Processor stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• If8022n2IOk1Z8
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-01-2023
Ik heb het volgende probleem; ik heb hier een 1,33 GHz TB liggen, die volgens een vriend van me niet meer werkt.
Vorige week kapte zijn CPU koeler er plots mee zijn computer ging meteen uit (ik denk dat het een beveiliging is tegen te hoge temp). Na dat geval heeft hij de processor eruit gehaald en geprobeerd schoon te maken. Maar in plaats van schoon is de Artic Silver helemaal uitgesmeerd over de processor, inclusief alle bruggen. Ik denk dat hij het niet meer doet omdat alles op dat ding contact met elkaar maakt.

Wat is de beste manier om dat spul eraf krijgen?
PS met wattenstokje werkt het niet echt.

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

[search=koelpasta verwijderen]
[search=pasta verwijderen]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op dinsdag 27 november 2001 19:53 schreef Redeye__ het volgende:
Ik heb het volgende probleem; ik heb hier een 1,33 GHz TB liggen, die volgens een vriend van me niet meer werkt.
Vorige week kapte zijn CPU koeler er plots mee zijn computer ging meteen uit (ik denk dat het een beveiliging is tegen te hoge temp). Na dat geval heeft hij de processor eruit gehaald en geprobeerd schoon te maken. Maar in plaats van schoon is de Artic Silver helemaal uitgesmeerd over de processor, inclusief alle bruggen. Ik denk dat hij het niet meer doet omdat alles op dat ding contact met elkaar maakt.

Wat is de beste manier om dat spul eraf krijgen?
PS met wattenstokje werkt het niet echt.
Je zou het welk op kunnen schuren. Bij de bruggen dan. Je pakt een heel fijn korrelig schuurpapier en schuur er een klein beejte eraf. Dan moet het werken.

Of je kunt hem aan mij verkopen voor 50 piek >:)

Verwijderd

ik weet niet mnaar laats DL ik dat filmpje van het unlocken van XP en daar goten ze een of ander spul over de processor ( helemaalnat ) en smeerde ze alle koelprut en die zwarte ronde ( 4 stuks ) van de processor af .... alcohol ofzo ?
filmpje van www.tomshardware.com

• If8022n2IOk1Z8
Hartstikke bedankt voor de reacties. Ik vond net achterin de voorraadkast een soort spul wat op wasbenzine lijkt, het ging er zo af. Nu ff proberen of nog werkt :-)

Als ie werkt heb ik een TB 1,33 GHz 266 MHz FSB erbij ipv een 1 GHz 200 MHz FSB

AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB

• If8022n2IOk1Z8
Hij werkt B-)

Verwijderd

ik heb m`n AMD 1400 gister net schoongemaakt van de koelpasta, ff nieuwe erop : simpel, papiertje en dan flink schrobben (wel voorzichtige manier natuurlijk) en dan ff met de rand van `t papiertje langs de randen.... proc doet et prima...:)

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11-2025
mazzelaar

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Pagina: 1