Toon posts:

Vragen over Bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet morgen een verslag inleveren over de Bios maar weet een aantal dingen niet ik hoop dat jullie me kunnen helpen alvast bedankt. Hier zijn de vragen:
1: De drie belnagrijkste functies van de bios?
2:Wat betekent Energy Star?
3:Wat is het verschil tussen Ecp en Epp?
4: Wat doet shutdown temperature in het bios menu?
5:Waarvoor staat ACPI?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:27

Smarron

The bend

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Op dinsdag 27 november 2001 19:21 schreef pjgdeboer het volgende:
Ik moet morgen een verslag inleveren over de Bios maar weet een aantal dingen niet ik hoop dat jullie me kunnen helpen alvast bedankt. Hier zijn de vragen:
1: De drie belnagrijkste functies van de bios?
2:Wat betekent Energy Star?
3:Wat is het verschil tussen Ecp en Epp?
4: Wat doet shutdown temperature in het bios menu?
5:Waarvoor staat ACPI?
1. De bios betekent Basic Input Output System. Met de bios start je pc op. Hij gaat dan na wat er allemaal in zit en of het werkt.
2. Energy star is dacht ik voor stroom bezuining duz dat je monitor na 5 minuten uit gaat bijv.
3. Ecp en Epp zijn printer standarden -> zoek maar eff in de search.
4. Shutdown Temperarture zorgt er voor dat het bijv. bij 70 graden (je cpu koeler is bijv. uitgevallen) de computer uitzet of reset.
5. ACPI = Advanced Configuration Power Input toch :?. Zoek maar eff in de search :P.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het echt niet vinden met de zoekmachines heb al een boel info maar deze laatste vraagjes heb ik nog nie

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

1) In most PCs the BIOS has 4 main functions:

* POST - Test computer hardware insuring hardware is properly functioning before starting process of loading Operating System.
* Bootstrap Loader - Process of locating the operating system. If a capable Operating system is located, the BIOS will pass the control to it.
* BIOS - Software / Drivers which interfaces between the operating system and your hardware. When running DOS or Windows you are using complete BIOS support.
* CMOS Setup - Configuration program. Allows you to configure hardware settings including system settings such as computer passwords, time, and date.

Waarbij de vierde eigenlijk de instelling van de derde is, dus die kun je weglaten...

2) zie: http://www.epa.gov/nrgystar/about.html

3) staat hierin: http://www.bb-europe.com/bb-euro/literature/pporthistory.pdf

4) Shutdown Temperature: Option for setting the upper and lower limits of the system shutdown temperature, if your computer contains an environmental monitoring system. If the temperature exceeds beyond either limit, the system shuts down.

5) zie: http://www.acpi.info/DOWNLOADS/ACPI_Overview.ppt

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!