Toon posts:

File transfer met UDP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,
Heb ffkes een vraagje, weet iemand of het mogelijk is om via UDP files te verzenden c.q. te ontvangen. Ik weet dat UDP connectionless is maar zouden er geen programma's/tools zijn die dat 'afvangen' in de appliction layer?
Zodat de bestanden toch goed aankomen? B-)

Aangezien Chello alleen tcp knijpt en geen UDP is dit wellicht interssant >:)

Ik heb al op internet wat lopen zoeken en daar vond dingen zoals TFTP een soort van ftp server maar dan gebruik makend van udp ipv tcp. Jammer genoeg zijn de meeste programma's die gebruik maken van TFTP onder linux/unix.... Kent iemand er misschien eentje onder Windhoos?

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
heb er een progje voor geprobeerd te maken (is een tijdje terug namelijk ook een topic over geweest), maar het werkte niet echt... tftp loopt steeds vast op mn comp :(

Maak je eigen poll

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Er bestaan ook gewoon tftp servers voor Windows hoor.. en een tftp client zit er standaard bij.

Verwijderd

Topicstarter
Aaah, ik heb die TFTP server van Stellar X al een keer geprobeerd, ik had daar alleen het probleem dat op het moment dat hij connectie had gemaakt en het bestanden wilde gaan versturen dat ik een foutmelding kreeg dat de port waarop hij het bestandje verwachten niet overheen kwam met de port waarop het het bestand binnenkwam.

Dus dat schoot ook niet echt op....

Iemand anders nog suggesties?? :9

Verwijderd

Topicstarter
Onno, kun je me misschien link/prgname geven. Ik heb al een tijdje lopen te zoeken op google maar kan niks fatsoenlijks vinden.

De programma's die ik vind hebben bijvoorbeeld alleen een server en geen client voor TFTP dus dat schiet ook niet echt op.

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 17:46 schreef Onno het volgende:
Er bestaan ook gewoon tftp servers voor Windows hoor.. en een tftp client zit er standaard bij.

Verwijderd

Topicstarter
Ok duidelijk Onno :P
Alleen heb je een naam van zo'n TFTP server/client?

• Onno
  • Niet online
Neuh. Maar Google wel. (en de client zit dus bij Windows)

Verwijderd

Topicstarter
Naja k... Heb er eentje gevonden....
Is wel een stuk trager als tcp, met een bestandje van 5 MB haalde ik een gemiddelde van 8.5 kb/sec

Is dat normaal?

• Onno
  • Niet online
Uh.. dat gaat hier ongeveer 100x zo snel. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het hier nou op m'n eigen netwerk ook getest en dat gaat inderdaad stukie sneller... 950 kb/sec haalt ie wel....

Zal chello die udp packetjes toch wel cappen dus....

Jammer :'(

• Onno
  • Niet online
Natuurlijk doen ze dat. Ze kijken uberhaupt niet naar het protocol. :)

Verwijderd

Topicstarter
Aaah... dan zijn ze toch slimmer als ik dacht :P
Pagina: 1