[ASP] Com object vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik maak sinds kort van code die vaak op onze website gebruikt wordt een com object.

Dat lukt vrij goed, maar ik heb toch twee vraagjes:

1. Telkens wanneer ik voor de eerste maal het com object aanroep, krijg ik de melding "De RPC is mislukt en niet uitgevoerd.", maar als ik een refresh doe, is er geen probleem. Dus net na de regsvr32 registratie krijg ik die fout, maar dan niet meer.

2. Als ik een component unregister (regsvr32 ... /u) dan blijft de dll toch nog "gebonden" zijn aan de executable dllhost.exe Als ik die dllhost.exe dan kill (kill proces) dan kan ik een nieuwe dll met dezelfde naam regsvr32-en. Normaal gezien moet die regsvr32 ... /u de dll toch weer vrijgeven? Of doe ik iets fout?

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Op dinsdag 27 november 2001 16:47 schreef Brynnie het volgende:
1. Telkens wanneer ik voor de eerste maal het com object aanroep, krijg ik de melding "De RPC is mislukt en niet uitgevoerd.", maar als ik een refresh doe, is er geen probleem. Dus net na de regsvr32 registratie krijg ik die fout, maar dan niet meer.
Dat kan idd gebeuren, maar dat is toch niet zo'n ramp :?
Dat ding doet er gewoon ff over.
2. Als ik een component unregister (regsvr32 ... /u) dan blijft de dll toch nog "gebonden" zijn aan de executable dllhost.exe Als ik die dllhost.exe dan kill (kill proces) dan kan ik een nieuwe dll met dezelfde naam regsvr32-en. Normaal gezien moet die regsvr32 ... /u de dll toch weer vrijgeven? Of doe ik iets fout?
Euh nee dat werkt nogal vaag idd.
Als een DLL eenmaal aangeroepen is blijft ie draaien ( in het geheugen ofzo ). Ik los het altijd op door tijdelijk ff me webservice te stoppen .

Je kan altijd een DLL naam ergens anders heen regsvr'en als er nog een oude reference bestaat. Volgens mij ruimt ie dat sorot dingen niet automatisch op . Niet zo goed voor je registry dus.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probleem 1 kan idd te wijten zijn aan het feit dat de registratie nog niet voltooid is. Ik zal er de volgende maal eens op letten om wat langer te wachten vooraleer ik het com object na registratie aanroep.

Probleem 2 is vervelender. De webservice "even stoppen" is niet echt een optie aangezien het om een e-commerce site gaat waar voortdurend veel bezoekers op surfen. Momenteel gebruik ik dus de "kill proces" methode, maar ik zou liever een betere (veiligere) werkwijze gebruiken...