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nounounounou? ;)
Pagina: 1