afstandbediening voor de pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik wil graag vanaf de bank mijn divxjes en dvd's kijken via mijn pc en die met een afstandbediening kunnen starten enzo....

heeft iemand ervaring met deze afstandbedieningen? ik heb de review al gelezen van de Xing Remote Control, maar kan deze nergens te koop vinden... :(

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
kijk eens bij vrag en aanbod, je ziet er wel eens mensen zelfgemaakt ir ontvangers verkopen....

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 20:11 schreef YT-Croc het volgende:
kijk eens bij vrag en aanbod, je ziet er wel eens mensen zelfgemaakt ir ontvangers verkopen....
Ja enkele weken zijn daar paar mensen mee opgelicht :)

Ik heb de Studio PC TV Pro en kreeg daar zo`n ding bij :)

Massief koel werkt het, ff aangepast en tada, me mp3'tjes kunnen aangestuurd worden :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 14:36

heuveltje

KoelkastFilosoof

heb een marmitek pc remote
super grappig ding, kun je gewoon muizen met een ab :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• sjempie
  • Niet online
toppie! ik ga eens even zoeken waar ik zo'n marmitek kan kopen, of weet jij waar ik die kan kopen evt?

• sjempie
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 20:16 schreef heuveltje het volgende:
heb een marmitek pc remote
super grappig ding, kun je gewoon muizen met een ab :)
en ben je je een btje tevreden met de mogelijkheden en werking van deze marmitek? ook qua instelmogelijkheden van de software? ook onder xp? ik ben namelijk benieuwd of je de knoppen van deze remotecontrol ook kunt toewijzen aan bijv divxspeelsoftware, of kan je dat met de muis van de speler doen?

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Voor de zelfbouwers: www.lirc.org . Laat je niet afschrikken door het woordje 'linux', er is ook een windowsversie (winlirc), kan alleen even het linkje niet vinden :(

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 22:30 schreef sjempie het volgende:

[..]

en ben je je een btje tevreden met de mogelijkheden en werking van deze marmitek? ook qua instelmogelijkheden van de software? ook onder xp? ik ben namelijk benieuwd of je de knoppen van deze remotecontrol ook kunt toewijzen aan bijv divxspeelsoftware, of kan je dat met de muis van de speler doen?
Als je MAX10 download heb je de drivers voor die marmitek maar dan toegespitst op video progjes ed. (ook dvd volgens mij)

Verwijderd

ik heb zon ir ding in me com poort zitten maar krijg dat cholera ding niet aan de praat met dat winlirc echt waardeloos prog imo.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb de mindpath ir50... makkelijk om winamp mee te bedienen en de muis + klikknop is ook zeer handig.

Afbeeldingslocatie: http://www.mindpath.com/images/ir50sm.jpg

Ik zie het ontvangertje trouwens ook gewoon reageren als ik met mijn tv AB lig te zappen dus met een stukkie software moet dat toch gewoon te gebruiken zijn??

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
irman

Zo eentje heb ik zelf en verkopen we in de winkel waar ik werk. Werkt prima. Je kan hem je eigen AB leren, maar je kan ook een afstandsbediening erbij kopen. Kosten: 5 tientjes voor de irman, geeltje voor de AB (uit m'n hoofd)

Er zit een mediaspeler bij, die volledig is ingesteld om er mee samen te werken. Je kan ook een stukkie software inzetten waarmee je letterlijk alles kan aansturen

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, een aparte mediaspeler. Volgens mij wil hij iets hebben wat makkelijk kan integreren met een bestaande, of waarmee je toetcombinaties e.d. kan programmeren (in software). Nu kan dat wel met lirc natuurlijk.

Expanding the inexpandable

• sjempie
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 11:32 schreef Expander het volgende:
Ja, een aparte mediaspeler. Volgens mij wil hij iets hebben wat makkelijk kan integreren met een bestaande, of waarmee je toetcombinaties e.d. kan programmeren (in software). Nu kan dat wel met lirc natuurlijk.
thanx voor al deze reacties!! wat ik eigenlijk gewoon het liefste wil is gewoon programma's starten met die afstandbediening: bijvoorbeeld de tvtool starten om het beeld naar de tv te zenden, dan de divxplayer te starten en een divxje of dvd kijken, of bijvoorbeeld mp3's luisteren...

kan dat met deze irman of met de marmitek mk19 mousecontrol??

wie heeft hier ervaring mee?

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:18
Met Irman kan je alles via de ab doen. Gewoon bepaalde commando's aan bepaalde knoppen op afstandbediening koppelen. Je kan het de knoppen zelfs per programma anders instellen.

