nickname vrijgeven

Pagina: 1
Acties:

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:30
Geachte heren,

Ik sta al een aantal jaren bekend onder de nickname dikkiedik.
Toen ik mij een tijd terug op dit forum aanmeldde, bleek die nickname al bezet.
Jammer dacht ik toen, omdat ik er nog geen waarde aan hechtte. Inmiddels sta ik ook in het dagelijks leven niet meer bekend onder mijn eigen naam, maar onder mijn nickname.

Ik las in de FAQ dat het omzetten van je nickname wel mogelijk is, maar dat het gewoonweg niet gebeurt. Oke, maar dat wil ook niet.
Degene die de nickname bezit heeft op dit forum slechts één bericht gepost zoals u hier kan zien: http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/3200

Is het misschien mogelijk dat deze nickname vrij kan komen?

Bij voorbaat dank.

Nick 'Dikkiedik' Strating

PS. search werkte niet, anders had ik wel gezocht

Verwijderd

Nee, als iemand anders die naam heeft geregistreerd ben jij helaas te laat.

Pech voor je...

• Dikkie
Jammer, maar betekent dat als iemand kwaad wil, hij meerdere nicknames kan 'bezetten'?

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 17:04 schreef nickname18 het volgende:
Jammer, maar betekent dat als iemand kwaad wil, hij meerdere nicknames kan 'bezetten'?
dat heb je goed geraden ;)

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Helaas wel, maar het is niet toegestaan kloontjes te maken... Zou je dit kunnen aantonen, dan zal die user worden gekilled en kan jij die nick registreren, maar ja, dan heb jij er twee :P In de database moeten 2x dezelfde nickname mogelijk zijn (user wordt adhv numemr geidentificeerd), maar in het gebruik is dat niet handig... Misschien Femme eens lief aankijken ;) Een leuk sinterklaas kadotje, je eigen nickname...

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-10 11:36
Ik heb persoonlijk de ervaring dat zoiets nog wel een keer kan. Deze User heeft 1 reactie geplaatst op 17 feb 2000. Het is duidelijk dat dat account alleen daarvoor bedoelt was. Het wordt nu al ruim anderhalf jaar niet meer gebruikt. Voor exact zo'n geval is in het verleden wel eens een uitzondering gemaakt. Maar je had beter even een mailtje kunnen sturen naar 1 van de "Lieve Adjes".

• Dikkie
Ik dacht dat je de adjes door middel van dit forum kon bereiken?
Hoewel je natuurlijk wel gelijk hebt, want nu is er de kans voor een stormloop aan vragen.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 17:10 schreef nickname18 het volgende:
Ik dacht dat je de adjes door middel van dit forum kon bereiken?
Dat kan ook, maar als ze hier tegen jou zeggen: nou vooruit, voor deze keer, dan krijgen ze idd een stortvloed aan aanvragen.
Hoewel je natuurlijk wel gelijk hebt, want nu is er de kans voor een stormloop aan vragen.
Maar dat zei je al. ;)

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 17:10 schreef nickname18 het volgende:
klopt, daarom staan ze het ook niet toe...
dan krijg je het nl nog al druk met usernames vrijgeven.
hoewel natuurlijk een username automatisch vrijgegeven zou kunnen worden wanneer hij minder dan 10 posts heeft en de laatste minstens 1 jaar geleden was oid.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium wilt zijn nick ook omzetten.

Calicheamicin lijkt me wel tof :P

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mail die andere gast en vraag het password! :)

🌞🍃

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Op dinsdag 27 november 2001 17:35 schreef ecteinascidin het volgende:
* Lampie wilt zijn nick ook omzetten.

Nog zo'n eenvoudige naam :( :P

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
* WasBak wilt zijn nick ook omzetten.

:D nog moeilijker.

Verwijderd

hack the MySQL server van got en verander het zelf :P want got doet ut toch niet :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:45
* Dennis wilt zijn nick ook omzetten.

ROTFLMAO :D

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 16:18
Waarom stuur je die gast niet een mailtje of een icq message met de vraag of je zijn account mag 'overnemen'?

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• Ferdo
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op dinsdag 27 november 2001 18:14 schreef steije het volgende:
Waarom stuur je die gast niet een mailtje of een icq message met de vraag of je zijn account mag 'overnemen'?
Lees eens even de vijfde post boven je reply... ;)

Wel een goed ideetje trouwens.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 16:18
Op dinsdag 27 november 2001 18:16 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Lees eens even de vierde post boven je reply... ;)
Oops, over heen gelezen :P

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• Ferdo

Ferdo

Op dinsdag 27 november 2001 18:17 schreef steije het volgende:

[..]

