Toon posts:

CD Rom speler --> niet booten

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de hcc dagen een dvd spelertje gekocht voor onze 'snelle' pc, om de 52 speed aopen cd rom hiervan in onze oude pc te gooien, p166mmx, hier was de vorige cdrom speler van overleden...

Maar, als ik de cdrom heb aangesloten wil het systeem niet verder booten nadat hij de cdrom gedetecteerd heeft...

Zonder cdrom ( dus ff ide kabel uitgetrokken) boot hij wel lekker door...

Wat zit d'r fout? CD speler werkt nog lijkt me, aangezien ik em zaterdag nog gebruikt heb in de athlon..

[ding is trouwens 2ndary master, en zo staat ie ook ingesteld.., 2 hd's die d'r in zitten zijn primary master en primary slave]

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
master maken :?

• Edmond
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 11:43
Wordt de drive wel door het bios herkend tijdens het opstarten?
Zoniet: In je cmos setup alles op auto zetten, misschien helpt dit.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Soms wil een bios update'tje nog wel eens helpen.

Verwijderd

De flat kabel zal vast wel aan de hd zitten en door gelust worden met de cdrom. dus de cdrom op slave zetten met de jumpers aan de achterkant.
of indien mogelijk de cdrom op master laten en dan op de ide2 aansluiting zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Like i said, ding staat dus als 2ndary master ( ide2 master dus)..

In bios, bij hdd autodetection pakt ie em niet, maar, dat gaat toch d8 ik ook alleen over hd's ? Ik kan dus gwoon booten, dan detecteerd ie de 2 schijven, en de cdrom speler zoals het hoort, maar dan wil het ding gewoon niet verder booten..

[en alles is goed aangesloten afaik, heb het voor de zekerheid allemaal nog een keer helemaal losgehaald en opnieuw aangesloten]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoort in OM.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.