Dolby Prologic 2 - stereo over vijf speakers???

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
Hey,

Wie heeft er ervaring met Dolby Pro Logic 2 en dan vooral met het luisteren van stereo MUZIEK (dus niet tv en film) over alle speakers? Dolby Pro Logic over alle speakers zuigt nogal maar hoe is Pro Logic 2 daarin?

Ik zou het wel fijn vinden om al mijn surround speakers te kunnen gebruiken voor stereo, zeker omdat de speakers hier niet ideaal kunnen worden opgesteld.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
no way. das gewoon een simpel algoritme, die het geluid naar 5 boxen opblaast. Zit op iedere versterker in de vorm van Hall, Matrix, 5 channel stereo, enz.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 16:13

Opa

Nu Multifocaal!

Op mijn Yammie RXv595a zet ik voor CD/radiomuziek toch altijd weer de knop op gewoon stereo. Vooral die center luidspreker is vrij hinderlijk.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 19:54 schreef victorvo het volgende:
Op mijn Yammie RXv595a zet ik voor CD/radiomuziek toch altijd weer de knop op gewoon stereo. Vooral die center luidspreker is vrij hinderlijk.
yup ik vind et ook klote, behalve bij trance en dan op 5ch stereo. die kopieert de linker en rechter voorkanalen naar de achterkant, en de center krijgt een mengelmoes mee. Klinkt dan wel zwaar relax. Je hoort de beat dan rondgaan als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:49

Metten

ik hou het graag simpel

Dolby Pro-logic 2 is een nieuwe methode om 5 kanaals geluid in een stereo signaal te verwerken. Het is gebaseerd op DPL(1) en zal met niet DPL2 gecodeerd materiaal dus vergelijkbaar klinken. Met films die DPL2 gecodeerd zijn zal het wel wat beter zijn dan met DPL1 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Uhm, Dpl2 is heel wat anders dan 5 channel audio.
Ik heb het gehoort op een marantz sr7200, en was best onder de indruk. Dpl2 was in staat de geluidsbron mooi te scheiden, veel beter iig dan dpl1. En je krijgt ook niet het soms vreemde geluid van 5 channel stereo (mijns inziens alleen geschikt als je op een feestje overal geluid wilt hebben).

Niet elke muziek leent zich ervoor (klassieke muziek was bv heel lelijk) maar met de hedendaagse "populaire" muziek kun je heel aardige resultaten bereiken.

Ik hou er iig serieus rekening mee bij de aanschaf van mijn volgende receiver. (of beter gezegt, heb ik al gedaan... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
uhhhh we hebebn hier de sr7000

zit t daar ook erges op dan :? toch nog eens een keer kijken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
op de 7000 zit alleen dpl1. Pas in de x200 modellen heeft marantz dpl2.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26298

Onkyo heeft een dpl 2 reciever.
Geloof dat ze em bij stassen hebben..
Je zou er gewoon ff voor de fun naar kunnen luistern
Pagina: 1