Oops, over heen gelezen :P
Iedereen maakt fouten. Ik ook. Zo telde ik verkeerd! Het was de vijfde post. :)

Maar als-ie zo lang niks van zich laat horen...

Misschien is het een goed idee om accounts te schrappen als die langer dan, laten we zeggen, 90 dagen ongebruikt zijn.

Audioscrobbler profile

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-12 08:45

Jaymz

Keep on moving !

Hmm, jah. Normaal is het een No-Go geloof ik :)

Maarjah: 17 Februari 2000 en één reactie neergezet. Jijzelf hebt geen (traceerbaar) 'negatief' verleden, en hebt (in mijn ogen) een redelijk verhaal.

In _DIT_ geval zie ik eigenlijk geen onoverkomelijke problemen. Maarjah, ik ga er niet over (:? wie wèl eigenlijk ?)

Maarjah, als er één schaap over de dam is,.... is het hek van de dam :)

(Ben ik blij dat ik er niet over ga :P)

Misschien is ff wachten op een mailtje wel verstandig in deze :)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op dinsdag 27 november 2001 18:19 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Misschien is het een goed idee om accounts te schrappen als die langer dan, laten we zeggen, 90 dagen ongebruikt zijn.
90 dagen is vrij snel.
Maar dan krijgt men problemen als een gebruiker ooit gepost heeft. Om bv alle nicks die 0 posts hebben en 6 mnd niet gebruikt zijn dat zou nog kunnen en misschien nuttig zijn.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Ferdo

Ferdo

Maar je gaat niet reggen om niet te posten, toch? (al die moeite :D)

Maar oké: een half jaar niet posten>>account weg. Dat kan natuurlijk ook! Dan mag Nickname18 zich voortaan, op grond van zo'n regel, zéker DikkieDik laten noemen (account is ruim 1 1/2 jaar ongebruikt).

Audioscrobbler profile

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op dinsdag 27 november 2001 18:19 schreef Ferdo het volgende:

[..]

90 dagen is VEEL te kort

1 jaar misschien

• JT
  • Laatst online: 21:38

JT

VETAK y0

Als ze nou gewoon al dat soort accounts waaronder ooit is maximaal 10 posts is gedaan en ouder dan 3 maanden gewoon deleten, dan heb je een relevant overzicht van hoeveel actieve users er nou eigenlijk zijn en er komen weer nicks vrij die anders toch niet gebruikt worden :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• TD-er
  • Laatst online: 24-11 07:50
Dan moet je wel bij gaan houden of er ook in die tijd niet iemand ingelogged is geweest onder die naam.
Verder vind ik 90 dagen oftewel 3 maand veel te kort.
Ik ken mensen die net terug zijn van 8 maanden australië, die ook een account hebben op tweakers en die hebben echt wel graag hun eigen accountje terug hoor.
ik zou de grens dan liever bij 18 maand leggen.
En dan nog zijn er uitzonderingen. Ik denk namelijk dat accounts als "irrelevant" voor altijd wel behouden zullen blijven, gewoon uit eerbetoon.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

tja.......en toen ging iemand ineens zijn favo Nick in gebruik nemen omdat die 90 dagen nonactief was.......maar had hij ineens een cloon.

gaan er andere weer zeiken :P

Verwijderd

Een nick van bijna 2 jaar oud, met 1 reply (op die datum) kan best vrijgegeven worden.

En kan (:?) ook wel gebeuren. Uitzonderingen bevestigen de regel. En dit is best wel een uitzonderingsgeval.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-12 14:11
Ik vind dat na bijvoorbeeld een jaar inactieviteit en geen bijzonder gedrag (bans, ex-mod enz) een Nick-Name wel gedelete mag/moet worden...

* Steven $0,02

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:18

The Bad Seed

Chaotic since 1983

verander gewoon de naam in bc3_victim , dan kan die oude user niet meer komen klagen achteraf >:)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Is het niet mogelijk om te registreren onder Dikkie_dik ofzo? Of gaat het ook om het principe...

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:59

Marc H

- - Is wakker - -

Misschien is het een goed idee om een een "schoonmaakactie" te houden onder de logins. Bijvoorbeeld ale logins ouder dan 1 jaar, met minder dan 10/20 replies. Gewoon een lijst maken met alle logins die daar aan voldoen, en die in het mededelingen forum posten zodat eventueel mensen nog bezwaar kunnen maken. en dan na 2 weken alle logins verwijderen.

