Nieuwe TV voor maat, aanraders!

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hejo,

mijn maat heeft volgende maand ongeveer F1200,- beschikbaar. Hiervan wil hij een nieuwe tv gaan kopen.

Het gaat hem er vooral om dat de tv een refreshrate van 100Hz heeft. Vlakke beelbuis of niet maakt hem niet uit. Digital scan hoeft ook niet. Verder moet het "geen klein kutding" zijn. Maar zijn kamer is 3x4 schat ik, dus 70cm lijkt mij ook lichtelijke overdreven. Hij zei "gewoon een 100Hz met goei beeld". ;)

Hebben jullie aanraders bij deze specifieke eisen. En waarom natuurlijk. TENKJOE!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:50

Opa

Nu Multifocaal!

Mag ik even quoten uit [topic=332845/1/50] ?:
Ik blijf vinden dat Panasonic gewoon het meest natuurlijke beeld geeft in de prijsklasse F1000,- tot F2500,-.
:)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Yokozuna
Verdomme :) Maargoed, dat ik panasonic goed vind wil nog nie zeggen dat het zo is. Ik wilde graag van andere mensen horen wat zij aanraden. Uit interesse.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:50

Opa

Nu Multifocaal!

Het is mij gebleken dat een idee maar moeilijk om te praten is, vandaar. ;)

Ik heb altijd ervaren:
Goed beeld: Sony, Philips en aanverwanten, Loewe, en misschien nog wel een paar.
Minder goed beeld: JVC. (Wel top voor VCR maar niet voor TV)

Mijn ouders hebben een 55 cm Panasonic voor in de keuken en ik vind hem niet lelijk. Grotere modellen kan ik niet over oordelen.
Ik heb een Sony 63 cm uit 1998. Beeld is toppie (black trinitron of zo). Geluid is :+ maar daar heb ik de versterker voor.
Nadeel is dat er maar 1 scart op zit en geen S-video. Dat zijn punten om op te letten als je een DVD en VCR hebt.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

En het nadeel van de meeste sony's is dat je er niet lekker mee kan zappen. Het duurt even voordat zo'n ding overschakeld naar een ander kanaal. Verder weet ik van sony's geen andere slechte punten te vinden. Ik heb er zelf eentje, en deze functioneert goed, op het zappen na dan. Maar dat kan antuurlijk wel weer via de video.

• Yokozuna
En het nadeel van de meeste sony's is dat je er niet lekker mee kan zappen. Het duurt even voordat zo'n ding overschakeld
Dat valt denk ik wel te bezien, ik merk dit heel vaak bij 100Hz tv's. (onze Philips bak van 2 rug heeft er ook veel moeite mee, maar dan die goeie oude 50Hz bakken)

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 20:03 schreef victorvo het volgende:
Minder goed beeld: JVC. (Wel top voor VCR maar niet voor TV)
Ik heb hier anders de JVC AV-28WFT1 staan (gewoon 50hz).
Ik ben hier dik tevreden mee. Deze heeft heel scherp beeld en weet ook nog eens van een 4:3 uitzending panoramisch
mooi 16:9 beeld te geven zonder dat het beeld er uitgestrekt uitziet!

Voor 1200 piek heb je in mijn ogen trouwens geen mooie 100hz tv... Je kan richting Aristona gaan kijken of iets dergelijks >:)

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Uhm, wat is er mis met Aristona ?

Wilde nl WEL in die richting kijken (of heel veel zelfs, mocht ik um daadwerkelijk in m'n kamer hebben staan :) )

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 20:43 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Dat valt denk ik wel te bezien, ik merk dit heel vaak bij 100Hz tv's. (onze Philips bak van 2 rug heeft er ook veel moeite mee, maar dan die goeie oude 50Hz bakken)
Er was laatst (ik denk 3 maanden terug of zo) ook nog door de consumentenbond een test uitgevoerd. Een conclusies welke ze trokken was toch wel dat sony's irritant lang doen over zappen, en als ik het goed heb werden er ook philipsen getest welke toch wat beter in dat opzicht uit de test kwamen.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:52

Metten

ik hou het graag simpel

Er is niks mis met Aristona.
Ik was laatst met een vriend van me naar een BB TV voor hem aan het kijken, daar stonden dus een Philips en een Aristona, precies hetzelfde (alleen de kleur was iets anders) voor 2000 respectievelijk 1800 piek. Ze stonden dus naast elkaar dus wie koopt er dan nog zo'n philips?

