Zoals ik in mijn Mijn LCD Mod al vertelde, zouden er nog 2 Mod's komen.
Hierbij is de eerste daarvan dan, en gaat over het stiller maken van mijn HD koelers, of koelers in het algemeen.
Mochten er opmerkingen/suggesties wezen, dan hoor ik deze graag.
Natuurlijk staan de schema's vrij voor gebruik.
De kabels die nodig zijn voor 1 printje.
Om de printjes van spanning te voorzien, moet er een power mod gedaan worden.
De power mod die bijna klaar is.
Power mod die nu geheel klaar is.
Heb wat power kabeltjes gekocht op de HCC, ideaal voor dit soort projecten. 40 van deze kabeltjes, voor 10 piek.
Om de printjes van spanning te voorzien, heb ik een aantal defecte floppy drive's ontdaan van de powerconnector.
Deze NTC heb ik in dit project gebruikt.
De NTC die voor de temperatuur registratie zorgt.
Bouw 3 printjes in mijn kast, elke HD koeler natuurlijk zijn eigen printje.
Voor bevestiging heb ik een plankje, en 6 afstandsbusjes gebruikt. Plankje wordt tzt vervangen door een groter exemplaar.
Na de gaatjes geboord te hebben, zijn de printjes vast geschroeft op de afstandsbusjes.
Door deze afstandbusjes, is er dus een ruimte ontstaan voor de gesoldeerde onderdelen/eilandjes.
De kabels die nodig zijn aangesloten op printje.
Alles klaar voor inbouw, overige stekkers worden pas aangesloten als het ingebouwt is.
Alles ingebouwt in de pc, en operationeel.
Foto van de 2 doorverbonden ATX voedingen. Dit is op zo'n manier gedaan, dat demontage makkelijk uit te voeren is.
Hierbij is de eerste daarvan dan, en gaat over het stiller maken van mijn HD koelers, of koelers in het algemeen.
Mochten er opmerkingen/suggesties wezen, dan hoor ik deze graag.
Natuurlijk staan de schema's vrij voor gebruik.
De kabels die nodig zijn voor 1 printje.
Om de printjes van spanning te voorzien, moet er een power mod gedaan worden.
De power mod die bijna klaar is.
Power mod die nu geheel klaar is.
Heb wat power kabeltjes gekocht op de HCC, ideaal voor dit soort projecten. 40 van deze kabeltjes, voor 10 piek.
Om de printjes van spanning te voorzien, heb ik een aantal defecte floppy drive's ontdaan van de powerconnector.
Deze NTC heb ik in dit project gebruikt.
De NTC die voor de temperatuur registratie zorgt.
Bouw 3 printjes in mijn kast, elke HD koeler natuurlijk zijn eigen printje.
Voor bevestiging heb ik een plankje, en 6 afstandsbusjes gebruikt. Plankje wordt tzt vervangen door een groter exemplaar.
Na de gaatjes geboord te hebben, zijn de printjes vast geschroeft op de afstandsbusjes.
Door deze afstandbusjes, is er dus een ruimte ontstaan voor de gesoldeerde onderdelen/eilandjes.
De kabels die nodig zijn aangesloten op printje.
Alles klaar voor inbouw, overige stekkers worden pas aangesloten als het ingebouwt is.
Alles ingebouwt in de pc, en operationeel.
Foto van de 2 doorverbonden ATX voedingen. Dit is op zo'n manier gedaan, dat demontage makkelijk uit te voeren is.
And The Only One