Toon posts:

Welke WATTage PSU voor me Server

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Liter heb nu een 250 Watt PSU in de server hangen met:.

• A-Bit Mainboard BH6 intel 440BX Slot 1 met een P II 266 erin
• 3 x 60GB Maxtor Dmax ( 5400 RPM )
• 1 x 20GB IBM 20 GB ( 7200 RPM )
• 2 x 90 MM Sunon Fan
• 2 x 80 MM Sunon Fan
• 2 x 60 MM Sunon Fan
• 3 x 25 MM Fan( coolermaster bays HD cooler )

op dit moment zit er een 250 Watt nameless PSU in. Alleen wel wat problemen; hij herstart steeds, en ik denk dat de voeding het niet meer trekt.
Tevens slecht voor me hardware tevens, dus ik wil er een nieuwe voeding voor kopen.

Als het aan mij ligt een cheapass 350 of 400 W, maakt me niet zo veel uit, zelfs de herrie ist mir egal :)

Welke moet ik nemen, hoeveel watt is genoeg om dit zooitje stabiel te draaien?

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

350W lijkt me meer dan genoeg, maar zit je harddisk kabel wel goed vast, dat kan ook dergelijke acties veroorzaken.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[zeikmode]

sjit zeg. wtf is nou weer wattage?

Misschien eens in de faq zetten wat de juiste termen zijn?

wattage = vermogen
voltage = spanning (potentiaalverschil)
amperage (zelfs die zie ik wel eens) = stroom

Ik begin me er echt aan te ergeren.

en ja, ik heb vandaag een klotedag achter de rug

[/zeikmode]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 20:01 schreef thedolf het volgende:
[zeikmode]

sjit zeg. wtf is nou weer wattage?

Misschien eens in de faq zetten wat de juiste termen zijn?

wattage = vermogen
voltage = spanning (potentiaalverschil)
amperage (zelfs die zie ik wel eens) = stroom

Ik begin me er echt aan te ergeren.

en ja, ik heb vandaag een klotedag achter de rug

[/zeikmode]
Als je het zo goed weet pass me dan een reply waar je antwoord geeft op de topic. :)

Dankje

• The Dolf
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 20:03 schreef drLiter het volgende:

[..]

Als je het zo goed weet pass me dan een reply waar je antwoord geeft op de topic. :)

Dankje
ok

voor dat systeem zou een 250W genoeg moeten zijn mits je een goede hebt (wat denk ik niet het geval is)
Koop of een cheap ass 350W of een enermax (maakt niet uit welke)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Zucht ... er zit een hele mooie sticker op je voeding met daarop de vermogens welke hij levert bij de verschillende spanningen. Nu staat bijna op elke fan ook het vermogen/spanning wat deze gebruikt, dit geld tevens voor moederborden, cpu's, harddisken, etc hoewel bij deze laatste veelal bij de leverancier moet worden gezocht in de technische specificaties. En dan is het een simpele optelsom. bv

spanningen tab 12V 5V 3.3V etc
Harddisk 60 Gb 1A .3A
Harddisk 20 Gb 1A .2A
Moederbord etc

Goed als je alle vermogens opteld en deze alle minderzijn als de specs van je voeding dan kan je voeding dit aan, zo niet dan moet je op zoek naar een andere voeding.

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Een HD heeft maximaal 10 W idle nodig en 15 W bij zwaar gebruik. Alleen bij het upspinnen tijdelijk meer, maar piekspanningen zijn voor de meeste cheap ass wel te doen.

Tel er 100 W voor de rest bij op en met een 250 W voeding van goede kwaliteit kom je een heel aardig eind.

Ik zou je afraden om slechte voedingen te kopen, ook al zijn ze 400 W, want het is je server en als in 1x alle schijven d00d zijn vanwege je bezuinigingsdrift dan is dat toch 'denk ik vervelend :( ;)

Ter vergelijking: in professionele servers zit vaak een 300-350 W voeding die dan ruim voldoende is voor tweemaal een Pentium 3, 6 10k rpm SCSI schijven plus nog NIC's, SCSI RAID, etc.... Maar zoveel heb je dus niet nodig :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
1 goeie 300 Watt enermaxx is meer dan voldoende!!

je kan ook voor minder kwaliteit gaan, maar vermits voeding zoiets belangrijk is zou ik daar niet op bezuinigen!!

airco

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Neem idd een Enermax, je ramt jezelf lijp als het zaakje door je cheapo voeding naar de knoppen gaat. (Niet dat Enermax onsterfelijk is maar toch...)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
Goede 250W voeding moet inderdaad al genoeg zijn..

(een van m'n eigen bakken draait met 6 HDD's en de rest aan hardware op 250W)

Dus let er gewoon vooral op dat je een beetje een kwaliteitsvoeding hebt.. Dan is het al goed..

Maareh.. WTF moet je met zoveel fan's in je servert :?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Er is een aparte voedingen topic in HA. Lees de sticky topics bovenaan de index even door :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.