Toon posts:

KOELING DILLEMMAS!? advies gevraagt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ALoha,

heb net nieuw pc gebouwt met athlon xp 1800+ erin. Nu zit er wel een koeler op maar het hele zaakje hangt nu rond de 49 a 59 celsius. Ik heb t liever wat lager vandaar dat ik jullie om advies wilde vragen. Wat is nou een goede koeler die aan de volgende eisen voldoet:
-ik wil niet overclocken! *D

-ik wil rond de 40 celsius of lager hangen
- ik mag niet meer de honder piek kosten
- ik mag niet te veel lawaai maken.
- ik ben niet te zwaar!
- ik ben redelijk makkelijk te monteren.
- ik heb een copper core.

Weet wel dat hier al meerdere topics over zijn, maar ik hoop dat jullie misschien met een beetje eenduidig besluit komen want zit al de hele dag review enzo te bekijken maar iedereen heeft een andere mening en ik word weinig wijs uit die reviews.

Thnx guys!

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 18:22 schreef HitnRun het volgende:
ALoha,
- ik ben niet te zwaar!
- ik ben redelijk makkelijk te monteren.
- ik heb een copper core.
( Beetje teveel wiet gerookt of zo.. ? 8-) )

Gaat niet voor dat geld. Dat wenslijstje zal je minstens 130/150 piek kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er wel niet zo veel verstand van maaar heb me er vandaag eens wat in verdiept en volgens mij is het wel mogelijk hoor, anyway. LAten we ZEGGEN TOT DE 150 GULDEN DAN DAAR KAN IK WEL MEELEVEN!? help me effkes mensen.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dan heb je dus de keuze uit de volgende coolers.

ALPHA PAL8045 met een PAPST fan naar keuze.

Einde van de keuzes.

:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
thxn man, weet jij site waar ik ze ook kan bestellen ofzo!?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 27 november 2001 18:37 schreef Rick2001 het volgende:
Dan heb je dus de keuze uit de volgende coolers.

ALPHA PAL8045 met een PAPST fan naar keuze.

Einde van de keuzes.

:)
ARCTIC SILVER MAG ER OOKW EL BIJ

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
en de site waar ik ze effe kan checken met betrekking tot specs enzo? jaja mieren neukertje ben ik ;)

• Otho
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 19:36

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Zoek en ga zult vinden

(TIP)
pricewatch ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben echt een klungel wat hij vind geen van beiden!?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op dinsdag 27 november 2001 18:39 schreef funkflex het volgende:

[..]

ARCTIC SILVER MAG ER OOKW EL BIJ
Dit vroeg hij niet, maar is natuurlijk wel van groot belang. :)

http://www.oc-shop.nl/

Hier kun je ze zien en kopen. ;)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
boeit t nou eigenlijk ook veel wat voor soort pasta je neemt!?

Verwijderd

Topicstarter
allen de heatsink is al 135!? moet ik er dan een fan van 15 piekies bij kopen ofzo!? kom op zeg der moet toch wel wat goedkopers zijn te vinde?

is dit dingetje wat ik bij de oc shop vond niet wat!?

OCZ Gladiator- Pure copper with Delta FFB-60HP
Full copper heatsink from OCZ with the high performance 60x60x38mm Delta fan (38cfm by 6K rpm).

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 22:46
FF wat goedkopers.
Ga naar de ijzer handel koop een vijl en een blok metaal.
Ga het blok helemaal bewerken todat je denkt moi das wel goed.
Sjor het blok vast op je mobo.
Plak dan een oude ventilator van een oude voeding er tegen aan en klaar

Verwijderd

Topicstarter
wilde zelf eerst mn heatsink van hout maken maar ja dat trek krom he!

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 18:56 schreef pliesie het volgende:
FF wat goedkopers.
Ga naar de ijzer handel koop een vijl en een blok metaal.
Ga het blok helemaal bewerken todat je denkt moi das wel goed.
Sjor het blok vast op je mobo.
Plak dan een oude ventilator van een oude voeding er tegen aan en klaar
Yeah! |:(

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 18:47 schreef HitnRun het volgende:
boeit t nou eigenlijk ook veel wat voor soort pasta je neemt!?
Sommigen zeggen van wel, maar veel scheelt het meestal niet... wellicht dat het voor een snelle athlon wel meer scheelt..

Wat voor koeling zit er nu op je proc??

Met luchtkoeling kan je hem niet rond de 40 krijgen hoor!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Op dinsdag 27 november 2001 18:57 schreef HitnRun het volgende:
wilde zelf eerst mn heatsink van hout maken maar ja dat trek krom he!
Misschien is het verstandiger als je het door een winkel laat doen ;)

Concrete Loop Watercooling

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:14
Op dinsdag 27 november 2001 18:22 schreef HitnRun het volgende:
...athlon xp 1800+
...rond de 40 celsius of lager hangen
...niet te veel lawaai
Lijkt me niet haalbaar met luchtkoeling...

Goede koeler zijn zwaar en maken veel herrie
Minder goede koelers houden je proc niet onder de 40C

Dat wordt waterkoeling of gewoon accepteren. Onder de 60C is op zich netjes...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

|:( ik vrees dat deze specs te zwaar zijn.... LOL.... dat red je nooit man...

