Toon posts:

Nieuwe spulletjes, maar nog geen cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet dat er al 1001 topic's over coolers zijn, maar misschien is er toch iemand die antwoord wil geven op mijn vraag:

Ik heb gekocht: AMD XP 1800+ / Asus a7v266-e / en wat ddr geheugen.

Nu heb ik dit allemaal thuis, maar ik kan er niks mee want ik moet nog een cooler hebben. Ik ga niet oc-en (in eerste instantie) en ik wil een cooler die redelijk stil is... ik heb een hoop verhalen gelezen over super coolers, maar heb ik dat echt nodig voor mijn specificatie?
Welke cooler PAST er op mijn moederbord en voldoet aan mijn eisen? en heb ik echt pasta nodig?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want tot nu toe deed koeling er niet zo toe, maar nu het allemaal zo snel wordt :)

Arthur

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

euhhh nou gebruik gewoon de search :)

Neej maar euhhh neem gewoon een spire koelertje of een coolermaster die passen altijd wel!

En voor die pasta, is wel het beste, maar maar een heel klein beetje gebruiken! en je kan AS bij ocshop kopen of gewoon bij de electronica winkel wat koelpasta kopen voor 3,50

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:48

Cansu

Cirus the Virus

Hhmmm heb straks hetzelfde probleem. Alleen dan een 1700+ :+
Ben benieuwd naar de uitslag.
Moet inderdaad stil zijn de fan. Denk dat het de Vulcano wordt.. Kweet alleen niet of die stil is...

Viva la Netherlands!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
handig, ik moet er ook nog eentje voor een 1700+

ik wil wel een beetje overclocken, budget is tot ongeveer 160 (incl. porto)

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Er zijn toch weet ik hoeveel reviews verschenen over koelers voor een athlon de laatste tijd.
Tiep eens "socket a koeler" in met het nieuws doorzoeken!

Verwijderd

grappig ik heb alles behalve cpu

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

je moet gewoon een deltafan nemen.... na een paar dagen ben je verschrikkelijk doof en hoor je niet eens meer dat je computer aanstaat

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb op de HCC redelijk naar koelers zitten kijken. Eigenlijk maar op een of twee stands fatsoenlijke dingen gezien. De bagger was om te janken- monsterkoelers van een halve kilo met 80mm fan, maar van RVS, niet Al/Cu, geweldige spiraalvormen (soort kruising Thermoengine met Orb) die zo slecht afgewerkt waren dat de stekels Al je core zouden penetreren...

Eigenlijk blijft het een kwestie van smaak en budget. Ik heb makkelijk praten- een D750@750 is makkelijk koel te houden met een simpele Coolermaster (34C op moment), maar jij hebt zeker meer nodig.

Als iemand mij een XP1800+ gaf (kopen kan ik momenteel toch niet :'( ), zou ik waarschijnlijk gaan voor de Thermoengine of voor die nieuwe Zalman (nummer ff vergeten, 5600 ofzo, net 2 kleine 3100en op hun zij- 360 graden vanen rond een Cu kern). Maar dat is allicht een overwinning van vorm op functie. Zorg er alleen voor dat je dunne vinnen hebt- een koeler van een halve meter helpt niet als er geen oppervlak op zit.

Maar UTFS voor meer info- vooral op de T.net voorpagina gaat geen week voorbij of er verschijnen -tig koelerreviews.

edit:
spelvauten

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Wat is het budget?

En over koelpasta.. Uiteraard doen als je geen standaard pad (zoals bij de vulcano en zoals bij de coolermaster) of wat dan ook hebt.
Heb je er wel iets standaard erop zitten, dan is het zonde van je geld naar mijn mening.
Ik ben van coolermaster pad naar Artic Silver gegaan en heb dit op alle mogelijke wijze toegepast en nog geen graad verschil (positief of negatief).

Voor de cooler keuze ligt het geheel aan je budget. (ik zou hierop niet teveel bezuinigen).
Voor een beetje een stille cooler, zou ik dus een hele 'goede' heatsink pakken met een stille 80mm fan.
Als je budget het toestaat en als je genoeg plek hebt op je mainboard, zou ik voor de Alpha8045 (135,-) of Swiftech MCX462- (175,-) gaan. Dit zijn beide de beste Heatsinks die te verkrijgen zijn op dit moment, wat de prijs ook wel een beetje verklaard. Dit zijn 80mm oplossingen en dat is een voordeel aangezien de meeste 60mm zijn en de 60mm uiteraard veel meer rondjes moet draaien om evenveel cfm's te bereiken dan de 80mm.
Bij de fan keuze (want die wil je niet van de oc-shop als je een beetje rust wilt :P ) moet je voor een ballbearing, betrouwbaar merk gaan met iets van > 32dBa aan geluid en zoveel mogelijk CFM's. Papst heeft stillen en goede coolers, ook panaflow is goed.

Ik heb ook een 1800+ en ik heb de Thermalright SK6 genomen. Gezien prijs, prestatie en het niet passen van de Alpha en Swiftech op mijn mobo. Met een relatief stille delta fan (nog 40dBa, maar ja....)

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:48

Cansu

Cirus the Virus

Budget doet er niet veel aan toe bij mij. Maar ik dacht zo aan 100 piek. Dus geen waterkoeling ofzo. Gewoon een stille "normale" koeling.

Viva la Netherlands!

Pagina: 1