ADSL Tweak zonder NAT - Win98SE ?

Pagina: 1
Acties:

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 00:35

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Okee na het volgen van deze tweak krijg ik de ADSL-Tweak zonder NAT toch echt niet aan de praat. Bij wie is dit wel gelukt (onder Windows 98SE)? Ik denk dat het aan de tcp/ip instellingen van mijn netwerkkaart ligt. Mijn netwerkkaart krijgt geen ip-adres aangewezen, die blijft gewoon 10.0.0.150. Oh en ik gebruik maar 1 computer via de modem.

Bij wie is dit wel gelukt onder Win98SE en hoe?

Oh en de gewone Tweak werkt wel, maar dan moet ik al mijn poorten gaan doornatten :r

Arrived anxious, left bored

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Niemand waarbij dit gelukt is?

Sorry voor mijn ongeduld, het is natuurlijk etenstijd bedenk ik me net :P

Verwijderd

De "gewone tweak" werkt hier uitstekend, om die poorten door te mappen is een simpel commando op je modem genoeg.
Procedure:

-Telnet je modem (10.0.0.138)
-type "system"
-type "defserver <ip-adres van je pc>
-type "save "
-type "reboot "

De modem (router door tweak :) ) zal nu alle mappings direkt doorsturen naar de defserver ---> jou pc
Helaas is de search weer eens niet online anders had ik je een draadje kunnen geven in NT waar alles zeer uitgebreid besproken wordt.
Hier werkt het op deze manier prima :Y)

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Hmmm, dus als ik dit uitvoer moet het werken. Maarre welk ip-adres moet ik dan opgeven? Die van mijn netwerkkaart (10.0.0.150)?

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Volgens mij bedoel je dit:

"
Daarom kun je ook instellen dat al het verkeer dat binnenkomt op welke poort dan ook naar 1 computer op het LAN gestuurd moet worden. Dit doe je als volgt:
Kies Start --> Run
Typ telnet 10.0.0.138
Druk op enter en voer eventueel je wachtwoord in om in te loggen.
Typ nu NAT
Er staat nu:
NAT>
Typ dit over: (bij xxx.xxx.xxx.xxx het IP van de computer waarnaar je al het verkeer door wilt sturen)
defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx
save (ENTER)
Sluit de telnet-sessie
Vanaf nu wordt al het inkomende verkeer (op welke poort dan ook) vanaf internet doorgestuurd naar de computer met ip xxx.xxx.xxx.xxx.
De default server is overigens uit te schakelen met het commando nat defserver addr=0.
"

Daarom probeerde ik die andere tweak juist, omdat dit dus ook al niet werkte, vraag me niet waarom |:(

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Als je defserver gebruikt en dan verwijst naar je ip van je netwerkkaart dan woorden alle poorten verwezen naar die pc, ik had hetzelfde probleem, maar ik was dan ook vergeten mijn router als gateway in te stellen en de dns van me provider bij mijn netwerkkaart er in zetten, maar hij werkt nu al een hele tijd perfect.

thunderstruck

Verwijderd

Wacht ff waar hebben we het nu over de gewone tweak of degene die jij hebt gedaan?
Bij de gewone tweak krijgt je modem het ip 10.0.0.138 en geef je je pc's een ip in de range 10.0.0.xxx, vergeet daarbij niet je dns ip's van je provider in te vullen op de pc's.
Daarna kun je je modem gewoon telnetten op 10.0.0.138

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Ik heb alles juist ingevoerd bij mijn netwerkkaart. DNS van Planet, Gateway 10.0.0.138 en Ip-Adres van netwerk moet worden opgegeven door de modem, maar hij krijgt dus geen ander Ip-Adres toegewezen, en ik krijg na de tweak ook geen verbinding.
Moet ik DHCP voor WINS-omzetting inschakelen of niet?

Verwijderd

Probeer het eerst eens zonder dhcp, zet gewoon dhcp uit en geef je pc een statisch ip-adres zoiets als 10.0.0.150,gateway 10.0.0.138 en uiteraard de ip's van de dns servers van je provider.
Lukt het nu wel?

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Ja dat lukt wel, maar dan heb ik dus weer dat NAT probleem enzo. Ik wil juist zonder NAT. Tenminste het werkt dus niet als ik DHCP wins-omzetting uitzet want die had ik al uitstaan, of bedoel je in me modem, dan werkt het wel, met NAT.

Verwijderd

Ik bedoelde idd in je modem en daardoor uiteraard ook op je clients.
Waarom wil je perse zonder nat dan?
Ik zag dat je ook al reageerde in de andere post dus denk dat je nu met nat en dat proggie gaat werken....correct me if i'm wrong?

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Inderdaad, als dit echt niet gaat werken, ga ik gewoon met NAT, met dat proggie kun je best makkelijk die poorten opengooien. Bedankt in ieder geval :)

Pagina: 1