[hulp] Digitale camcorder? welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:49

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Me ouders willen eigenlijk een digitale camcorder kopen. Nu zijn we er nog niet echt uit welke we nou moeten nemen.

Wie kan mij iets vertellen over digitale camcorders? Is er online ook een Faq over dig camcorders?

De camcorder moet aan de volgende eisen voldoen:
* klein
* foto's mee maken
* bruikbaar zijn voor digibeten
* goede kwaliteit
* aansluitbaar op de pc voor het uitlezen van foto's en video's

Welk merk is dan een goede keuze? Mijn ouders willen er veel opnames mee gaan maken, dus op vakantie in de Bergen en ik wil hem evt. meenemen op wintersport.

Deze lijken mij wel okeej:

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/6f2a776f2d778768c12568ee00245b17/d105ce093bfebcffc1256a540060067c/Foto/0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg
JVC GR-DVX77

-Geen plaatje beschikbaar-
Sony DCR-PC6

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/6f2a776f2d778768c12568ee00245b17/fafc53932e220708c1256a450050e9bb/Foto/0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg
DCR-TRV725

Alvast Bedankt mensen! :)

Gelukkig heeft * Harmen meer verstand van pc's.... :P

Whatever.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
[topic=127137/1/50]
[topic=230937/1/50]
[topic=308262/1/50]
[topic=77234/1/50]
[topic=130495/1/50]
[topic=194899/1/50]
[topic=37215/1/50]
[topic=272959/1/50]
[topic=164557/1/50]
[topic=209300/1/50]
[topic=273076/1/50]
[topic=62040/1/50]
[topic=209817/1/50]
[topic=36769/1/50]
[topic=280588/1/50]

enz.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik wil graag advies, geen reacties van gebruik de search... |:(

Iemand advies?

Whatever.

Verwijderd

Het merk van de videocamera maakt weinig uit. Sony, JVC, canon, panasonic zijn allemaal heel goed. De lenzen zijn van ongeveer dezelfde kwaliteit (carl zeiss en zo: wat een bullshit. Sony heeft goede lenzen, maar dat hebben canon, panasonic en jvc ook). Voor foto's maken kun je het beste progressive scan nemen en zoveel mogelijk pixels en een aparte memorystick of smart media card, maar de camera wordt er wel duurder door. Welk merk je het beste vind is een persoonlijke voorkeur; ik heb een jvc dvl150 videocamera en ik vind panasonic het beste merk, maar de jvc was goedkoper. Het merk maakt wat kwaliteit betreft weinig uit: jvc, sharp, canon, sony, panasonic, e.d. zijn voor zover ik dat kan zien allemaal aan elkaar gewaagd, het gaat juist om de features van een videocamera, zoals in de nacht kunnen opnemen, klein en mooi zijn, dikke motorzoom hebben, etcetera.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Kan aan de bovenstaande informatie heb ik wat! :)

Dankje!
Nog ff een ander vraagje, hoe worden de videobestanden opgeslagen? Op een soort van magnetische disc? :?

Whatever.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

video wordt opgeslagen op een mini-DV tape. Piepklein cassettebandje ter groote van een doosje lucifers.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 20:50 schreef Microkid het volgende:
video wordt opgeslagen op een mini-DV tape. Piepklein cassettebandje ter groote van een doosje lucifers.
Dus het is wel een zeer fijn systeem dus... :)
Weet jij toevallig hoe duur een tape kost?

Welke camcorder zou jij kiezen?
Eerlijk gezegt ben ik wel gecharmeerd van de JVC DVX-77 of de DVX-44

Whatever.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:53

Orac

Ik mis je papa.

De JVC GR-DVP3 is Europese Camcorder van het jaar 2001-2002. Die zal wel goed zijn dan... :7 Let ook op of er een digitale ingang op zit (die camera's zijn duurder).

Een goede (TDK) 60 min tape kost tegen de 20 gulden. Veel camera's kunnen op de long-play stand 90 min opnemen.

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 23:05 schreef meendering het volgende:

[..]