Ik gebruik zelf WinLirc en Ir Assistent (weet ik niet 100% zeker) Maar dat werkt erg goed

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Neman
  • Laatst online: 10-08 11:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Bij GadgetDelivery verkopen ze ook een IR ontvanger. Werkt met de IRMan drivers...
wat ik eigenlijk gewoon het liefste wil is gewoon programma's starten met die afstandbediening: bijvoorbeeld de tvtool starten om het beeld naar de tv te zenden, dan de divxplayer te starten en een divxje of dvd kijken, of bijvoorbeeld mp3's luisteren...
Check de workshops ff op de site van GadgetDelivery.

• sjempie
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 10:47 schreef Lampje het volgende:
irman

Zo eentje heb ik zelf en verkopen we in de winkel waar ik werk. Werkt prima. Je kan hem je eigen AB leren, maar je kan ook een afstandsbediening erbij kopen. Kosten: 5 tientjes voor de irman, geeltje voor de AB (uit m'n hoofd)

Er zit een mediaspeler bij, die volledig is ingesteld om er mee samen te werken. Je kan ook een stukkie software inzetten waarmee je letterlijk alles kan aansturen
wie kan mij vertellen waar je deze irman kan kopen??

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Dit is ideaal je kunt je eigen Afdstandsbediening gewoon gebruiken :)

http://home.wanadoo.nl/novh/

Aleen weet ik niet of er Divx mee kan wel MP3 enzo winamp bla bla :Z

• sjempie
  • Niet online
Intussen een hoop bekeken en ik denk dat het of de IRMAN wordt of de Marmitek mk19 mouse remote.

Ik neig naar die marmitek omdat die afstandbediening wat meer mogelijkheden lijkt te hebben.

Wie o Wie heeft er ervaring met deze marmitek, of wie kan mij vertellen waarom de irman een betere keus zou zijn???

alvast bedankt!! :o

• Neman

Neman

Ik neig naar die marmitek omdat die afstandbediening wat meer mogelijkheden lijkt te hebben.
Volgens mij heeft 'ie niet meer functionaliteit dan elke andere IR ontvanger. Ik zie hier $149.00 staan, dat is (ongeacht of hij meer mogelijkheden heeft) ronduit een belachelijk prijs... Dan kun je IMO beter voor de IRMan (of de IRax van GadgetDelivery, die heeft dezelfde mogelijkheden en is goedkoper) gaan.

Ik heb btw zelf de IRax van GD, werkt perfect.

• sjempie
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 15:16 schreef Neman het volgende:

[..]

Volgens mij heeft 'ie niet meer functionaliteit dan elke andere IR ontvanger. Ik zie hier $149.00 staan, dat is (ongeacht of hij meer mogelijkheden heeft) ronduit een belachelijk prijs... Dan kun je IMO beter voor de IRMan (of de IRax van GadgetDelivery, die heeft dezelfde mogelijkheden en is goedkoper) gaan.

Ik heb btw zelf de IRax van GD, werkt perfect.
maar wat voor afstandbediening gebruik je dan?

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Dit was voor mij de oplossing:

http://www.irassistant.com

Ik heb hiermee de afstandsbediening van m'n PCTVStudio zo geprogrammeert dat ik WinAmp kan bedienen en ook m'n mail kan checken. Zo kan je 'm ook wel met DivX software laten werken.

Veel succes ermee !!

Verwijderd

Kijk even hier op http://home.wanadoo.nl/novh/ . Ik heb hem ook en hij bevalt prima. Winamp, Windows Media Player & Power DVD en TV-tool allemaal vanaf de bank bedienen. Het kost even wat uitzoek en instel werk, maar dan is het ook wel super handig. Vooral in combinatie met een programmeerbare AB. Met 1 remote bedien ik m'n stereo, video, tv, pc (bovengenoemde functies) en het licht.

• Neman

Neman

maar wat voor afstandbediening gebruik je dan?
Ik gebruik er één van m'n tv...

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 16:34 schreef Raampie het volgende:
Kijk even hier op http://home.wanadoo.nl/novh/ . Ik heb hem ook en hij bevalt prima. Winamp, Windows Media Player & Power DVD en TV-tool allemaal vanaf de bank bedienen. Het kost even wat uitzoek en instel werk, maar dan is het ook wel super handig. Vooral in combinatie met een programmeerbare AB. Met 1 remote bedien ik m'n stereo, video, tv, pc (bovengenoemde functies) en het licht.
De mensen van deze site leveren zo'n winlirc-versie die je cpu veel meer belast dan een irax of irman ontvanger. Ook is het signaal minder zuiver, waardoor er soms fouten optreden. Zelf heb ik sinds kort ook zo'n irax van gadgetdelivery, werkt als een Geile Tiet :).

