Toon posts:

Cd Rom speler --> Niet booten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic had ik al geplaatst in ha, maar daar issie gesloten, en (met toesttemming van exirion) hier dus ff opnieuw het topicje, maar dan wel op de goede plaats. :)

Ik heb op de hcc dagen een dvd spelertje gekocht voor onze 'snelle' pc, om de 52 speed aopen cd rom hiervan in onze oude pc te gooien, p166mmx, hier was de vorige cdrom speler van overleden...
Maar, als ik de cdrom heb aangesloten wil het systeem niet verder booten nadat hij de cdrom gedetecteerd heeft...

Zonder cdrom ( dus ff ide kabel uitgetrokken) boot hij wel lekker door...

Wat zit d'r fout? CD speler werkt nog lijkt me, aangezien ik em zaterdag nog gebruikt heb in de athlon..

[ding is trouwens 2ndary master, en zo staat ie ook ingesteld.., 2 hd's die d'r in zitten zijn primary master en primary slave]

Thnx alvast!

---
[dit [topic=333596/1/50] topic was het]

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 21:19

Blauw

De Schreeuw

Hmmmmmz, ander IDE slot op je Mobo proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Eh, heb maar 2 ide sloten .. en op 1 zitten dus al 2 hd's ..dus dat wordt beetje problematisch..

Verder, ik heb em net als slave ingesteld, probleem blijft het zelfde..

Cd speler wordt gedetecteerd (found cdrom: ah52x oid) maar blijft hangen |:(

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Een beetje tweaken met je master instellingen of een andere kabel proberen.

Of misschien is de kabel wel rot.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 22:02 schreef hives het volgende:
Een beetje tweaken met je master instellingen of een andere kabel proberen.

Of misschien is de kabel wel rot.
Gloednieuwe kabel, komt vers uit de verpakking. Al aangedrukt etc etc..

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:09

Xof

Misschien de kabel er verkeerd inzitten, heb ik ook eens een keer gehad :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 22:59 schreef Xof het volgende:
Misschien de kabel er verkeerd inzitten, heb ik ook eens een keer gehad :)
Lijkt me niet dat ie dan de cd speler detecteerd.. toch?

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Op dinsdag 27 november 2001 23:04 schreef G3R10 het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat ie dan de cd speler detecteerd.. toch?
Nee dan detecteerd hij hem niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dan is ie dus wel goed aangesloten :)

Grmbl, dit word irri...

Voor alle duidelijkheid de manier waarop ik alles heb aangesloten

IDE1 ---HD1 (4,3gb western digital) Master
|__HD2 (10,2gb western digital) Slave
IDE2 -- CDROM - Master

(en ja jumpertje staat ook netjes op master)

Slave geeft hetzelfde effect..

Kan het d'r mee te maken hebben dat het een behoorlijk nieuw cd spelertje is? Mobotje heeft een intel VX chipset, veel meer weet ik d'r zo ff niet over te vertellen...

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 13:35

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Misschien heb je in je setup je cdrom ook als mogelijk bootdevice ingesteld staan.
Ik heb eens gehad, na het inbouwen van een nieuwe cdrom drive, dat de pc bleef hangen zodra hij kijkt of een een opstartbare cd in de cdrom drive zit.
Toen ik in de bios "boot from cdrom" gedisabled had, wilde hij wel goed opstarten (vanaf harddisk).
Het enige nadeel is wel dat als je een keer niet van harddisk wil opstarten, dat je dan met een floppy moet opstarten, maar niet vanaf cdrom.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:21

mvds

Totally awesome!

Probeer het eens met 1 HD en dan je CD-ROM erop. Alletwee op een kabel, of alletwee als master op verschillende kabels...

Verwijderd

bios??

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:26

Stefano

Ondertitel Not Found

Zet in de bios secondary master eens op auto.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 13:43 schreef cjdijk het volgende:
Misschien heb je in je setup je cdrom ook als mogelijk bootdevice ingesteld staan.
Ik heb eens gehad, na het inbouwen van een nieuwe cdrom drive, dat de pc bleef hangen zodra hij kijkt of een een opstartbare cd in de cdrom drive zit.
Toen ik in de bios "boot from cdrom" gedisabled had, wilde hij wel goed opstarten (vanaf harddisk).
Het enige nadeel is wel dat als je een keer niet van harddisk wil opstarten, dat je dan met een floppy moet opstarten, maar niet vanaf cdrom.
Ben nu ff de opties aan het nagaan :)

Nee, staat neit als bootdevice ingesteld... dat is iig duidelijk..

Erhmz... aarg mag eerst ff hele kast gaan openhalen, brak mini at kasttje waar je nergens bij kunt zonder alles los te slopen.. ( en dat alleen om ff te kijken hoe ik de jumpers moet zetten van de hd's die er nu in zitten |:( ) .. dan ga ik ff kijken of het werkt als ik de cd speler omwissel met een hd ( wat aansluiting betreft)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 15:44 schreef G3R10 het volgende:

[..]

Ben nu ff de opties aan het nagaan :)

Nee, staat neit als bootdevice ingesteld... dat is iig duidelijk..

Erhmz... aarg mag eerst ff hele kast gaan openhalen, brak mini at kasttje waar je nergens bij kunt zonder alles los te slopen.. ( en dat alleen om ff te kijken hoe ik de jumpers moet zetten van de hd's die er nu in zitten |:( ) .. dan ga ik ff kijken of het werkt als ik de cd speler omwissel met een hd ( wat aansluiting betreft)
Eindleijk weer tijd gehad om ff naar te kijken .... maar nee, aansluiten op andere ide kanalen helpt gewoon niet :( ...
Zo snel je de cdrom ook maar ergens (correct :) ) hebt aangesloten kapt blijft de pc hangen ..

(op het moment dat ie zegt "found cd rom drive AOPENAH52X" oid ... , type word dus wel herkend...)

Bah... :(...

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik ga maar voor de bios flash..
Maar, hoe kan ik d'r achter komen wat voor mammaplank daar in hangt? Nergens boekje oid van dat ding namelijk..

|:(
Pagina: 1