Dus het is wel een zeer fijn systeem dus... :)
Weet jij toevallig hoe duur een tape kost?

Welke camcorder zou jij kiezen?
Eerlijk gezegt ben ik wel gecharmeerd van de JVC DVX-77 of de DVX-44
Ik vind de JVC DVX-serie ook wel leuk inderdaad. De DVX8 leek me wel cool (heeft geen nightscope maar wel progressive scan). Ik zou er wel rekening mee houden dat de nightscope wat op de JVC videocamera's zit voor geen meter werkt: dan heb je een sluitertijd van een halve seconde terwijl de lichtgevoeligheid nog steeds niet echt om over naar huis te schrijven is. Dan kun je beter de handmatige sluitertijden gebruiken want dat werkt beter. De camera's kunnen op zich wel goed in het donker opnemen maar dan heb je geen vloeiend beeld meer.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 27 november 2001 20:44 schreef meendering het volgende:

Iemand advies?
JA, ik begrijp wel wat jij wil, jij wil op je bips zitten, en ons het zoekwerk laten doen, nou dat heb ik voor je gedaan.

Sony digitale videocamera
Welke Digitale Videocamera ?
digitale videocamera
Digitale videocamera
Tips > het kopen van een digitale videocamera
videocamera test
heeft iemand een reviewsite of info over een digitale videocamera?
[BC3] welke digitale videocamera, search gebruikt!
digitale videocamera voor onder 500,- EUR
Welke digitale VIDEOcamera voor fl. 3000 - 3500???
[BC3] videocamera Sony PC100 vs. PC110
videocamera's!
Videocamera of dvcam?
digitale videocamera
Digitale videocamera kopen
enz.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• JvS
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit soort specifieke dingen kan je beter even in een winkel vragen. Dan kan je het eventueel later hier navragen :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

je hebt 2 soorten minidvtapes. Een zonder chip. koop ze voor 13 gulden (Maxell, Basf, Tdk etc). En met chip. Deze zet een soort inhoudsopgave op de chip, best handig, maar mijn camera ondersteunt ze niet...........jammer

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op dinsdag 27 november 2001 20:44 schreef meendering het volgende:

Iemand advies?
http://www.kieskeurig.nl :Z

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op donderdag 29 november 2001 20:50 schreef Microkid het volgende:
Niet bij Digital 8 van Sony, die werken nog met de oude Hi-8 bandjes.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 16:31 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

http://www.kieskeurig.nl :Z
Uhm, daar ben ik al geweest. :+

Mijn pa is er waarschijnelijk al uit.
Hij gaat voor een JVC DVX-44 :)

Whatever.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb zelf al een half jaar lang een Panasonic DS-25. Is volgens mij opgevolgd door de DS-37 ofzo. In vergelijking met JVC voelt Panasonic degelijker aan. Opnamen in het schemer, bijvoorbeeld in de woonkamer bij lamplicht, geven bij Panasonic ook een veel natuurlijker kleurbeeld dan bij JVC. In prijs verschillen deze merken niet zoveel van elkaar. Ik zou het wel weten.

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 23:16 schreef Bar_en_boos het volgende:
Opnamen in het schemer, bijvoorbeeld in de woonkamer bij lamplicht, geven bij Panasonic ook een veel natuurlijker kleurbeeld dan bij JVC.
Hoe kom je erbij dat panasonic beter beeld geeft bij lamplicht? Heb je ze allebei getest (dus op TV en niet met het LCD-scherm)? Ik heb een JVC dvl-150 en ik denk niet dat het beeld van de panasonic veel beter zal zijn bij lamplicht. Het is wel zo dat het lijkt alsof er veel roodkleuring ontstaat bij schemering en dat komt omdat het LCD scherm de kleuren niet goed weergeeft als het donker is, maar op tv zie je daar niets van vreemd genoeg.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ehmz..
Tegen de 1300 piek moet je zowieso rekenen.
ik ken er een aantal, sharp is ook wel redelijk.
De meeste zijn zelfs wel redelijk.
gewoon ff kijken in de consumenten gids :9 hehehe

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1