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 17:40 schreef Generaal_Putlucht het volgende:[..]De mensen van deze site leveren zo'n winlirc-versie die je cpu veel meer belast dan een irax of irman ontvanger. Ook is het signaal minder zuiver, waardoor er soms fouten optreden. Zelf heb ik sinds kort ook zo'n irax van gadgetdelivery, werkt als een Geile Tiet :).
Er is idd wel wat cpu belasting. Met mijn PII350 merkte ik dat duidelijk, maar met mijn AMD 1400 merk ik er niets van. Verder is het signaal prima. Ik heb nog nooit fouten gehad en ook op een afstand van 5 meter (verder kan ik niet weg in deze ruimte) doet hij het probleemloos. Ik heb de versie van 50,- (met een extra lange kabel), maar ik begrijp dat je nu ook een IRman hebt voor dat bedrag. Ik geef toe dat ik zelf dan voor de IRman zou gaan, maar die ik heb die doet het ook echt prima.

• sjempie
  • Niet online
wat voor programmeerbare afstandbedienign gebruik jij ervoor?

• sjempie
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 10:47 schreef Lampje het volgende:
irman

kan je deze irman alleen maar online bestellen bij : http://www.evation.com

of ook nog ergens anders online of live in een winkel?

• Infinithlon
  • Laatst online: 12-08 23:39

Infinithlon

i was there!

Met 1 remote bedien ik m'n stereo, video, tv, pc (bovengenoemde functies) en het licht.
Licht? als in : de lamp die in je kamer hangt? Dat is wel erg handig, hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag?

Ik zit ook al een tijdje te denken om een IR dingetje te kopen namelijk, maar licht had ik nog niet bij stilgestaan...

when i wake up people take up mostly all of my time!

Verwijderd

ik heb ook die marmitek mouse remote en ik heb hem voor het astronomische bedrag van fl 100,- gekocht op de hccdagen bij een winkel die alleen maar marmitek shit verkocht :D

het mooie is dat het via een HF signaal gaat dus door muren/plafonds heen! En dat werkt best goed. ik kan iig door het hele huis m'n cd speler bedienen.
Er zit een leuk stukje software bij waarmee je alle knoppen kunt programmeren voor bijvoorbeeld winamp/dvd/divx e.d. je kunt gewoon alles configureren en hij werkt ook onder XP (niet met de originele software maar de XP/2000 software kun je downloaden op http://www.marmitek.com.
de afstandsbediening heeft ook zo'n grote ronde knop die je als muiscursor kunt gebruiken maar voor echt unreal tournament is ie niet geschikt. ;)

er zit tevens ook nog een ir zender op dus je kunt hem ook voor je tv/video/stereo gebruiken dmv het ding te laten 'leren' (nog niet geprobeerd maar dit staat iig in de handleiding)

een naadeeltje lijkt me dat hij 4 aaa batterijen gebruikt (en dus nogal zwaar is ) en ik verwacht dat die niet lang mee gaan omdat het ding zo'n groot bereik heeft maar daar kom ik vanzelf wel achter.

volgens mij verkoopt mycom hem trouwens.

• sjempie
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 10:27 schreef abrakadaver het volgende:
ik heb ook die marmitek mouse remote en ik heb hem voor het astronomische bedrag van fl 100,- gekocht op de hccdagen bij een winkel die alleen maar marmitek shit verkocht :D

het mooie is dat het via een HF signaal gaat dus door muren/plafonds heen! En dat werkt best goed. ik kan iig door het hele huis m'n cd speler bedienen.
Er zit een leuk stukje software bij waarmee je alle knoppen kunt programmeren voor bijvoorbeeld winamp/dvd/divx e.d. je kunt gewoon alles configureren en hij werkt ook onder XP (niet met de originele software maar de XP/2000 software kun je downloaden op http://www.marmitek.com.
de afstandsbediening heeft ook zo'n grote ronde knop die je als muiscursor kunt gebruiken maar voor echt unreal tournament is ie niet geschikt. ;)

er zit tevens ook nog een ir zender op dus je kunt hem ook voor je tv/video/stereo gebruiken dmv het ding te laten 'leren' (nog niet geprobeerd maar dit staat iig in de handleiding)

een naadeeltje lijkt me dat hij 4 aaa batterijen gebruikt (en dus nogal zwaar is ) en ik verwacht dat die niet lang mee gaan omdat het ding zo'n groot bereik heeft maar daar kom ik vanzelf wel achter.

volgens mij verkoopt mycom hem trouwens.
heb jij ook dit ding zo geprogrammeerd dat je het beeld naar je tv kunt krijgen (bijvoorbeeld met de tvtool)

en is divx bij jou ook al echt gelukt? met de mediaplayer???
werkt dat goed met de software van marmitek??