In mijn systeemspecs onderaan deze post, staat nog een Dragoon Orb, maar ik heb op het moment een Coolermaster DP56I31A erop zitten, net zo goed, maar wel stiller...

Ik ga misschien nog een keer een Alpha koeler halen, maar hij`s zo DUUR !!! :( :(

Grtz, Quick

Verwijderd

Topicstarter
wat voor een temperatuur haal jij dan?

Verwijderd

Topicstarter
Heb er overigens op het moment een koeler van justcooler in hangen de p-8000 en die moet boven de 1,5 ghz aankunnen volgens de doosje. Dat ding was 50 piek ofzo. Die gast bij de computerland stand vertelde me dat ie beter was dan de coolermaster die ze hadden. Wel grote fan en alles maar volgens mij is de rpm beetje laag namelijk volgens doosjes 2800 (bij mij draait ie ongeveer 3300. Heb op het moment alleen een grote slot koeler erin hangen die wel lekker briest en de gewone voeding fan maar die is beetje zwak naar mijn mening. Ga morgen in ieder geval effe 2 systemfans van coolermaster erin zetten dat scheelt wel wat denk ik.

Wel vaag dat jullie nu zeggen dat t niet gaat lukken met luchtkoeling maar als je die test moet geloven van die amerikaanse sites moet t dus wel kunnen.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Met die alpha moet het lukken om redelijk stil rond de 40 graden uit te komen.

Met die wat jij noemt misschien ook, maar die maakt lawaai.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
he quicksilver,

wat voor een temp haal jij met je Coolermaster DP56I31A !!??? dat ding staat namelijk voor 30 piek op de mycom site maar ik vroeg me af of je voor dat geld wel een redelijke koeler kan hebben en of ik er dan op vooruit ga. HEt geluid kan me nog niet eens zoveel boeien hoor.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Op dinsdag 27 november 2001 19:16 schreef HitnRun het volgende:
Heb er overigens op het moment een koeler van justcooler in hangen de p-8000 en die moet boven de 1,5 ghz aankunnen volgens de doosje. Dat ding was 50 piek ofzo. Die gast bij de computerland stand vertelde me dat ie beter was dan de coolermaster die ze hadden. Wel grote fan en alles maar volgens mij is de rpm beetje laag namelijk volgens doosjes 2800 (bij mij draait ie ongeveer 3300. Heb op het moment alleen een grote slot koeler erin hangen die wel lekker briest en de gewone voeding fan maar die is beetje zwak naar mijn mening. Ga morgen in ieder geval effe 2 systemfans van coolermaster erin zetten dat scheelt wel wat denk ik.

Wel vaag dat jullie nu zeggen dat t niet gaat lukken met luchtkoeling maar als je die test moet geloven van die amerikaanse sites moet t dus wel kunnen.
Die hebben allemaal zo'n 60 mm delta-turboturbine. En jij wilt niet te veel herrie. geloof me, het lukt alleen met die alpha (van de koeler goedkoper als 150) Zet er dan voor mijn part een oude voedingsfan op die een beetje hard blaast. Dan blijf je onder de 150.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
zit er toch over te denken om die OCZ Gladiator- Pure copper with Delta FFB-60HP
Full copper heatsink from OCZ with the high performance 60x60x38mm Delta fan (38cfm by 6K rpm).
te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
is er geen manier om die fan gewoon wat te overclocken!? als ik dat dingn ou rond de 4200 rpm kan laten draaien!? hij zit btw direct op mn mobo.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

= herrie

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
maar het is dus misschien slimmer om de heatsink te vervangen!? is dat belangrijker dan de fan?

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 11:37
Ik weet dat een Thermal Right SK6 een perfect koelblok is, de fan is belangrijk voor het geluidsniveau, zelf heb dat koelblok met een silent fan van YS-Tech, hij is stil en full-load houw ik em nou op 46 graden (das best netjes want die T-Birds zijn heethoofden) Al wil je echter onder de 40 graden komen (met jouw budget) moet je er toch echt een lekkere herrie fan op zetten (dat worden dus delta's) Al heb je wat meer te spenderen dan kan je kiezen voor een papstfan, dat is performance en ze zijn nog eens stil ook. Als ik jouw was zou ik er ff wat tijd in steken en je eigen er is in verdiepen dan kom je er wel uit.

Good luck

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
Ehm, als je toch niet gaat overclocken, why the hell wil je je processor dan op < 40 graden houden?

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Supplemental voor DeadPool z'n post:
De Alpha PAL8045 met Papst 8412NG is te krijgen bij Freezing Hardware, voor 155 gulden.
(Iets hogere luchtverplaatsing tegen een fractie van het geluid, als je het vergelijkt met een Delta FFB-60HP.)
Op dinsdag 27 november 2001 19:26 schreef HitnRun het volgende:
maar het is dus misschien slimmer om de heatsink te vervangen!? is dat belangrijker dan de fan?
Als je alleen de heatsink vervangt, kom je niet echt ver. De fan blijft belangrijk, om de hitte weer weg te krijgen van de heatsink. Daarom dat je vaak ook een fan nodig hebt met hoge prestaties. (Vooral als je het rond de 40C wilt hebben.)

pardon als ik teveel poep praat, ok? ;)
Pagina: 1