vraagje over NAV en ILS approach FS2002

Pagina: 1
Acties:

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 09:02

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik heb niet zoveel verstand van het vliegen, maar er zullen vast wel genoeg mensen zijn hier dit dat wel hebben. Is er uberhaupt ergens duidelijke uitleg over hoe ILS werkt en zo op het net.

Ik vloog vanmiddag met een 737-400 van EHAM naar Charles de Gaulles. Eenmaal aangekomen werd ik netjes geleid naar RW 8L, daar moest ik op een gegeven moment wat bochten maken en descenden tot fl2400, daarna zou ik vectors moeten verwachten en zou mijn localizer van de ILS moeten gaan werken, maar hoe gaat dit in zijn werk, ik krijg hem niet recht aanvliegend op de baan. ( ik had inmiddels APR aangezet ) Instellingen stonden op NAV en niet op GPS )

bedankt alvast namens deze newbie pilot :)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hier staat iig veel info over navigatie:

http://www.navfltsm.addr.com/index.htm

Verder moet je bij een ILS nadering wel de ILS frequentie invoeren bij de nav1 radio. De juiste frequentie voor de banen kan je vinden door naar de map-view te gaan en dan op in te zoomen op het vliegveld en erop te klikken. Als het goed is zie je dan allemaal informatie over dat vliegveld, waaronder ook de ILS frequenties en richting van de banen. Oja, een baan heeft alleen beschikking over ILS als er in de map-view zo'n groene "wig" voorzit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/fs2002_ils.jpg

Het is trouwens ook niet zo dat hij volautomatisch land als je APP indrukt. Je moet wel al zo'n beetje op de juiste koers voor de baan zijn, liefst op zo'n 15 nm afstand en natuurlijk met de juiste snelheid.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

hier staat een stuk uitleg over ILS (btw, wel een dubbele topic :) )

[url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/333170/1?limit=25[/url

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
txs :) alvast

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44
Op dinsdag 27 november 2001 19:23 schreef phemelrijk het volgende:
en descenden tot fl2400
is 240.000ft niet een beetje hoog?
offtopic:
phemelrijk leuk sig!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 22:27 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

is 240.000ft niet een beetje hoog?
offtopic:
phemelrijk leuk sig!
:) geinig he :)

tja, is inderdaad te hoog moet 2400 ft zijn

Verwijderd

Voor mij helemaal te moeilijk..

Ik ben pas begonnen dus bedankt voor de tip betreft navigatie.htm....bedankt..!!!

Hoop nog veel te leren....

Verwijderd

misschien beetje dom vraagje, maar hoe kan ik recht voor de baan vliegen? hoe krijgen jullie hem er zo mooi recht voor?
Is het iets met die NAV1 en die 2 lijntjes in een van de dispays (die bij elk vliegtuig verschilt ongeveer, alleen bij een Cessna heb ik het een beetje door waar ik moet kijken, alleen zelfs daarmee kan ik niet recht op die baan afvliegen, ik blijf bijsturen. HELP! :)

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44
Op dinsdag 11 december 2001 23:07 schreef Terr het volgende:
misschien beetje dom vraagje, maar hoe kan ik recht voor de baan vliegen? hoe krijgen jullie hem er zo mooi recht voor?
Is het iets met die NAV1 en die 2 lijntjes in een van de dispays (die bij elk vliegtuig verschilt ongeveer, alleen bij een Cessna heb ik het een beetje door waar ik moet kijken, alleen zelfs daarmee kan ik niet recht op die baan afvliegen, ik blijf bijsturen. HELP! :)
klik op de link in mijn sig (mijn faq)

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 15:17 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

klik op de link in mijn sig (mijn faq)
koel, thnx :)
Pagina: 1