De laatste "opschoning" ;) was 12 juni 1999, en ik denk het wel eens tijd wordt om een kleine opschoning te doen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• TD-er
  • Laatst online: 24-11 07:50
kun je dan niet gewoon die users mailen dat hun account opgeruimd gaat worden, tenzij ze bezwaar maken binnen zus-en-zoveel dagen (bijv. 1 maand)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• zeef
  • Laatst online: 29-11 01:17
* zeef wilt zijn nick ook omzetten.

wat dacht je van bryostatin :)

---
[on topic]

Ik ben tegen het zomaar vrijgeven van nicks. Het risico op misbruik is te groot. En wat doen we met nicks van gebande users ? Als iedereen maar te hooi en te gras wisselt, dan wordt het allemaal erg ondeuidelijk. Voor ons users is de nick het middel om de tegenpartij te identificeren. Stel dat een enorme klier onder een nieuwe naam rustig verder kan gaan ? Ok de crew jaagt min of meer op clones, maar toch.

Ik ben niet mordicus tegen, maar vind het wel een heel belangrijk onderwerp waar we goed over moeten discussieren om ellende in de toekomst te voorkomen....

• JT
  • Laatst online: 21:38

JT

VETAK y0

Lees dan mensen...ik zeg niet alleen na 3 maanden, maar dat in combinatie met minder dan 10 posts.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Jaymz
  • Laatst online: 02-12 08:45

Jaymz

Keep on moving !

Ik ben tegen enige regulatie in deze (oude 'niet meer gebruikte nick's en mensen die een oude nick willen gebruiken.)

Imo geeft dat teveel gezeik en je zult nooit volledig zijn in de regels. Gewoon op een 'per geval' basis bekijken. Misschien dat je 'enkele handvatten' bedenkt om toch een beetje structuur erin te houden, maar meer is imo niet nodig.

Zoals ik al heb gezegd; in DIT geval zie ik geen problemen

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Database technisch zou het niet correct zijn om usernames te deleten omdat dat een contraint violation met de posts zou zijn, enige wat wel kan is de bestaande username veranderen zodat iemand anders hem kan gebruiken :)

• Captain Pervert
  • Laatst online: 25-11 11:14
Op woensdag 28 november 2001 11:29 schreef raptorix het volgende:
Database technisch zou het niet correct zijn om usernames te deleten omdat dat een contraint violation met de posts zou zijn, enige wat wel kan is de bestaande username veranderen zodat iemand anders hem kan gebruiken :)
Onzin.

Bij sommige FxP groups word je meteen gedelete als je een week nix post :) (Meestal reg ik me gewoon weer, hardnekkig als ik ben :P)

Dus in de sfeer van FxP-boards: weg met dikkiedik, geef de topicstarter die nickname ;)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
  • Laatst online: 25-11 11:14
Op woensdag 28 november 2001 00:49 schreef Marc H het volgende:
Misschien is het een goed idee om een een "schoonmaakactie" te houden onder de logins. Bijvoorbeeld ale logins ouder dan 1 jaar, met minder dan 10/20 replies. Gewoon een lijst maken met alle logins die daar aan voldoen, en die in het mededelingen forum posten zodat eventueel mensen nog bezwaar kunnen maken. en dan na 2 weken alle logins verwijderen.

De laatste "opschoning" ;) was 12 juni 1999, en ik denk het wel eens tijd wordt om een kleine opschoning te doen.
True.

Zo ook t.net, er wordt wel gepronkt met tienduizenden geregistreerde gebruikers, maar daarvan is maar een relatief klein deel echt actief.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 28 november 2001 00:52 schreef TD-er het volgende:
kun je dan niet gewoon die users mailen dat hun account opgeruimd gaat worden, tenzij ze bezwaar maken binnen zus-en-zoveel dagen (bijv. 1 maand)
deze vond ik nog wel het beste ja! :)
dat je bv na een aantal maanden 10 posts of minder hebt een mail krijgt.
krijg je geen antwoord? Dan account open voor nieuwe users.
Dus niet deleten, want dan gaan de posts ook weg en dat is zonde. :(

Krijg je dat wel en hebben ze bezwaar: Account blijft dan onveranderd. :)

🌞🍃

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Op woensdag 28 november 2001 19:35 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Onzin.

Bij sommige FxP groups word je meteen gedelete als je een week nix post :) (Meestal reg ik me gewoon weer, hardnekkig als ik ben :P)

Dus in de sfeer van FxP-boards: weg met dikkiedik, geef de topicstarter die nickname ;)
GoT is niet een van die fxp groups, en die fxp groups draaien echt niet op Topix en dezelfde db(-model).
Pagina: 1