Toon posts:

ftp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een netwerk van drie computers staan. waarvan 1 server.
nou heb ik dus ws ftp geinstaleerd maar daar snap ik de ballen van.
heeft iemand een tip om toch ftp sites te kunen bekijken en zo ook te kunnen downloaden?!
tnx
:)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 19:55
wat heeft ws_ftp met je netwerk te maken?? :?

is verder niet lastig te begrijpen.. gewoon ip/port login en pass invoeren, dan connecten en je zit op die ftp..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 17:24 schreef devv05 het volgende:
wat heeft ws_ftp met je netwerk te maken?? :?

is verder niet lastig te begrijpen.. gewoon ip/port login en pass invoeren, dan connecten en je zit op die ftp..
en wat voor n password dan?
is dat het pasword waarmee ik op het internet ga?

ik moet ook een login naam geven maar is dat dan ook van mijn provider?

• Marc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
uhm wil je files van je netwerk bekijken?
in dat geval moet je gewoon bestand delen, als dit niet mogelijk is moet je naar configuratiescherm>netwerk>Toegangsbeheer en dan Toegangsbeheer op shareniveau aanklikken en op ok drukken.
ook moet de naam van je werkgroep op elke computer hetzelfde zijn(configuratiescherm>netwerk>Identificatie en dan werkgroep).
als je ze dan wilt bekijken ga je naar netwerkomgeving en zie je de andere computers staan, je klikt op een computer en tadaaa(tip: beveilig je gedeelde bestanden met een paswoord :)).

als je files wil bekijken van een andere ftp server moet je eerst een password en username hebben van die server. vervolgens log je gewoon in met bv ws_ftp maar het kan ook gewoon via je browser.

succes! :)

grtz,
Sanchez

Verwijderd

[quote] en wat voor n password dan?
is dat het pasword waarmee ik op het internet ga? [/qoute]

Het password van je internet provider is het password waarmee je op internet gaat dus bijvoorbeeld XS4all.

Veel ftp servers zijn anonymous (Public ftp servers) waar je dus alleen je e-mailadres in hoeft te vullen als password of zelfs leeglaten.

De private ftp servers kun je vaak alleen op als je een wachtwoord gekregen hebt van degene waarvan de ftp server is.

Voor de rest is het gewoon het ip-adres van de server invoeren en het port-nr en klaar is kees :)

Okeej?

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
Op dinsdag 27 november 2001 17:37 schreef mmol21 het volgende:
en wat voor n password dan?
is dat het pasword waarmee ik op het internet ga? [/qoute]

Het password van je internet provider is het password waarmee je op internet gaat dus bijvoorbeeld XS4all.

Veel ftp servers zijn anonymous (Public ftp servers) waar je dus alleen je e-mailadres in hoeft te vullen als password of zelfs leeglaten.

De private ftp servers kun je vaak alleen op als je een wachtwoord gekregen hebt van degene waarvan de ftp server is.

Voor de rest is het gewoon het ip-adres van de server invoeren en het port-nr en klaar is kees :)

Okeej?
jep het is me nu volkomen duidelijk
bedankt allemaal!
:)
Pagina: 1