Toon posts:

[W2k] Firewall instellen op server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem: Mijn pc dient als server voor de rest van het netwerk bij mij thuis. (incl. server 3 pc's) Ik deel een kabelinternet verbinding, in windows 2k. Nu wil ik als extra beveiliging een firewall installeren. Ik heb al meerdere geprobeerd, maar geen van die doet het goed, zodat de rest van het LAN kan internetten. Deprogramma's die ik heb zijn: Zonealarm pro, Tiny pers. fw, sygate, en Norton. Bij alle heb ik een ip-range opgegeven die klopt (de clients hebben dynamische adressen, en dat wil ik graag zo houden), maar nog steeds werkt het niet, ik kan wel internetten, maar de rest niet. Weet iemand precies hoe ik een van deze proggies moet instellen?

PS Ik heb al gezocht, maar daar kon ik niks vinden wat mn probleem oploste.

Alvast bedankt.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een niet onbelangrijk detail: welk programma gebruik je om je internet verbinding mee te delen?

En hoe stel je alles in? Want een aantal van de bovengenoemde programma's zouden toch zeker bruikbaar moeten zijn in de door jou omschreven situatie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik gewoon de ICS van win2k. Ik heb bij zonealarm het ip-range ingesteld, 192.168.0.0-192.168.250.250, hetzelfde bij Norton. Het probleem is gewoon dat ze niet op interent kunnen, in mijn computer is geloof ik geen probleem.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Probeer eens blackice defender server edition; werkt bij mij prima en is redelijk simpel in te stellen...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me