Modern mobo voor AMD K6-2/550MHz

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een modern mobo voor deze processor. Ik heb nu een Socket7 mobo, maar daar heb ik o.a. een geheugenbeperking op.

Wat wil ik iig:
• AGP, omdat ik al een AGP kaart heb
• Er moet een hoop geheugen opkunnen, min 512MB, liefst meer
• Iets van ATA66/100 als het mogelijk is (heb een ATA66 schijf, waar ik dus met een gewone IDE kabel mee moet werken :( )
• AT of ATX voeding aansluiting, maakt niet uit.
• Meer dan 3 PCI sloten, indien mogelijk

Weet iemand of er een bord bestaat wat hier een beetje aan voldoet, of waarvan een aantal dingen van mijn lijstje erop staan?? Ik heb al wel rondgesnuffled, maar kon eigenlijk niets vinden...

* sus hoopt dat er nog aan te komen is

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

In de pricewatch (op www.tweakers.net) staat een Epox Socket 7 bord met deze features:

http://www1.2themax.com/products/mvp3g5.htm

Max 768 MB SDRAM, ATA66, 2MB cache en 5 PCI slots.

Ik denk dat je weinig moderners zult vinden omdat de Socket 7 al een tijdje redelijk dood is. Alleen in notebooks wordt het nog beperkt toegepast.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• sus

sus

Topicstarter
Heb ff gekeken in de pricewatch, maar dat Epox mobo, wordt maar door 1 winkel verkocht, en die schrijft dat het max. 450MHz aankan. Dat doe ik niet, heb nu wel de beschikking over 550MHz.

Zijn er geen verloopjes om een socket7-proc op een modern mobo te plaatsen, netzoiets als een celly in een slot1?? Of is dit helemaal niet mogelijk.

• Exirion
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 27 november 2001 20:29 schreef suspicious het volgende:
Heb ff gekeken in de pricewatch, maar dat Epox mobo, wordt maar door 1 winkel verkocht, en die schrijft dat het max. 450MHz aankan. Dat doe ik niet, heb nu wel de beschikking over 550MHz.
Geloof jij zomaar wat daar staat dan? ;) Her en der op internet kun je lezen dat dit bord prima met K6-III 550 werkt, en dat het een van de beste SS7 borden is.

Hij is ook getest bij Anandtech en kwam daar erg goed uit de rest.

In ieder geval: neem van mij aan dat ie met een K6-III 550 prima werkt.
Zijn er geen verloopjes om een socket7-proc op een modern mobo te plaatsen, netzoiets als een celly in een slot1?? Of is dit helemaal niet mogelijk.
Absoluut uitgesloten.

Overigens kun je net zo goed die K6-III op dit bord laten zitten en een goedkoop socket-A bordje kopen met 133MHz geheugen en een Duron erop ofzo. Is ietsje duurder maar stukken sneller.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mister_X
  • Laatst online: 19:49
Op dinsdag 27 november 2001 20:29 schreef suspicious het volgende:

er zal vast wel een bios update zijn die er voor zorgt dat jou 550mhzje erin past hoor, zoek maar!

• sus

sus

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 20:39 schreef Exirion het volgende:

Geloof jij zomaar wat daar staat dan? ;) Her en der op internet kun je lezen dat dit bord prima met K6-III 550 werkt, en dat het een van de beste SS7 borden is.

Hij is ook getest bij Anandtech en kwam daar erg goed uit de rest.

In ieder geval: neem van mij aan dat ie met een K6-III 550 prima werkt.
Eehm, tis dus een K6-2, niet een K6-III...
Hij is wel interessant, is maar 199,- + verzendkosten.

Ik weet dat ik beter voor een nieuw mobo+proc kan kijken, ben druk aan het sparen voor een AMD Athlon 1800+ (geloof dat hij zo heet). Das dan wel geen 1800MHz (voor zover ik me kan herinneren), maar iig erug snel. :) Ik moet ook nog eens precies gaan kijken welke spullen ik nodig heb, of ik RAID wil gaan doen, enz.

Maar, aangezien ik daar nu geen geld voor heb, wou ik het oplossen met een tussenstap en kijken voor een nieuw SS7 mobo. Daar kan ik dan later (als de nieuwe bak er is) een echte server van maken, met win2k server of linux, en dan file/internet sharing gaan doen. Dat heb ik nu draaien op een p200, 64MB, maar das nou niet echt snel te noemen ;)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Het is jammer dat de HCC dagen zijn geweest! :'(. Maar ik dacht dat ABIT een zeer mooi board je had! (VIA chipset!)

Verwijderd

De DFI K6BV3+ kan wat jij wilt..
Pagina: 1