Voeding ratelt heel hard soms

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 06:27
Als ik me pc opstart dan ratelt de voeding soms heel hard. Dit stopt dan nadat de pc 2 minuten aanstaat ofzo.
Maar het gebeurt niet elke keer,heel vaag. Heb al voeding open geschroefd om te kijken wat het was maar niks gevonden.

Jullie enig idee?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 07:08
De ventilator ... Kan zijn dat de lagers (glijlagers waarschijnlijk) zijn versleten. Ventilator gewoon vervangen.

-

Verwijderd

precies, heb ik ook al een paar keer gehad met verschillende pc's. Voeding er ff uithalen, voorzichtig losmaken en dan kan je zo je fan eruit halen. Als je geluk hebt zit deze met een stekkertje in je voeding, anders ff draadjes losknippen en dan de nieuwe erin vast draaien, thats all!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Op dinsdag 27 november 2001 19:34 schreef Juicy het volgende:
De ventilator ... Kan zijn dat de lagers (glijlagers waarschijnlijk) zijn versleten. Ventilator gewoon vervangen.
Totaal mee eens

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Je fan ff goed nakijken of je lager is kaduuk of er zit een blad los ook gehad en is erg irri maar met nieuwe fan geen probs meer. Soms wil olie ook helpen.

Suc6

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 07:08
Op dinsdag 27 november 2001 19:38 schreef InSaNe400 het volgende:
Soms wil olie ook helpen.
Is slechts een tijdelijke oplossing ! Meer voor nood.

-

• Takahandar
Ok bedankt!!!!! :)

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Ik had dit ook laatst gehad op mijn server, heel irritant. Begint dat ding midden in de nacht keihard te ratelen :(
Ik had geen zin om een nieuwe fan te kopen, wat ik gedaan heb: Gewoon de fan uit de voeding gehaalt, fan opengemaakt, wat olie op de as gedaan en mijn fan draait weer als een, euuh.. fan :)

• Takahandar
Op dinsdag 27 november 2001 19:45 schreef RooT het volgende:
Ik had dit ook laatst gehad op mijn server, heel irritant. Begint dat ding midden in de nacht keihard te ratelen :(
Ik had geen zin om een nieuwe fan te kopen, wat ik gedaan heb: Gewoon de fan uit de voeding gehaalt, fan opengemaakt, wat olie op de as gedaan en mijn fan draait weer als een, euuh.. fan :)
Das de makkelijke (goedkope :D ) manier, ik ga morgen maar ff klussen ;)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
goed schoonmaken wil ook wel eens helpen (stof en andere :r )

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Niks gevonden in je voeding?
Weet je dan wel zeker dat het je voeding is?
Mijn fannetje van mn chipset maakt namelijk ook een paar minuten een hels kabaal als ik de boel opstart.
is dat het niet?

• Takahandar
Op dinsdag 27 november 2001 20:33 schreef sjuk het volgende:
Niks gevonden in je voeding?
Weet je dan wel zeker dat het je voeding is?
Mijn fannetje van mn chipset maakt namelijk ook een paar minuten een hels kabaal als ik de boel opstart.
is dat het niet?
Nou eerst was me oplossing op lekker hard tegen de achterkant van me pc te rammen waar de voeding zit en dat hielp. Maar dat is niet de slimste oplossing

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

HEb ik ook gehad met een oude voeding.
Gewoon een flinke knal tegenaan geven. Die voeding heeft daarna weer perfect gewerkt (totdat mijn broertje die computer in handen kreeg)

• Arjan A
  • Laatst online: 16-08 22:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik haal dit topic even omhoog ipv een nieuwe aan te maken.
Mijn *nieuwe* AOpen kast met voeding heeft nu (na plm twee weken) hetzelfde probleem.
Hij ratelt niet constant, maar lijkt aan te lopen en dan weer niet. Na het spul opengemaakt te hebben, zag ik dat er een temperatuursensor tussen zit, waardoor de draaisnelheid niet altijd het zelfde is. Zonder sensor draait-ie veel te hard en maakt-ie veel te veel herrie. Ik heb de sensor ook al geprobeerde te verplaatsen op het koelblok maar dat maakt niet uit.

Mijn vraagje is nu: Waar moet ik die olie smeren en hoe doe ik dat? Kan ik het ronddraai-gedeelte eruit trekken (heb geprobeerd enigzins kracht te gebruiken maar hem er niet uit gekregen)?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 23:11 schreef Arjan_A het volgende:

<knip>
je moet de vinnen zeg maar van het andere deel aftrekken... dat gaat even zwaar maar kan wel. daarna wat olie er in en weer goed aandrukken...

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Op woensdag 28 november 2001 09:17 schreef terw_dan het volgende:
HEb ik ook gehad met een oude voeding.
Gewoon een flinke knal tegenaan geven.
De oplossing voor alles :) gewoon meppen!

Verwijderd

deed ik dus ook.... flinke mep maar bleek dat de platen van me zeikant een beetje dun wwaren helemaal krom nu dus :?

• Arjan A
  • Laatst online: 16-08 22:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik ben met nieuwe spullen altijd wat voorzichtiger dan wanneer het een half jaar oud is, maar de vinnen kunnen er dus echt uit?
Wat voor olie moet ik eigenijk hebben?

Ik heb nu in huis:
olijfolie
baby-olie
vaseline (dit zal wel de beste zijn denk ik)
roomboter >:)
.. en meer van dat spul in de koelkast

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

je moet gewoon GOEIE fans halen, ben je mer kwijt baar is beter.
enne het scheelt enorm als je de grill eraf sloopt >:)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op zaterdag 19 januari 2002 23:38 schreef Arjan_A het volgende:
Ik ben met nieuwe spullen altijd wat voorzichtiger dan wanneer het een half jaar oud is, maar de vinnen kunnen er dus echt uit?
Wat voor olie moet ik eigenijk hebben?

Ik heb nu in huis:
olijfolie
baby-olie
vaseline (dit zal wel de beste zijn denk ik)
roomboter >:)
.. en meer van dat spul in de koelkast
Je moet rijwielolie of naaimachineolie gebruiken. Vaseline stroomt niet vanzelf de lagertjes in, dan zou je ook de motor nog moeten demonteren.
Pagina: 1