Server loopt vast door netwerkkaarten...

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Heb al meerdere keren verschillende Os's geprobeerd te installeren op me server, een:
  • Cyrix 86x6 200MHZ MMX Processor
  • VIB804DSE Mobo met VIA® APOLLO VPX/97 chipset -> Nieuwste Bios al geinstalleerd
  • SIS 4MB videokaart
  • 32MB Ram
  • Maxtor 40GB 7200RPM HD

Netwerkkaarten:
  • Realtek 5 Poortshub Plug en Pray
  • Realtek 100Mbit Fast Ethernet card Plug en Pray
  • Chello internetkaart -> Intel 21041-Baed Ethernet card
Windows 98 herkende de Realtek 5 Poorts hub en de Realtek Fast Ethernet 100Mbit kaarten wel, maar zodra ik de kaart die meegeleverd is met Chello er in stopte (Intel 21041-Based Ethernet Adapter) herkende ie em wel, maar zei ie iets van "Windows liep vast bij het installeren van de drivers en is daarom gestopt met de installatie", verder ging ie niet.

Windows Me wilde em nieteens installeren.

Voor de grap Windows2000 geprobeerd, en die werkte ook nog, installtie ging perfect, maar weer zelfde verhaal. Kon de drivers voor de Chello kaart niet laden, terwijl ie et in me eigen pc gewoon perfect doet.

Heb toen een beetje in de bios zitten klooien en kwam er achter dat PNP OS Installed uitstond, heb dat toen
aangezet, en sindsdien liep windows steeds vast als ik de netwerkkaarten wilde installeren, zelfs bij de install loopt ie vast, behalve als ik ze eruit haal...

Ik snap et echt niet meer... Had dit probleem ook al met een vorig moederboard... What Am I doing wrong? :?

Signature?

Verwijderd

Al eens de netwerkkaart in een ander PCI slot gestopt??

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 18:55 schreef UnXplained het volgende:
Al eens de netwerkkaart in een ander PCI slot gestopt??
Yup, maakt niet uit waar ik ze instop, en me vga kaart is ook PCI dus vindt et een beetje vaag...

Al me netwerkaarten zijn trouwens PCI...

Signature?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Waarom in hemels naam 3 netwerkkaarten ?????
Als je je bak als gateway/router wilt gebruiken dan kun je het ook anders doen.

Steek er enkel de kaart van chello zelf in en een tweede (die 5 hub kaart bijv) kaart. Router/gateway proggie installeren (internetsharing kit van WinME >:), wingate, etc) en de route verloopt van chello (incoming NIC) naar de realtek 5 port exemplaar (outgoing nic). Andere pc frot je het kabeltje in de 5 port netwerkkaart.

Maar mocht je de 3 nic strategie handhaven dan zou ik je aanraden om toch een sgoed te kijken hoe je IRQ verdelig zit e/of er pci slots zijn die dan wel een IRQ-lijn of DMA-signaal delen. Vooral IRQ sharing zijn sommige NIC's niet goed in/happig op en dat geeft dan :r wat leidt tot |:(.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 19:28 schreef Pantagruel het volgende:
Waarom in hemels naam 3 netwerkkaarten ?????
Als je je bak als gateway/router wilt gebruiken dan kun je het ook anders doen.

Steek er enkel de kaart van chello zelf in en een tweede (die 5 hub kaart bijv) kaart. Router/gateway proggie installeren (internetsharing kit van WinME >:), wingate, etc) en de route verloopt van chello (incoming NIC) naar de realtek 5 port exemplaar (outgoing nic). Andere pc frot je het kabeltje in de 5 port netwerkkaart.

Maar mocht je de 3 nic strategie handhaven dan zou ik je aanraden om toch een sgoed te kijken hoe je IRQ verdelig zit e/of er pci slots zijn die dan wel een IRQ-lijn of DMA-signaal delen. Vooral IRQ sharing zijn sommige NIC's niet goed in/happig op en dat geeft dan :r wat leidt tot |:(.
Tsja, helaas ben ik genoodzaakt er 3 netwerkkaarten in te stoppen, de 5 poorts hub is namelijk 10Mbit, en de andere Realtek kaart 100Mbit, vanwege dataverkeer tussen me pc voor snel opslaan van video/grafisch materiaal op de server... (Dient namelijk ook als opslagplaats, vandaar de 40Gig Hd ;))

Maar kan iemand me misschien uitleggen hoe ik dit probleem het beste kan oplossen? Ik heb namelijk geen idee hoe ik die irq's, dma's etc moet instellen om ze aan de praat te krijgen. De Hub en de 100mbit kaart hebben gewerkt, chello kaart heeft nog in geeneen OS gewerkt...

Tips? Tricks? Iemand die me kan helpen, tnx :D

Signature?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
:?

Signature?

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Chello om een andere NIC vragen of er zelf een kopen lijkt mij de meest logische oplossing.

Het maakt voor chello meestal (althans hier in R'dam) niet uit wat voor NIC het is.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Is die Intel een PCI of zo'n oude ISA kaart?
Ik heb slechte ervaring met intel netwerkkaarten, vooral met ISA.....

