Toon posts:

hdd UDMA100 + brander UDMA33 = IDE bus op UDMA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een ultraDMA 100 harddisk en een ultraDMA 33 brander aansluit op 1 IDE bus, is het dan zo dat de hele IDE bus (dus ook de brander) op ultraDMA 33 werkt?

Heb dit ooit is gelezen maar weet eigenlijk niet of het waar is... (replies als "sluit 'm toch aan op een andere kabel" of "koop toch een extra IDE kaartje" heb ik dus nix aan ;))

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

jep,klopt :)

(bij mij wel tenminste)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-04 17:44

kolderindekop

yeaahhhh

das waar hij pakt de snelheid van de langzaamste

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thnx :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:23

mvds

Totally awesome!

Is dat wel zo? Volgens mij was dat vroeger zo, maar tegenwoordig niet meer hoor. Windows XP geeft bij mij aan dat mijn HD gewoon op UDMA33 modus werkt en mijn ZIP op PIO werkt, gewoon aan dezelfde kabel.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bij oudere chipsets (die van Intel die met de i430FX werd gebruikt) was dit wel zo: PIO 4 en PIO 0 op een kabel: alles PIO 0.

Aangezien IDE maar met 1 device tegelijk kan praten heeft het geen zin om alles op dezelfde snelheid te draaien. je IDE controller praat de taal van het apparaat die op dat moment actief is. Dus ATA33 als je een CD afspeelt en ATA100 als je een programma opstart.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 10:23 schreef _JGC_ het volgende:
Bij oudere chipsets (die van Intel die met de i430FX werd gebruikt) was dit wel zo: PIO 4 en PIO 0 op een kabel: alles PIO 0.

Aangezien IDE maar met 1 device tegelijk kan praten heeft het geen zin om alles op dezelfde snelheid te draaien. je IDE controller praat de taal van het apparaat die op dat moment actief is. Dus ATA33 als je een CD afspeelt en ATA100 als je een programma opstart.
Da's mooi :)

Verwijderd

idd, toen mijn ls120 achter mijn ibm60x hing. Bleef hij net zo snel.
Pagina: 1