Toon posts:

harde schijf probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een download gestart op mijn server en daarna kon ik er niet meer op inloggen. (ik kan nog wel gewoon internetten) Dus toen ben ik gaan kijken en nu zie ik de hele tijd het volgende op het scherm verschijnen:

IDE0: reset timed out, status=0xd0
hda: status timeout: status=0xd0 {busy}
end_request: I/O error, dev 03:05 (hda), sector 1718816
hda: drive not ready for command

Wil dit zeggen dat mijn schijf kapot is of wat is er aan de hand?

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
reboot je pc eens, kijk of het dan nog in. En anders probeer met lilo eens de naam -s in te typen, dan kom je in een soort veilige modes waar je kan kijken waar het probleem ligt.

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:57
'k heb vaak hetzelfde probleem met mijn SCSI brander, 't enige wat bij mij helpt is een reset :(

Verwijderd

Je kunt met hdparm de dma voor de schijf uitzetten.
Als dat niet helpt weet ik het eigenlijk niet.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Da's een voorbode voor een kadukke hd. Zorg niet dat je er essentiele data op hebt staan. Maak backups, en overweeg een andere HD.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat DMA niet aanstond dus daar kan het niet aan liggen. Dus dan zal mijn harde schijf wel bijna kaduk zijn :(
Zou het niet ergens anders aan kunnen liggen, want ik heb er laatst ook al een andere hd (de 2de) uitgehaald omdat die ook van deze kuren vertoonde.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:01

JJJ

Tis idd brakke hardware... dan blijft ie dat soort meldingen geven... ik heb zoiets ook met mijn cdrom in mijn router, maar die gebruik ik toch nooit... :)

Gewoon nieuwe disk halen lijkt me de enige oplossing. Het kan btw alleen maar erger worden, dus nieuwe disk halen... Met zulke errors kan je systeem echt onwerkbaar worden ---> flood van errors in het scherm werkt niet fijn... * JJJ heeft ervaring :

Verwijderd

jep, je hd is een gonner, ik heb dit ook een x gehad met een 350MB HD. (ok, was dan met slack 3.4 maar toch) kreeg dezelfde foutmeldingen, ding heeft nog hele tijd doorgedraait, maar voelde me er niet lekker mee...

Verwijderd

Topicstarter
Jammer :(
Dat gaat me dan weer een hoop geld kosten. Nou ja in ieder geval bedankt voor de replies.
Pagina: 1