Verwijderd

ja ik ben er zekers tevreden over! ik gebruik de 'gigavideo 50' van marmitek om het beeld door te sturen naar m'n tv (trouwens ook wel een handig apparaatje! ik heb er perfect beeld mee maar dat kan ook komen omdat m'n pc recht boven de tv staat) icm. m'n asus v7700.

in de 'oude' asus drivers voor win98 zat een hele mooie functie waardoor je met een toetscombinatie (ctr.alt.T) over kon schakelen naar tv-out en die combinatie had ik dan ook in de afstandsbediening zitten ---> met een druk op de knop naar tv overschakelen !

maar nu gebruik ik windows XP en omdat ANUS :r nog steeds geen goede werkende driver heeft geschreven gebruik ik nu de detonator van nvidia. en die heeft niet zo'n mooie toetsencombo om over te schakelen tussen tv/monitor dus nu werkt het niet zo mooi.

maar met tvtool kan het net zo goed! alleen ik moet nog even uitvinden of je misschien ook een soort macro kan opnemen zodat je een aantal handelingen onder een knopje hebt zitten!

edit:

divx kan ook gewoon (ik gebruik daar gewoon powerdvd of windows media player voor) en voor die programma's kun je gewoon de play/stop/ff/rw/pause configureren :D

voor winamp idem dito!

• sjempie
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 10:43 schreef abrakadaver het volgende:
ja ik ben er zekers tevreden over! ik gebruik de 'gigavideo 50' van marmitek om het beeld door te sturen naar m'n tv (trouwens ook wel een handig apparaatje! ik heb er perfect beeld mee maar dat kan ook komen omdat m'n pc recht boven de tv staat) icm. m'n asus v7700.

in de 'oude' asus drivers voor win98 zat een hele mooie functie waardoor je met een toetscombinatie (ctr.alt.T) over kon schakelen naar tv-out en die combinatie had ik dan ook in de afstandsbediening zitten ---> met een druk op de knop naar tv overschakelen !

maar nu gebruik ik windows XP en omdat ANUS :r nog steeds geen goede werkende driver heeft geschreven gebruik ik nu de detonator van nvidia. en die heeft niet zo'n mooie toetsencombo om over te schakelen tussen tv/monitor dus nu werkt het niet zo mooi.

maar met tvtool kan het net zo goed! alleen ik moet nog even uitvinden of je misschien ook een soort macro kan opnemen zodat je een aantal handelingen onder een knopje hebt zitten!

edit:

divx kan ook gewoon (ik gebruik daar gewoon powerdvd of windows media player voor) en voor die programma's kun je gewoon de play/stop/ff/rw/pause configureren :D

voor winamp idem dito!

toppertje!! errug bedankt voor je uitgebreide info! ik ga er gelijk 1 bestellen bij mycom (wel 155,- :( )

als je nog meer tips en ervaringen hebt hoor ik het graag!!!! :)

Verwijderd

misschien zijn er wel goedkopere zaken als mycom.
ik dacht nl. dat je op die site van marmitek www.marmitek.nl ook kunt zoeken naar dealers bij je in de buurt want er zijn best veel electro zaken die dergelijke apparaten kunnen leveren. moet je maar ff checken.

Ook wel een leuk extraatje is dat je je gewone muis ook nog gewoon kunt blijven gebruiken als je die afstandsbediening aan hebt staan zodat je niet meteen kabeltjes moet omsteken.
Marmitek levert zo'n heel pakket aan X10 zooi zodat je bijvoorbeeld ook je licht/koffiezetapparaat/rolluiken/beveiligingscamera kunt bedienen :P dus als je ooit van die gekke dingen wil gaan doen dan kun je deze afstandsbediening er ook mooi voor gebruiken.

als je er nog vragen over hebt hoor ik het wel!

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

ik heb een standaard ir reciever die je op je compoort aansluit. (zo'n ding waarmee je ook met je klaptop of mobiel kunt babbelen) kost paar tientjes bij conrad. daar heb ik een universele afstandbediening van 2 tientjes bij. Toen van internet plugin voor winamp gehaald en progje voor divx/dvd enzo gehaald met ir-optie.

Werkt perfect. gewoon in winamp even elke control aan een toets van de abo toewijzen klaar. kostte me in totaal nog geen 50 piek ofzo.

Je had hier in enschede ook een winkel die zoiets voor 6 tientjes in een doosje verkocht, standaard abo, standaard ir en dan die plugins allemaal op een diskette.

