Ik heb een C filetje met daarin:
Dit c filetje heb ik gecompileerd op kernel 2.4.4 met deze opties (Makefile):
(het gaat dus om de bwbar van www.kernel.org, voor de kenners)
Gaat verder goed, draait ook ok, op 2.4.4.
Maar... Ik zou dit graag op mijn Freesco routertje willen hebben, met kernel 2.0.x (2.0.38 als ik mij niet vergis), maar nu krijg ik als melding: Kernel Too Old.
Nu heb ik al gecheckt /proc/net/dev bestaat bij freesco, en met cat /proc/net/dev krijg ik dezelfde info als ik krijg op kernel 2.4.4. Mijn vraag is dus:
Moet er voor 2.0.x op een andere manier gecompileerd worden, of moet ik in dat C filetje, of in de Makefile wat aanpassen? Of moet ik dit op een 2.0.x kernel compileren? Als het dat laatste is, gebruikt iemand die kernel nog, en zou die dit dan even voor mij willen doen?
code:
1
| pnd = fopen("/proc/net/dev", "r"); |
Dit c filetje heb ik gecompileerd op kernel 2.4.4 met deze opties (Makefile):
code:
1
2
3
4
5
6
7
| CC = gcc
CFLAGS = -Wall -O2
LDFLAGS = -s
LIBS = -lpng
bwbar: bwbar.c
$(CC) $(CFLAGS) $(LDFLAGS) -o $@ $< $(LIBS) |
(het gaat dus om de bwbar van www.kernel.org, voor de kenners)
Gaat verder goed, draait ook ok, op 2.4.4.
Maar... Ik zou dit graag op mijn Freesco routertje willen hebben, met kernel 2.0.x (2.0.38 als ik mij niet vergis), maar nu krijg ik als melding: Kernel Too Old.
Nu heb ik al gecheckt /proc/net/dev bestaat bij freesco, en met cat /proc/net/dev krijg ik dezelfde info als ik krijg op kernel 2.4.4. Mijn vraag is dus:
Moet er voor 2.0.x op een andere manier gecompileerd worden, of moet ik in dat C filetje, of in de Makefile wat aanpassen? Of moet ik dit op een 2.0.x kernel compileren? Als het dat laatste is, gebruikt iemand die kernel nog, en zou die dit dan even voor mij willen doen?
Hier had uw advertentie kunnen staan!