Toon posts:

Ultra DMA werkt niet goed op CUSL-2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een asus CUSL2-C moederbord met INTEL 815 chipset,nou krijg ik als tip bij power dvd:

"Your motherboard is using an ALi, SiS or VIA series of chipset. We strongly recommend you to install the IDE or bus master driver that comes with your motherboard and enable the DMA mode for accessing your DVD-ROM. Not enabling DMA mode or using an improper IDE driver might either degrade the performance of ASUSDVD 2000 or even prevent ASUSDVD 2000 from properly executing. For more information about the IDE driver, please visit the web site of your motherboard vendor."

bij ASUSLIVE zeg ie ook zoiets alleen dan leggen ze uit hoe ik DMA aan moet zetten maar als ik naar "cofiguratiescherm" ga dan naar "systeem" en dan naar "apparaatbeheer" en dan naar "schijfstations" dan moet ik een VINKJE zetten voor dma staat er. maar er staat op die plek bij mij geen DMA waar ik een vinkje voor kan zetten nou was ik laatst bij een vriend en daar stond ie wel en kon ik er wel een vinkje voor zetten,

WEET iemand hoe ik die DMA functie weer kan terug toveren?? of staat ie al automatisch aan ofzo

PLEAZE HELP ME!!!!!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Heb je XP, dan wel.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Die checkbox zal dus wel disabled zijn omdat je je drivers niet hebt (dat staat er ook...). Ga die nou eerst maar 's installeren.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

handig dat je vertelt welk OS je gebruikt :o

Verwijderd

Topicstarter
ooooooooppppssssssss vergeten te zeggen ik heb windows 98!!!! sorry!!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Titel even wat rustiger een informatiever gemaakt ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Een keer is genoeg, hoor! ;)

Edit
Oh, laat maar...

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als je er geen vinkje hebt staan dan zijn de UDMA drivers van je mainboard al geinstalleerd, (check in je startmenu daar moet iets staan van 'intel companion' daarin kun je je dma status zien, en veranderen)

A wise man's life is based around fuck you

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Download gewoon de intel drivers ; dan pakt ie automatisch de UDMA modus..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

udma is in je bios :)
dma in windows :)
kijk hier ff voor drivers :)
http://developer.intel.com/design/software/drivers/platform/index.htm

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
dat van 'intel companion' klopt wel, en ik kan kijken hoe mijn DMA / UDMA is ingesteld maar kan het daar niet veranderen, probeer wel ff nieuwe driver van intel te instaleren, alvast bedankt, en sorry dat ik 2 topics had geopend maar de 2 was eigelijk een vebetering van de 1e!

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
je hoeft het toch niet te veranderen? als ie aan staat is het beter,

anders kun je in je bios geloof ik wel UDMA aan/uit zetten

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt, ik kan in bios bij mijn hardeschijf, cdrom, writer de UMDA op 1-2-3-4-5 zetten wat houd dit in, en welke moet ik nemen ik geloof dat ze allemaal op 4 stonden!

• mvds
  • Laatst online: 22-04 21:21

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 28 november 2001 09:02 schreef -_SuPeRiOr_- het volgende:
dat klopt, ik kan in bios bij mijn hardeschijf, cdrom, writer de UMDA op 1-2-3-4-5 zetten wat houd dit in, en welke moet ik nemen ik geloof dat ze allemaal op 4 stonden!
Gewoon alles op auto, is het beste... Vooral omdat je niet weet wat het betekend. Want dan weet je waarschijnlijk ook niet waar ze allemaal op moeten staan.

UDMA 133 = mode 5, HD's
UDMA 100 = mode 4, HD's
UDMA 66 = mode 3, HD's
UDMA 33 = mode 2, HD's | CD-ROMS | Writers
PIO 4 = mode 1, HD's | CD-ROMS | Writers | ZIP?
PIO 3 = mode 1, , HD's | CD-ROMS | Writers | ZIP

• Chemist
Op woensdag 28 november 2001 09:17 schreef obsidian het volgende:

[..]

Gewoon alles op auto, is het beste... Vooral omdat je niet weet wat het betekend. Want dan weet je waarschijnlijk ook niet waar ze allemaal op moeten staan.

UDMA 133 = mode 5, HD's
UDMA 100 = mode 4, HD's
UDMA 66 = mode 3, HD's
UDMA 33 = mode 2, HD's | CD-ROMS | Writers
PIO 4 = mode 1, HD's | CD-ROMS | Writers | ZIP?
PIO 3 = mode 1, , HD's | CD-ROMS | Writers | ZIP
Niet helemaal UDMA 66 = mode 4, UDMA 100 = mode 5
mode 3 is de nooit ingeburgerde UDMA 44

Verwijderd

Topicstarter
JA oke bedankt, maar alles stond al goed in mijn bios, op AUTO, mijn HD op 4, mijn WRITER en CDROM op 2. en ik heb mijn ide/ bus driver geinstaleerd, maar ik krijg nog steeds die tip(foutmelding)--IDE or bus master driver instaleren om je DMA te activeren--de foutmeldig staat letterlijk in mijn de eerste vraag van deze topic (ff naar boven scrollen) moet ik mij daar gewoon dan niks van aan trekken want alles werkt wel goed, maar dit zegt ie alleen als ik "system diagnosic" doe met PowerDVD.

• Chemist
Op donderdag 29 november 2001 12:19 schreef -_SuPeRiOr_- het volgende:
JA oke bedankt, maar alles stond al goed in mijn bios, op AUTO, mijn HD op 4, mijn WRITER en CDROM op 2. en ik heb mijn ide/ bus driver geinstaleerd, maar ik krijg nog steeds die tip(foutmelding)--IDE or bus master driver instaleren om je DMA te activeren--de foutmeldig staat letterlijk in mijn de eerste vraag van deze topic (ff naar boven scrollen) moet ik mij daar gewoon dan niks van aan trekken want alles werkt wel goed, maar dit zegt ie alleen als ik "system diagnosic" doe met PowerDVD.
En in je BIOS staat (U)DMA mode ook op auto ??
En in het overzicht vlak na booten staat ook UDMA mode 4?

Dan inderdaad er niks van aantrekken !!

Pagina: 1