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 21:13 schreef Metten het volgende:
Er is niks mis met Aristona.
Ik was laatst met een vriend van me naar een BB TV voor hem aan het kijken, daar stonden dus een Philips en een Aristona, precies hetzelfde (alleen de kleur was iets anders) voor 2000 respectievelijk 1800 piek. Ze stonden dus naast elkaar dus wie koopt er dan nog zo'n philips?
Komen Philips, Aristona en Erres (bestaat dat nog?) niet allemaal van dezelfde fabriek af? Volgens mij heeft het iets te maken met garantie en dergelijke...
Maar een Philips raad ik sowieso niet snel aan om te kopen, ik ben er zeker niet weg van, als je dan in die prijsklasse gaat kijken wua apperatuur koop dan Sony......
(Behalve de Philips Pronto dan :0~)

Philips maakt natuurlijk voor veel merken beeldbuizen, maar onder de naam Philips/Aristona valt het MIJ erg tegen.

Verwijderd

Wat d8 je van plasma tv'tje a 25000,- ;)

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 21:35 schreef kwweetnix het volgende:
Wat d8 je van plasma tv'tje a 25000,- ;)
:Z
ZOals ik al zei : in die prijsklasse......

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Philips en Aristona (en nog een paar handen vol) tv's hebben allemaal Philips beeldbuizen. Wat mij door eigenlijk alle tv-monteurs en mensen die veel met video werken wordt verteld is dat Sony (trinitron) toch wel de beste beeldbuizen kan maken. (Scherpte, helderheid, en vooral de zwartheid van het zwart, dit zie je goed als de tv uit staat). Als een beeldbuis ouder wordt verliest hij helderheid, Sony beeldbuizen hebben een grotere reserve op dat gebied, dus kun je ze op oudere leeftijd nog verder opdraaien waar de meeste andere merken dus doffer worden.

Verwijderd

Loewe is mooi maar zappen gaat tergend traag. TV voor rijke bejaarden.

Verwijderd

met sony heb ik slechte ervaringen, al mijn electronica van sony is kapot (ook tv)
We hebben nu een aristona, op zich aardig dingtje maar heeft wat eigenaardigheden (slecht geluid als het buiten kouden wordt)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Philips maakt goede tv's
En ook de quintrix van panasonic zijn leuke tv's.
Zelf vindt ik het beeld dat een sony geeft mij meer aanspreken dan de rest, altijd al zo geweest.
Vindt de trinitron buizen zelf gewoon net iets beter.
Denk btw dat je niet echt een misser kan kopen tegewoordig.
Pech kan iedereen overkomen. En elk merk heeft wel iets wat een ander niet heeft en andersom.
Ga gewoon de betere zaken af en kijk met je eigen ogen.
Vraag of je wat instellingen mag aanpassen (soms laat je zo een goede tv voorgezien omdat deze rot is afgesteld)
Kijk de opties na wat ze kunnen en wat voor jouw belangrijk is. En ga dan over op een besluit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 22:31 schreef r0ck3t het volgende:
met sony heb ik slechte ervaringen, al mijn electronica van sony is kapot (ook tv)
Dit lijkt me toch wel erg overdreven........
Ik heb een ouwe sony versterker op m'n werkplaats(je)
staat die al 7 jaar te spelen fso........

Owjah, nog even voor TheLemon......... Philips heeft inderdaad moeite met zwart......... Het feit dat veel televisies verslechteren na een aantal jaar komt ook omdat de fabrieks instelling nooit neutraal is. Contrast en dergelijke staat allemaal veel te hoog om de kopers te overtuigen van een erg mooi beeld... Alles op 50% is het beste.... En Philips maakt trouwens wel degelijk mooie beeldbuizen..... Kijk naar B&O, de beeldbuizen komen van Philips af. jammer dat Philips ze niet voor hun eigen toestellen mag gebruiken. :9 Die nieuwe BB van B&O is trouwens echt om te :9~... En 8000,- valt best mee
voor B&O >:)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Mag ik ook een opmerking maken?
Met dit soort vragen loop je altijd tegen de philips vs sony discussie aan. Jammer maar helaas.

Als ik in mijn omgeveng kijk, ken ik precies evenveel mensen die NOOIT meer zo'n kutsony zouden kopen en altijd bij Philips zullen blijven (want dat is wel goed), als mensen die NOOIT meer zo'n klotephilips zullen kopen en mooi bij Sony blijven, want die blijft het tenminste doen.

Wat me opvalt is dat die mensen een probleem hebben gehad met hun oude tv (van het kutmerk), een andere tv hebebn gekocht (van het goede merk) en dat die nieuwe tv nog niet gerepareerd heeft moeten worden.

Je ziet het hier nu ook al terugkomen: Er is al iemand van wie alle sony apparatuur stuk is gegaan en er is ook al iemand die niet zo snel voor het geld een philips zal kopen als hij ook een Sony kan krijgen.