Laten we lekker link gaan doen...

• sjempie
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 11:02 schreef abrakadaver het volgende:
misschien zijn er wel goedkopere zaken als mycom.
ik dacht nl. dat je op die site van marmitek www.marmitek.nl ook kunt zoeken naar dealers bij je in de buurt want er zijn best veel electro zaken die dergelijke apparaten kunnen leveren. moet je maar ff checken.

Ook wel een leuk extraatje is dat je je gewone muis ook nog gewoon kunt blijven gebruiken als je die afstandsbediening aan hebt staan zodat je niet meteen kabeltjes moet omsteken.
Marmitek levert zo'n heel pakket aan X10 zooi zodat je bijvoorbeeld ook je licht/koffiezetapparaat/rolluiken/beveiligingscamera kunt bedienen :P dus als je ooit van die gekke dingen wil gaan doen dan kun je deze afstandsbediening er ook mooi voor gebruiken.

als je er nog vragen over hebt hoor ik het wel!
ik heb voor de yuppenkeus gekozen....: dus lekker online besteld en thuis laten bezorgen....... :+

maar ik laat het je wel weten als ik nog meer vragen heb :)

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 09:52 schreef sjempie het volgende:[..]wat voor programmeerbare afstandbedienign gebruik jij ervoor?
Momenteel heb ik er een van Philips van 200,- omdat je deze ook functies kunt leren. Met een remote van de Aldi of Blokker van een gulden of 30 kom je natuurlijk ook al een heel eind als je van al die losse AB's af wil.
Op donderdag 29 november 2001 10:09 schreef Infinithlon het volgende:[..]Licht? als in : de lamp die in je kamer hangt? Dat is wel erg handig, hoe heb je dat voor elkaar gekregen als ik vragen mag?

Ik zit ook al een tijdje te denken om een IR dingetje te kopen namelijk, maar licht had ik nog niet bij stilgestaan...
Handig kun je vanuit je bed/bank e.d. het licht aan en uit zetten. Het is gewoon kastje met ontvanger wat je in het stopkontakt steekt waar je dan weer je lamp in steekt. Met de bijgeleverde remote kun je dan de lamp aan en uit zetten en dimmen. Het signaal van deze remote heb ik weer opgeslagen in mijn programmeerbare remote.

Ik heb het spul ooit voor 3 tientjes bij de Aldi gekocht, verder weet ik dat Philips ze ook heeft, maar het kan zijn dat die radio signaal gebruikt (bij mijn remote overigens geen probleem).

• Infinithlon
  • Laatst online: 12-08 23:39

Infinithlon

i was there!

Op donderdag 29 november 2001 14:01 schreef Raampie het volgende:
Handig kun je vanuit je bed/bank e.d. het licht aan en uit zetten. Het is gewoon kastje met ontvanger wat je in het stopkontakt steekt waar je dan weer je lamp in steekt. Met de bijgeleverde remote kun je dan de lamp aan en uit zetten en dimmen. Het signaal van deze remote heb ik weer opgeslagen in mijn programmeerbare remote.

Ik heb het spul ooit voor 3 tientjes bij de Aldi gekocht, verder weet ik dat Philips ze ook heeft, maar het kan zijn dat die radio signaal gebruikt (bij mijn remote overigens geen probleem).
Sweet dude! zal es rondkijken

when i wake up people take up mostly all of my time!

Verwijderd

Ik heb vorige maand bij Mycom de GigaVideo 140V van marmitek gekocht voor €131. Dat is de GV30 In een soort actiebundel waar je de Mouse Remote vrijwel gratis bijkrijgt. Bespaart je zo'n €75, want dat kost die AB/Muis los.
Met de open source maX10 software (die je via de link op de marmitek site ff moet dldn) kun je zo goed als alles configgen voor PC gebruik en bovendien is de Mouse Remote echt geweldig te programmeren voor (bij mij ALLE) apparaten van mijn (losse componenten) stereo set, TV en videorecorder.
Uiteraard heb je dan meteen draadloos audio/video in huis, wat best goed werkt en op het oog niet slechter is dan een s-vhs kabeltje van 10 meter. Ik zie geen verschil iig, ondanks dat de marmitek gebruik maakt van composite video.
Bij memo hebben ze die set ook, kost ie alleen wat meer.....

Verwijderd

Marmitek Mk19 Mouse Remote is gewoon SUPER! Een bereik van 20 meter door muren. Alle knoppen zijn in te stellen en het werkt gewoon super! Als iemand vragen heeft mail dan effe naar mijn E-Mail adres : probleemgeval@hotmail.com. *D
Pagina: 1