uncompressed shoutcast station

Pagina: 1
Acties:

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:33
Wie weet er shoutcast stations die ongecomprimeerd uitzenden? Klassiek gaat mij het meest om. Die compressie slaat de zaak zo dood dat het gewoon niet meer leuk is om naar te luisteren.

ps. wie weet een lijst met shoutcast stations in nederland?

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:27
euh, radio 2? :P

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45
Geen compressie dat is anderhalve mb per seconde ofzo, nee die bestaan niet, die bandbreedte is niet te betalen.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op dinsdag 27 november 2001 17:16 schreef Pc123 het volgende:
Geen compressie dat is anderhalve mb per seconde ofzo, nee die bestaan niet, die bandbreedte is niet te betalen.
Precies, laat staan dat je het met je huisconnectie kan bijhouden. Dat is dus onzin.

Beste zender die ik ken zendt een 192kbit signaal uit (duitse echte RADIO). Ik ken alleen nog andere zenders die een beter signaal geven en maar met een rate van 128kbit uitzenden. (digital import, trance zender en rothmetal black&death 128kbit).

Maar ongecomprimeerd is gewoon niet mogelijk, niet voor de host nog voor de client side, of je moet over een 10mbit connex beschikken. En dat heeft volgens mij nog geen 1% van alle internet gebruikers in Nederland.

Verwijderd

Hij bedoelt niet de bitrate...

Radiostations comprimeren het geluid zodat het ook op kut speakers nog vet klinkt, hierdoor verlies je echter alle dynamiek (dat bedoelt hij met platgeslagen)

(8>

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:33
Ja, sorry. Techieguy zegt het goed. Ik bedoel dus niet een compressie van 128 kbit/s zegmaar, maar de dynamiek compressie, wat alle radiostations doen.

Ik kan ongecomprimeerd trouwens best bijhouden (campusnet roelt >:)

• Yokozuna
Tjah, met 10 of 100mbit (whatever) zal het vast wel lukken ja.

Maar dan ben je 22 jaar ofzo? En dan klassieke muziek, hehe dan heb je je smaak wel snel ontwikkeld zeg :)

Tjah, nix aan te doen he. En ik luister trouwens al 1 jaar naar c-dance (trance zender in België, ik woon tegen de grens). Via de antenne, ik vind dat veel dynamiek hebben. Echo's die overlopen van links naar rechts, vind het alle dynamiek nog hebben eigenlijk. Das ook de zender die ik het beste kan ontvangen.. Hier.

Das eigenlijk het enige wat ik in mp3's mis, kwalitatief kan het ongelooflijk goed klinken, maar vaak valt die dynamiek jusit weg (zachte echo's etc.) Daarom dacht ik dus dat je op die manier mp3 compressing bedoelde :) Ken wel wat zenders waar standaard de bass wat is opgekrikt trouwens. Vooral die hele bekende, waar veel pop (pop-ulair he) trance en r&b wordt gedraaid.

Misschien bedoel je ook dat de midrange (die veel mensen "schel" vinden klinken) een beetje wordt weggedraaid?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
[off-topic]
C-Dance ff opgezocht :)

http://www.c-dance.be en live stream.....klinkt lekker hoor :9
[/off topic]

verder weet ik niks van uncompressed streams, lijkt me sterk dat die er zijn....

• Yokozuna
Ja die livestream klinkt VOOR 80KBIT DAN, erg goed. Vooral dat intro geluidje. Echt goed gemixed :)

Maar ik luister altijd via de antenne. (van mijn brakke marquant stereo'tje in me slaapkamer) Dat klinkt echt optimaal, gewoon cd kwaliteit. En de ruis klinkt echt zo minimaal, en nog stereo ook. Kom ik weinig tegen bij FM zenders via antenne.

Zo, dat nummer wat ze nu draaien rocked echt. Komt veel goeie shit op die zender.
Pagina: 1