Ik heb de search gebruikt en ben tot de conclusie gekomen dat er nogal wat vaagheden zijn rond dit topic. Mijn vragen zijn: ik krijg mijn mobo tot 107 Mhz. Welke athlon is het nu financieel waard om mijn tb 1000@1177 te vervangen? XP of MP? welke multilier? Hoe zit het nu, wat zouden jullie doen? (Ik heb nog geen zin om een 266a mobootje aan te schaffen!)
Mjah, je zit sowieso al met het probleem dat de XP alleen maar voor de 266MHz bus te verkrijgen is..
Verder denk ik dat er ook geen bios-support is, en al was die er wel, dan zit je nog vast aan 107*12.5=1337MHz..
Misschien maar effe gewoon verder werken met deze?
(of ergens een tbird 1400/200 aan zien te komen?)
Verder denk ik dat er ook geen bios-support is, en al was die er wel, dan zit je nog vast aan 107*12.5=1337MHz..
Misschien maar effe gewoon verder werken met deze?
(of ergens een tbird 1400/200 aan zien te komen?)
Niet zo moeilijk doen, dat bordje verkopen voor 150.- (misschien 200,- als je iemand kan vinden) en voor 189,- een ECS bordje kopen...
Tuurlijk, makkelijk om een ander bordje te kopen. Maar deze bevalt me prima, alleen mijn ouwe tb-tje wordt een beetje warm en met een xp-tje kan mijn koetje eindelijk zijn veldje kaalgrazen...dus ik dacht, ik koop alvast een xp en een nieuw mobootje weer wat later.
Ik heb ook een A7V met 1009 bios en ik zat met precies hetzelfde probleem. Ik heb afgelopen vrijdag een XP 1600+ gekocht en laten unlocken bij Tweakers.net. De maximale multiplier is 12,5 met de dipswitches. Berichten dat multiplier 5 geremapped wordt naar 14 werkt niet voor de XP.
In jouw geval zou je dus maximaal 12,5*107=1337mhz kunnen halen. Het voordeel is dat je je oude bordje en geheugen kunt houden en je kunt de processor later altijd weer in een nieuw bord prikken.
Bij geeft ie in windows Athlon XP 1900+ aan, is toch wel geinig omdat ie daadwerkelijk maar op 1250 mhz loopt bij mij.
In jouw geval zou je dus maximaal 12,5*107=1337mhz kunnen halen. Het voordeel is dat je je oude bordje en geheugen kunt houden en je kunt de processor later altijd weer in een nieuw bord prikken.
Bij geeft ie in windows Athlon XP 1900+ aan, is toch wel geinig omdat ie daadwerkelijk maar op 1250 mhz loopt bij mij.
Ok thanks, je bevestigt mijn vermoeden dat dit het uiterste is wat ik met een xp kan halen op dit moment. Maar...als er straks een een xp komt met een gelockte multiplier van 13 of hoger, dan heb je kans dat de a7v wel gebruik maakt van de gere-mapte 5 of hoger multiplier stand. Gaat die theorie op???
Als de multiplier gelockt is dan neemt het moederbord deze gewoon over dan heb je niks te doen met de dipswitches. Pas als de processor unlockt is en je het moederbord in jumper mode zet treden de dipswitches en dus de eventuele remapping in werking.
Ik denk dat het nog wel ff zal duren voordat er een proc met 13 multiplier uikomt, zou een XP 2200+ moeten worden? En daarnaat zal je er ook het nodige voor moeten betalen.
Ik denk dat het nog wel ff zal duren voordat er een proc met 13 multiplier uikomt, zou een XP 2200+ moeten worden? En daarnaat zal je er ook het nodige voor moeten betalen.
Je hebt gelijk, geen echte optie dus. Is het niet mogelijk om de a7v op jumperfree te zetten en via het bios (1009) of een of ander progje de multiplier te verhogen naar 14?
Nee dit zal echt met de dipswitches moeten. Tenzij je een A7V rev 1.04 of hoger hebt. Bij die nieuwere zou het wel in de bios moeten kunnen, maar dit weet ik niet 100% zeker. Revisies lager dan 1.04 kunnen dit alleen via de dipswitches.
Heb de 1.02...Tja, wie heeft er nog belangstelling voor een a7v? Iemand bij Asus misschien??? Voor het mobomuseum???
zie het van de andere kant: als je later je processor koopt (dus tegelijk met je mobo) kosten ze minder en kan je dus een snellere uitzoeken. Trouwens, de hammer technologie komt er al snel aan en het is maar de vraag of die op dezelfde mobos passen. Moet je dalijk weer een nieuwe proc kopen
Voor de A7V moet je gewoon w88 op een gelockte duron. Morgan core gaat waarschijnlijk door tot 14x100, daarna komt de 0.13µ vanaf 1500 (waarschijnlijk 200FSB) die worden ook niet meer warm.
Ach, eens in de zoveel weken word je wat onrustig en wil je wat nieuws, vooral als het een beetje betaalbaar is. Ik wacht nog wel even, die paar honderd Mhz-en maakt ook geen drol uit voor de meeste proggies. Alleen mijn koetje, die baalt nu...
Pagina: 1