Mijn persoonlijke voorkeur: Philips. Ik vind namelijk de kleuren bij Sony lelijk. Uiteraard is het zo dat ik nu 3 reacties ga krijgen van mensen die vinden dat ik dom ben, omdat juist de kleuren bij Philips lelijk zijn :o

Wat me de laatste keer dat ik bij een megapool achtige zaak ben geweest wel is opgevallen: De "nieuwe" merken doen het goed!! En zijn meestal ook nog iets goedkoper. Dus wanneer je aan een budget zit (zoals je maatje nu) zou ik zeker eerst eens naar samsung/panasonic/LG/jvc gaan kijken. Ik denk dat die voor hetzelfde geld meer functies bieden. Waarschijnlijk puut om het feit dat ze marktaandeel moeten "kopen". (tv markt is verzadigd, om een marktaandeel te krijgen moet je concurreren op prijs).

En ik denk dat je juist in deze prijsklasse op de volgende dingen moet letten:

1. staan de kleuren me aan. (Zoals ik hierboven al zei: Ik vind de kleuren van Sony te hard en die van Philips mooi. Als je maatje ook een voorkeur heeft zal hij eerst hierop moeten checken)

2. Pak de AB van de verkoper af en ga kloten. Kijk hoe snel het ding zapt en hoe snel de menu's werken. Mijn ouders hebben een Grundig. leuk ding, maar ik word echt helemaal gestoord van het kloteding wanneer je iets wilt instellen!!! Wanneer je op een knop drukt (bijvoorbeeld als je teletekst aan hebt staan en je wilt pagina 201 intikken) duurt het een halve seconde voordat die tv dat in de gaten heeft. Daardoor heb ik de neiging om 2x te drukken, met voorspelbare gevolgen :+

3. Aansluitmogelijkheden. Zeker tegenwoordig: JE wilt je video, je dvd speler, je pc, je spelcomputer erop aan kunnen sluiten. JE wilt ook het geluid uit het ding naar de stereo kunnen sturen.

4. Uitbreidingsmagelijkheden. Om de tv van mijn ouders maar weer als voorbeeld te nemen: Ze hebebn later de PIP module erin laten zetten. En er kan ook nog een satelliettuner in en een dolby surroundmodule. Da's best handig! Vooral omdat de duurdere tv's eigenlijk precies dezelfde zijn (in dit geval) maar dan met die module er al in!

Owja: ELKE winkel geeft korting. En als winkel A het niet geeft, dan winkel B wel. En anders winkel C of D. Ga dus niet af op winkelprijzen, maar vraag gewoon ijskoud om 15% korting. Vaak zijn de duurdere winkels bereid om juist meer korting te geven! (dat kunnen ze zich veroorloven door de domme knuppels die wel het volle pond betalen >:) )

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 17:28

waztone

de enige echte

Ga voor Philips. Ik heb al veel merken gehad, maar philips heeft gewoon goeie tv's in die prijsklasse en het zijn een van de betere tv's om te zappen, met die klote dingen van sony :r duurt het ff voordat je weer beeld hebt.

All is fair in God of War

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Ik vind altijd dat de Philips tv's met een Matchline beeldbuis altijd een erg mooi beeld hebben. Scherp en toch zie je niet een rooster in het beeld, zoals bij verschillende goedkopere merken te zien is. Ook de kleuren zijn vrij normaal, niet met mensen van die rooie hoofden e.d. |:(
Ik heb me verder niet veel in TV's verdiept en kan me best voorstellen dat deze wat boven het budget uitkomen. Al m'n foldertjes liggen namelijk bij m'n ouders, vandaar... :(

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 22:10 schreef TheLemon het volgende:
Wat mij door eigenlijk alle tv-monteurs en mensen die veel met video werken wordt verteld is dat Sony (trinitron) toch wel de beste beeldbuizen kan maken.
Sony's en vooral de oudere fx60's en fx20's zijn erg slecht, de beeldbuis geeft vervorming aan de zijkant en er komen na een tijdje blauwe plekken aan de zijkant,ik werk bij een bruingoed/witgoed zaak en het is panasonic die voorals nog de beste beeldbuizen maakt.
als je voor een mooie tv met veel extra's wil gaan neem een philips. de nieuwe sonys zijn aardig, maar veels te duur voor wat ze hebben.
Anyway het is altijd aan te raden om zelf te gaan kijken, want verschillende mensen hebben verschillende smaken, en het is dus per definitie niet te zeggen welke tv het beste is in dat opzicht.

• Munchkin
  • Laatst online: 06:50
[b]ik werk bij een bruingoed/witgoed zaak en het is panasonic die voorals nog de beste beeldbuizen maakt.
Zover ik weet maakt Panasonic zelf geen beeldbuizen. Zitten er geen Hitachi buizen in?

