Toon posts:

ik kan FSB niet vinden in me bios

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb winME en een pentium 4 1400MHz mar nou kan ik in de hele bios geen fsb of andere instellingen voor me chip vinden GRAAG HULP :'(

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:29
Live's easy: 2 tips

1. Flash je bios met de nieuwste
2. gebruik de search

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Wat voor mainboard heb je? Heb je een computer van Compaq, Dell etc.? Vergeet het dan maar.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
zoals bram duidelijk probeert te maken:
Veel computer leveranciers die in grote aantallen werken (compaq, dell, etc) hebben een eigen bios-versie. Deze maakt het niet mogelijk enigszins wat te veranderen.
Waarom? waarschijnlijk om geklooi te voorkomen en zo de helpdesks te verlichten.

Verwijderd

Topicstarter
hoe fok ik dan me pc op alleen hardware inbouwen zeker of heb je daar ook proggies voor???

Verwijderd

en intel mobo's niet te vergeten, ik zit met zelfde probleem, heb laatste bios al geflashed maar mocht niet baten, staat nog niet in het lijstje, dan maar wachten tot ik weer ga upgraden :) zal wel rond februari zijn want dan komt me winstuitkering weer binnen \o/

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

En mijn vermoeden werd zojuist bevestigd toen ik een ICQ-pager-message krijg van de topicstarter, waarin hij vermeldde dat hij een Highscreen (Vobis) PC heeft met een bijgeleverd moederbord. En hiermee is het standaard dus niet mogelijk om je FSB te veranderen om de door brainball genoemde reden.

Als je bij Google zoekt naar je BIOS Identification String kan je met veel geluk misschien wel achterhalen welk moederbord erin zit en eventueel een 'normaal' BIOS van de site van de fabrikant van het bord halen, en deze daarna je bord in flashen. Maar laat je voordat je dat doet goed informeren over de risico's (zoek bijv. hier op 'BIOS flash risico') van het flashen. Bovendien bestaat er een kans dat Vobis je geen garantie meer verleent als je je BIOS hebt geflashed.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
hoe fok ik dan me pc op alleen hardware inbouwen zeker of heb je daar ook proggies voor???

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op dinsdag 27 november 2001 19:28 schreef PlaceR het volgende:
Jezus man, rustig maar, je hoeft niet constant te kicken met hetzelfde bericht.

- Pastor Richards @ VCPR

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
ook kan je sisoft sandra gebruiken om je mobo type en producent te achterhalen.
Het flashen van een mobo heeft de gemiddelde winkel aap niet door en de kans dat je er problemen mee krijgt is vrij klein.
Maar flash alleen als je er zeker van bent wat je doet en dat je doet goed is. Een verkeerde versie en je kan je mobo verprutsen. Helemaal met een p4 is dat niet aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

doe es rustig joh zoek maar es op softfsb ofzo....

Verwijderd

Topicstarter
da laat mar lekker hangen dan laat ik het ding wel zoals ie is en gooi ik er strax een beetje extra ram in welk soort ram gebruik pentium 4 ook alweer???

geen sd-ram toch??
welke soort dan??

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Heel speciaal geheugen, het zogeheten [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=P4+soort+geheugen#hitstart]UTFS-RAM[/url] :z
Oftewel, gebruik de search nou alsjeblieft 's even.

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 19:43 schreef bramvrzt het volgende:
Heel speciaal geheugen, het zogeheten [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=P4+soort+geheugen#hitstart]UTFS-RAM[/url] :z
Oftewel, gebruik de search nou alsjeblieft 's even.
UTFS wordt hier niet echt meer op prijs gesteld...

'k Zeg het maar ff, voor het geval je hier nog langer rond
wil lopen ;) En ga nou niet zeuren wat UTFS is, want dan
gebruik je de search maar ff! ;)
Op dinsdag 27 november 2001 19:15 schreef PlaceR het volgende:
ik heb winME en een pentium 4 1400MHz mar nou kan ik in de hele bios geen fsb of andere instellingen voor me chip vinden GRAAG HULP :'(
Heb je wel ooit de FSB kunnen vinden? Of ben je gewoon zo'n
OC newbie? Die maar wat rond schreeuwt...

>:)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op dinsdag 27 november 2001 19:58 schreef _Brake_ het volgende:
UTFS wordt hier niet echt meer op prijs gesteld...
Ben ik helemaal met je eens, maar ik wil er toch even op in gaan. Want de FAQ heeft het over:
Als iemand een vraag stelt waarvan het antwoord d.m.v. de search te vinden is dat moet je deze persoon in eerste instantie gewoon helpen. Heb je daar geen zin in post dan niets, maar kom niet met "UTFS" of "RTFF" aanzetten. Ikzelf zal dan wel bepalen of desbetreffend topic dicht gaat of dat hij gewoon open blijft.
En uiteraard valt het alleen maar roepen van 'UTFS' hieronder. Maar als je even naar mijn post had gekeken, had je gezien dat ik in m'n linkje al een paar keywords had ingevuld, waardoor hij direct een hele lijst relevante threads te zien kreeg. Dus valt dit IMHO niet onder 'gewoon UTFS roepen'. En Phreak heeft het in de FAQ ook over 'in eerste instantie gewoon helpen', wat ik toch ook zoveel mogelijk heb gedaan. ;)

- Pastor Richards @ VCPR

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ga eerst eens wat FAQ's lezen AUB te beginnen met
De Overclocking & Casemodding FAQ.
Staat genoeg in om je wat wegwijs te maken.

En voor vragen als "welk soort ram gebruik pentium 4 ook alweer?" moet je maar ff in je mobo boekje kijken ofzo.
Zoek eerst eens zelf wat uit voordat je klakkeloos vanalles gaat vragen hier op GOT.

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Aantal posts: 8
Gem. aantal posts/dag: 4

Verklaart weer een hoop....maar wees welkom en volg het advies van mijn voorganger op :)

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 11:49

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ja als je hem op wilt voeren dan moet je dat klepje onder je 3.5 drive weghalen, daar zit een rode knop en daar staat met witte letters op: OPVOEREN

|:(

idd verstandig om een keer die faq te lezen ja

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Daar ben ik het helemaal mee eens.. Ik kreeg zelfs ICQtjes van mensen om de hierop te wijzen.. Dat geeft wel te denken, nietwaar?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.