Het Systeem:
Athlon 650(@750) iceberg dubbele fan, 1x128/1x64(beide 133mhz).
Aopen AK72, Creative TNT2 M64
Maxtor 20gb(5400rpm/udma66)
300watt voeding.
Het probleem:
De computer start in zijn geheel niet meer op.
De monitor springt niet meer aan.
Hij blijft dus hangen voordat je de piep hoort/ledjes ziet op keyboard.
Het probleem doet zich nu al een week voor, echter de toestand is in die tijd verslechterd.
In het begin bleef hij hangen bij het testen van het geheugen, bij de keuze van OS (WinMe/WinXP), of net voordat je windows binnenkomt.
Na een aantal pogingen lukte het soms toch om toch windows in te komen en deden zich bij het gebruik geen problemen meer voor.
Nu start hij dus in zijn geheel niet meer op; de monitor gaat niet eens aan.
Eigen oplossing:
CMOS Cleared (aantal keren, ook batterij losgehad), Processor losgehaald, koeling nagekeken, geheugen in alle slots individueel en samen gechecked, graf. kaart losgehad (geen tweede kaart geprobeerd) en ten slotte alle kabels contacten en schroeven van/naar moederbord nagekeken.
Geheugen LED brandt gewoon.
Dus:
Zag er allemaal goed uit, zoals ik hem toen ook gebouwd heb.
Dacht zelf dat het met de stabiliteit te maken had, echter niet tot z'n limit gepushed (100 mhz opgebutst, pci slots zelfde gelaten) en na clearen van cmos nog steeds niets.
Ook is er niets doorgebrand of zo.
Maar:
Ik weet het het is een heel verhaal, maar zou iemand weten wat er aan schort?
Laat allen Uw licht erop schijnen, ik zie de reacties graag tegemoet.
Alvast bedankt!
Athlon 650(@750) iceberg dubbele fan, 1x128/1x64(beide 133mhz).
Aopen AK72, Creative TNT2 M64
Maxtor 20gb(5400rpm/udma66)
300watt voeding.
Het probleem:
De computer start in zijn geheel niet meer op.
De monitor springt niet meer aan.
Hij blijft dus hangen voordat je de piep hoort/ledjes ziet op keyboard.
Het probleem doet zich nu al een week voor, echter de toestand is in die tijd verslechterd.
In het begin bleef hij hangen bij het testen van het geheugen, bij de keuze van OS (WinMe/WinXP), of net voordat je windows binnenkomt.
Na een aantal pogingen lukte het soms toch om toch windows in te komen en deden zich bij het gebruik geen problemen meer voor.
Nu start hij dus in zijn geheel niet meer op; de monitor gaat niet eens aan.
Eigen oplossing:
CMOS Cleared (aantal keren, ook batterij losgehad), Processor losgehaald, koeling nagekeken, geheugen in alle slots individueel en samen gechecked, graf. kaart losgehad (geen tweede kaart geprobeerd) en ten slotte alle kabels contacten en schroeven van/naar moederbord nagekeken.
Geheugen LED brandt gewoon.
Dus:
Zag er allemaal goed uit, zoals ik hem toen ook gebouwd heb.
Dacht zelf dat het met de stabiliteit te maken had, echter niet tot z'n limit gepushed (100 mhz opgebutst, pci slots zelfde gelaten) en na clearen van cmos nog steeds niets.
Ook is er niets doorgebrand of zo.
Maar:
Ik weet het het is een heel verhaal, maar zou iemand weten wat er aan schort?
Laat allen Uw licht erop schijnen, ik zie de reacties graag tegemoet.
Alvast bedankt!