Toon posts:

Probleem: computer wil niet meer starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het Systeem:

Athlon 650(@750) iceberg dubbele fan, 1x128/1x64(beide 133mhz).
Aopen AK72, Creative TNT2 M64
Maxtor 20gb(5400rpm/udma66)
300watt voeding.

Het probleem:

De computer start in zijn geheel niet meer op.
De monitor springt niet meer aan.
Hij blijft dus hangen voordat je de piep hoort/ledjes ziet op keyboard.

Het probleem doet zich nu al een week voor, echter de toestand is in die tijd verslechterd.
In het begin bleef hij hangen bij het testen van het geheugen, bij de keuze van OS (WinMe/WinXP), of net voordat je windows binnenkomt.
Na een aantal pogingen lukte het soms toch om toch windows in te komen en deden zich bij het gebruik geen problemen meer voor.
Nu start hij dus in zijn geheel niet meer op; de monitor gaat niet eens aan.

Eigen oplossing:

CMOS Cleared (aantal keren, ook batterij losgehad), Processor losgehaald, koeling nagekeken, geheugen in alle slots individueel en samen gechecked, graf. kaart losgehad (geen tweede kaart geprobeerd) en ten slotte alle kabels contacten en schroeven van/naar moederbord nagekeken.
Geheugen LED brandt gewoon.

Dus:

Zag er allemaal goed uit, zoals ik hem toen ook gebouwd heb.
Dacht zelf dat het met de stabiliteit te maken had, echter niet tot z'n limit gepushed (100 mhz opgebutst, pci slots zelfde gelaten) en na clearen van cmos nog steeds niets.
Ook is er niets doorgebrand of zo.

Maar:

Ik weet het het is een heel verhaal, maar zou iemand weten wat er aan schort?
Laat allen Uw licht erop schijnen, ik zie de reacties graag tegemoet.

Alvast bedankt!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel even wat duidelijker gemaakt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 20:19 schreef BJKVanBrussel het volgende:
ok
Dat had je ook wel zelf kunnen bedenken trouwens, voortaan ook maar 1 topic voor je probleem openen, niet 3.

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:45
Heb je de comp al een keer proberen te starten zonder keyboard of muis?

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:21
Je moederbord is zeer waarschijnlijk overleden ;(
Je vga kaart kan het niet zijn omdat je moederbord dan piepjes hoort af te geven.

De klachten die je omschrijft duiden duidelijk op het moederbord.

Verwijderd

dat wordt een gat in je tuin graven.... ik denk ook dat `t mobo dood is.
Heb je een vervangend mobo ergens liggen ?? of misschien de onderdelen in je PC, zoals proc, geheugen, HD en kaartjes in andere PC proberen.... als alles dan werkt, dan is je mobo zeker weten dood.... :(

suc6 ermee....

Grtz, Quicksilver

P.s. ik heb het ook wel eens : ik start op : PIEP....pieppieppiep = videokaart naar de klote ?? vast niet, pc uit, pc aan en hij doet et weer.... raar he ?? ik wou hier mee zeggen dat je misschien echt ALLES kan loshalen, en dan weer erin... stomme oplossing, maar hij werkt soms !! ervaring mee.

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 16:22
Jep, heb ik onlangs ook gehad. Mobo's nergens meer te krijgen.

Wellicht, heb je net als ik een te hoge piekspanning over je mobo gekregen door een brakke voeding (nooit zin om 'm schoon te maken --> zie resultaat :( ).

Ik zou iemand zoeken met zelfde socket / slot op mobo en daarop alles uittesten.

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11-2025
goed plan.

Als je een modem hebt dan zou je die er een keer uit halen en nog eens proberen. Verder zijn andere kaarten niet echt belangrijk(behalve je video kaart dan)

Maar toch denk ik ook dat je mobo kapot is. En overigens kunnen de nieuwe voedingen niet pieken. Wel de netspanning maar dan zou de voeding kapot zijn. Misschien moet je even de uitgangen van je voeding testen.

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost.
Maar allen toch bedankt
.
Pagina: 1