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 23:21 schreef Tijger het volgende:
Chello om een andere NIC vragen of er zelf een kopen lijkt mij de meest logische oplossing.

Het maakt voor chello meestal (althans hier in R'dam) niet uit wat voor NIC het is.
Hoe flik je dat dan, dat je van een andere kaart de NIC maakt, en wat vor kaart heb je daar voor nodig?
Op woensdag 28 november 2001 02:29 schreef Dr. Vork het volgende:
Is die Intel een PCI of zo'n oude ISA kaart?
Ik heb slechte ervaring met intel netwerkkaarten, vooral met ISA.....
Allemaal PCI, maar had etzelfde probleem op een Intel mobo'tje met een pentium 133mhz... Kan het gewoon zijn dat de pci slot's de kaarten gewoon niet trekken, zag op de site iets staan van "PCI 1.1 compliant" ofzo...

Krijg steeds meer het gevoel dat et daar aan ligt... :(

Signature?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
:?

Signature?

• Pantagruel

Pantagruel

OK, plan van aanpak:

Strip de bak (server doos met 40 GB) terug tot de meest essentiele dingen (enkel dus vid kaart en de chello nic) en doe dan eens een win install. Blijven de probs dan nog bestaan dan is de chello kaart gewoon brak (of incompatible met de mobo chipset, je roept dat tie op een Intel 133 ook probs gaf, maar of dat een compleet ander mobo was/is is mij niet duidelijk).

Werkt dit nu wel steek dan er de 100 Mbit nic in (die je voor je data transport gebruikt) en zie of dat goed werkt.

Steek er nu de 3e kaaart bij (10 Mbit 5 port hub NIC). Krijg je nu gelazer dan is het een conflict tussen de 2 RealTek kaartjes (gok ik) en waarschijnlijk een driver probleem. Evt reproduceren door de een clean install en dan de 2 realtek kaarten beurtelings toe te voegen.

suc6

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 18:16 schreef Pantagruel het volgende:
OK, plan van aanpak:

Strip de bak (server doos met 40 GB) terug tot de meest essentiele dingen (enkel dus vid kaart en de chello nic) en doe dan eens een win install. Blijven de probs dan nog bestaan dan is de chello kaart gewoon brak (of incompatible met de mobo chipset, je roept dat tie op een Intel 133 ook probs gaf, maar of dat een compleet ander mobo was/is is mij niet duidelijk).

Werkt dit nu wel steek dan er de 100 Mbit nic in (die je voor je data transport gebruikt) en zie of dat goed werkt.

Steek er nu de 3e kaaart bij (10 Mbit 5 port hub NIC). Krijg je nu gelazer dan is het een conflict tussen de 2 RealTek kaartjes (gok ik) en waarschijnlijk een driver probleem. Evt reproduceren door de een clean install en dan de 2 realtek kaarten beurtelings toe te voegen.

suc6
Kijk hier kan ik wat mee, tnx man :)

Zal ff wat duidelijker zijn. Ik had eerst een Chaintech mobo met een intel chipset en een Pentium133MHZ.
Dat ding was echt te brak, heb em dus omgeruild met me pa's pc, een pcpartner/v-tech mobo met een VIA® APOLLO VPX/97 chipset + 86x6 Cyrix 200MHZ Mmx proc., die em alleen gebruikt voor mp3's luisteren en ze navugatie software op te draaien.
(He's a mighty Captain ;))

Had me pa net aan de lijn, die vertelde ook al zoiets over irq conflicten, zal kijken hoever ik nu kom...

Heb alleen nog één vraag, moet ik nu wel of niet PNP OS Installed aanzetten? :?

Tnx, ben weer worstelen met me server...

Signature?

• Pantagruel

Pantagruel

Op woensdag 28 november 2001 20:28 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Kijk hier kan ik wat mee, tnx man :)

'''

Heb alleen nog één vraag, moet ik nu wel of niet PNP OS Installed aanzetten? :?

Tnx, ben weer worstelen met me server...
PnP OS Installed zou ik uitzetten.

Houdt zoveel in als dat het OS de IRQ verdeling mag regelen. Voor Win9X houdt dat in dat vrijwel alle PCi devices hetzelfde IRQ krijgen toegewezen.

Ik geef er persoonlijk de voorkeur aan om het handmatig te doen,dus per PCI slot een IRQ in t BIOS toewijzen. Geeft je ook een mooie kans om uit te vinden of er PCI slots IRQ's delen.

Lekker klungelen dus.

Heb in de begin jaren van pc gebruik ook een mobo (Winco, nog vager is er ook nog) op basis van een Via VP chippie gehad en kan me nog actief het leed voor de geest halen met een 'SCSI' kaartje van Iomega. Dat castraatje liet de hele pc vastlopen, maar op het TX bordje van mijn broer deed tie het perfect (lol zo'n gevalletje in-compatibility :r ). Wat was ik blij dat die Winco in garantie door fikte en ik Hfl 75,- bij kon betalen om een Asus TX97 te krijgen. Dat plankie draait nog steeds, wel bij een ander :)

Pagina: 1