AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)
/dev/cdrom is een symbolic link naar waar redhat dacht dat je cdrom zit. waarschijnlijk is dit niet mee zo. probeer eens of de volgende devices de cdrom zijn:
/dev/hdb (meestal primair slave)
/dev/hdc (secondair master)
/dev/hdb (secondair slave)
Voor je samba moet je kijken naar smb.conf Deze staat waarschijnlijk ergens in /etc of /etc/samba
Je kunt ook 'man smb.conf' of 'info smb.conf' doen om wat meer te weten te komen over de config file. In /usr/docs staat meestal ook veel documentatie over van alles en nog wat.
Voor je samba moet je kijken naar smb.conf Deze staat waarschijnlijk ergens in /etc of /etc/samba
Je kunt ook 'man smb.conf' of 'info smb.conf' doen om wat meer te weten te komen over de config file. In /usr/docs staat meestal ook veel documentatie over van alles en nog wat.
Heb ik net geprobeerd, maar iedere keer krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding. Iemand een ander ideeOp dinsdag 27 november 2001 20:53 schreef cool_zero het volgende:
/dev/cdrom is een symbolic link naar waar redhat dacht dat je cdrom zit. waarschijnlijk is dit niet mee zo. probeer eens of de volgende devices de cdrom zijn:
AMD XP2000+, 756MB, GF4 4600, 120GB, 17" TFT + klassieke 8 speed brander. Tevens eigenaar van een IRiver 'The craft' 256 MB mp3 speler :)
heb je een aparte contoller waar je de cdrom speler aan het hangen, bijvoorbeeld scsi of een highpoint of promise ata 100 controller?
Van die cdrom, dat heb ik ook gehad. Weet alleen niet meer wat het ookal weer was. Dacht dat je een module miste, moet je maar eens kijken lsmod enzo
Heb net gekeken in lsmod, maar kan daar niet uit opmaken OF, en zo ja, WELKE module ik mis. Weet iemand dat toevallig 
Verder heb ik het nog steeds niet voor elkaar om vanuit een windows bak mijn samba server te benaderen. Ik krijg alsmaar een foutmelding dat de host niet gevonden kan worden. Waarschijnlijk moet ik de computernaam van mn linux bak veranderen, maar geen idee waar dat moet. Kan iemand dat vertellen
Verder heb ik het nog steeds niet voor elkaar om vanuit een windows bak mijn samba server te benaderen. Ik krijg alsmaar een foutmelding dat de host niet gevonden kan worden. Waarschijnlijk moet ik de computernaam van mn linux bak veranderen, maar geen idee waar dat moet. Kan iemand dat vertellen
Verwijderd
Post de output van dmesg hier eens. Als het goed is kun je zo zien welke device je cdrom is.
localhost sebas != localhost. Spatie?
Veranderen gaat het makkelijkst m.b.v. linuxconf.
Veranderen gaat het makkelijkst m.b.v. linuxconf.
bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory
Pagina: 1