If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.
Gewoon een download aanbieden in TXT- of RTF- of DOC- formaat.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
en niet die ene div
If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.
Ik ben weleesn een paar dagen bezig geweest om hier iets voor te vinden maar dat ging niet zonder allerlei omwegen (ActiveX, Java) zodat het niet voor alle browsers/platforms geschikt is.
En vaak ook nog eens een install op de UA.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/constants/SaveAs.asp
staat dat die functie alleen dus de html van de hele pagina opslaat. Maar ik wil dus eigenlijk dat je op een knopje kan drukken en dan zeg maar de inhoud van die ene <div> aanbiedt met een "save as" dialog.
Verwijderd
Je kunt wel kopieren naar clipboard, maar opslaan als file gaat echt te ver..
Hoezo? als de browser vraagt om confirmation.Het zou wat zijn als dit echt kon....
ja grappig, er staat inderdaad "Saves the current Web page to a file."Op dinsdag 27 november 2001 17:09 schreef FireFlash het volgende:
op
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/constants/SaveAs.asp
staat dat die functie alleen dus de html van de hele pagina opslaat. Maar ik wil dus eigenlijk dat je op een knopje kan drukken en dan zeg maar de inhoud van die ene <div> aanbiedt met een "save as" dialog.
maar ik neem aan dat dit gewoon domweg een foutje op msdn is, execCommand doet namelijk: "Executes a command on the current document, current selection, or the given range."
ontstaan omdat de execCommand method eerst enkel het document-object ondersteunde, vanaf 5+ kwamen daar controlRange en TextRange bij
is dus helemaal niet beperkt tot enkel een webpagina, maar iedere string die je wil saven in een textfile kun je hiermee laten opslaan gewoon door de method aan een controlRange of TextRange te hangen ipv aan document (enkel is dit msie5+ terwijl aan document de method wel vanaf msie4.0 werkt)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Het is dus niet mogelijk om met execCommand("SaveAs") een selectie of range te saven.
Ik heb het toen maar met een hidden iframe opgelost. Niet echt mijn manier, maar het kan (nog) niet anders.
Zo heb ik het dus gedaan:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <iframe id="SaveFrame" style="display:none"></iframe>
function saveHTML()
{
SaveFrame.document.open("text/html","replace")
SaveFrame.document.write(divEdit.innerHTML)
SaveFrame.document.close()
SaveFrame.focus()
SaveFrame.document.execCommand("SaveAs", true, vValue="Pagina1.html");
} |
Koel! Dit ga ik gebruiken voor m'n pellePaint-save functie.. hoef ik het niet meer door PHP te laten doenOp woensdag 28 november 2001 10:13 schreef FireFlash het volgende:
For the record, als iemand hier nog eens langs komt met hetzelfde probleem:
Verwijderd
welke "broncode" moet ik in z;n geheel gebruiken om de inhoud van een textveld op te slaan door middel van de "save As" dialoog box?
dan moet je de waarde van een textveld opvragen, dat is basis DOM (zelfs via en voorloper van het DOM)Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 16:32:
humz...ik snap em niet helemaal...als ik dit in een html bestand zet he?...
welke "broncode" moet ik in z;n geheel gebruiken om de inhoud van een textveld op te slaan door middel van de "save As" dialoog box?
1
| document.forms['formnaam'].elements['inputnaam'].value |
geeft je die waarde, maar voordat je dit soort basis dingen gaat vragen, probeer eens wat standaard tutorials over javascript en het opvragen en veranderen van elementen in een html-pagina door te lezen, dan leer je heel snel de basis.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
1
2
3
| <textarea name="text" rows="20" cols="100"></textarea><br>
<input type="button" value="Save As" onclick="save.document.write(text.value);save.document.execCommand('SaveAs',true,'.html')">
<iframe name="save" style="display:none;"></iframe> |
mensen..bedankt voor jullie hulp...deze n00b is weer iets slimmer geworden