verschil disc/track at once

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik gebruik nero en ik heb bij het branden 2 opties: disc at once en track at once. Wat is het verschil tussen deze 2? En wat kan ik het beste gebruiken als ik alleen data op de cd zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon afblijven van die opties,

da werd er tegen mij gezegd met doordringende stem.

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 17:50 schreef Enfermidade het volgende:
gewoon afblijven van die opties,

da werd er tegen mij gezegd met doordringende stem.

;-)
hehe :) ik heb hem ook maar op default track-at-once laten staan (heb nog niet zop lang een brander) maar ik vraag me af of het ook wat uitmaakt voor het eindresultaat? Maakt het bijv. uit als je de cd met een oudere cdrom speler wilt lezen?

[edit] en een echte tweaker wil natuurlijk weten waar alle opties voor zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor data cd's:
track at once

Voor audio cd's & iso images:
disk at once

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij disk-at-once krijg je geen 2 seconde pauzes tussen audio-tracks...de toc wordt bij aanvang van het branden al geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 30-01 20:08
Het beste is (en snelste) is uiteraard Disc-at-one.

Bij Track-at-once wordt tussen elke track en gap geschreven, dit kost tijd.

Voordeel is wel, dat als je een CD in TAO verneukt, deze nog gewoon kunt gebruiken door de sessie af te sluiten en een nieuwe te openen, omdat de TOC pas als laatste wordt geschreven. Dit is bija DAO niet het geval, de TOC wordt van tevoren geschreven.

EDIT: Die 2 seconden pause was alleen bij de 'oude' generatie van toessing, tegenwoordig kunnen de meeste, zo niet alle, writers een variable gap schrijven en TAO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ah, ok bedankt :) Maar het maakt dus geen verschil uit bij data cd's? En is het ook nog zo dat oude cd-rom spelers een bepaalde manier (disc of track) de cd's weer niet kunnen lezen :? Of is dat alleen het geval bij multi-sessie cd's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De termen kun je overigens letterlijk nemen. Bij DAO wordt de CD in één keer geschreven. Bij TAO wordt ná het schrijven van de track de laser uitgeschakeld en weer ingeschakeld voor de volgende track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
2 seconden kan inderdaad veranderd worden, maar denk er wel om als je bijvoorbeeld een live audiocd backupped, dan krijg je dus als je vanaf je harde schijf brand standaard in Nero 2 seconden pauze tussen nummers wat er lelijk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Geld dit ook voor Mp3'tjes?

ID4.1M Honey Yellow

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 19:21 schreef ReseT het volgende:
Geld dit ook voor Mp3'tjes?
Mp3 is gewoon data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

jullie vergeten te vermelden (of ik lees weer eens niet goed :P) dat je overburn-cd's ook disc-at-once moet fikken :P

Hoi

Pagina: 1