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 11:44 schreef Prince_of_Darkness het volgende:

[..]

Zover ik weet maakt Panasonic zelf geen beeldbuizen. Zitten er geen Hitachi buizen in?
Panasonic maakt wel degelijk beeldbuizen,

de enige fabrikanten die televisie beelbuizen maken zijn:
Philips, Sony, Panasonic en Hitachi....

• Yokozuna
Op dinsdag 27 november 2001 21:11 schreef Basp het volgende:

[..]

Er was laatst (ik denk 3 maanden terug of zo) ook nog door de consumentenbond een test uitgevoerd. Een conclusies welke ze trokken was toch wel dat sony's irritant lang doen over zappen, en als ik het goed heb werden er ook philipsen getest welke toch wat beter in dat opzicht uit de test kwamen.
Hehe, kun je nagaan. Dan doen ze al helemAAl lang over zappen. Bij die philips 100Hz bak die wij hier hebben vind ik het al te traag gaan. Als je flink door zapt zie je gewoon een peer sec helemaal nix!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
als ie ook nog eens consoles heeft moet je geen breedbeeld kopen dan zien je gamen er blokkerigger uit (spreek uit ervaring omdat ik een vriend heb met breedbeeld). Plus ik geloof dat er op de nederlandse teevee bijna tot geen echte breedbeeld uitzendingen zijn.

• flagnite
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 23:05 schreef Lampje het onder andere volgende:
Owja: ELKE winkel geeft korting. En als winkel A het niet geeft, dan winkel B wel. En anders winkel C of D. Ga dus niet af op winkelprijzen, maar vraag gewoon ijskoud om 15% korting. Vaak zijn de duurdere winkels bereid om juist meer korting te geven! (dat kunnen ze zich veroorloven door de domme knuppels die wel het volle pond betalen >:) )
ROTFL... Waarop iedere verkoper zich schuddebuikend van je af zal keren omdat ie maar amper iets meer dan 15% op die tv verdiend :)
Ik zou zelf in ieder geval niet eens geloven dat een klant 15% _durft_ te vragen, maggoed... je kunt het altijd eens doen for a laugh.

btw - prima advies gegeven hoor. zelf altijd kijken wat je een mooie tv vind. Ook niet onbelangrijk, het geluid uit zo'n ding. Van sommige modellen ga je echt huilen, maar da's vrij persoonlijk

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:45

pim

Wel een hoop verschillende meningen.
maar wat me duidelijk word uit deze topic..:

Philips
- een hoop extra opties
- moeite met de kleur zwart
- verder mooiere kleuren
- goeie tv's voor weinig geld

Sony
- deze zappen langzaam
- zwart blijft langer zwart
- te duur

is dat ik een philips tv moet kopen. goeie tv voor weinig geld. vooral de nieuwere versies..

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op woensdag 28 november 2001 19:44 schreef flagnite het volgende:

[..]

ROTFL... Waarop iedere verkoper zich schuddebuikend van je af zal keren omdat ie maar amper iets meer dan 15% op die tv verdiend :)
Ik zou zelf in ieder geval niet eens geloven dat een klant 15% _durft_ te vragen, maggoed...
Ik en mijn vader vragen standaard om 15%, waarna we altijd op zo'n 5%-15% uitkomen. En dat van die 15% erop verdienen is ook niet helemaal waar, er zit standaard eigenlijk al een opslag op een tv, om als korting te terug te kunnen geven. Dus die wil je sowieso scoren! Bovendien: vragen staat vrij :P

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Op woensdag 28 november 2001 12:25 schreef NoiZe het volgende:

[..]

Panasonic maakt wel degelijk beeldbuizen,

de enige fabrikanten die televisie beelbuizen maken zijn:
Philips, Sony, Panasonic en Hitachi....
Je hebt ook nog Thompson ofzo. Dat zijn ook goede beeldbuizen.

En voor tv's in het algemeen vind ik Samsung ook niet slecht. Ik heb er hier een staan en dat is niet mis.

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:45

pim

Op dinsdag 04 december 2001 17:48 schreef pim het volgende:
wat me duidelijk word uit deze topic..:

Philips
- een hoop extra opties
- moeite met de kleur zwart
- verder mooiere kleuren
- goeie tv's voor weinig geld
uiteindelijk is het bij mij een philips geworden van f1400,-. Hij heeft _geen_ moeite met de kleur zwart. verder zo scherp beeld dat je ziet dat sommige dingen niet geantialiased zijn, terwijl dat op een normale tv vervaagd..
Pagina: 1