Iemand wist me te vertellen dat de huidige RC5 wedstrijd nog maar een paar maanden zou duren. Hoe denken jullie hierover?
Binnen nu en 480 dagen zeker. Dat is een paar maanden
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
als we nog ff iets assimileren binnen een paar dagen denk ik 
nee ik denk anderhalfe jaar
nee ik denk anderhalfe jaar
sneller gok ik.. (en hoop ik
)
persoonlijk denk ik een jaartje..
hehe, hoe sneller we op seti overkunnen heOp dinsdag 27 november 2001 17:20 schreef Sequence het volgende:
sneller gok ik.. (en hoop ik)
Weten jullie al hoeveel mensen er ongeveer naar seti gaan??
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Dat zal Sequence niet leuk vinden
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
De wedstrijd zal over zijn als de laatste key gekraakt is ...
Dan pas zullen ze bij D-Net waarschijnlijk verklappen dat de key al vorig jaar gekraakt was door een 486 van iemand die allang gestopt is ofzow ...
en hoe er daarna overgegaan zal worden hangt af van het aantal koetjes dat op RC5 only staat (welke dus afvallen als de contest over is) en hoeveel koetjes bereikbaar zijn om ze op een andere contest over te zetten...
Ik wed dat de meeste koetjes eerst overgaan naar OGR omdat dat het makkelijkste is (je hoeft immers alleen maar een andere ini te zetten ipv een compleet andere client te installeren) en dat zal waarschijnlijk de grootste moot zijn ...
Dit neemt natuurlijk niet weg dat er een heleboel single-pecee-participants zijn die zonder moeite een andere client nemen en bv Seti of Folding of <insert ur project here>.
Met andere woorden ... mischien knallen we wel in 1 maand recht door OGR heen als alle kracht overgezet wordt, en mischien zakt DPC wel als een pudding in elkaar als blijkt dat 70% van de koetjes op rc5-only staan en onbereikbaar zijn voor diegene die ze geassimileert heeft en daardoor verloren zullen gaan.
1 ding staat zeker als een paal boven water en al onontkoombaar zijn........
DE TIJD ZAL HET LEREN
Dan pas zullen ze bij D-Net waarschijnlijk verklappen dat de key al vorig jaar gekraakt was door een 486 van iemand die allang gestopt is ofzow ...
en hoe er daarna overgegaan zal worden hangt af van het aantal koetjes dat op RC5 only staat (welke dus afvallen als de contest over is) en hoeveel koetjes bereikbaar zijn om ze op een andere contest over te zetten...
Ik wed dat de meeste koetjes eerst overgaan naar OGR omdat dat het makkelijkste is (je hoeft immers alleen maar een andere ini te zetten ipv een compleet andere client te installeren) en dat zal waarschijnlijk de grootste moot zijn ...
Dit neemt natuurlijk niet weg dat er een heleboel single-pecee-participants zijn die zonder moeite een andere client nemen en bv Seti of Folding of <insert ur project here>.
Met andere woorden ... mischien knallen we wel in 1 maand recht door OGR heen als alle kracht overgezet wordt, en mischien zakt DPC wel als een pudding in elkaar als blijkt dat 70% van de koetjes op rc5-only staan en onbereikbaar zijn voor diegene die ze geassimileert heeft en daardoor verloren zullen gaan.
1 ding staat zeker als een paal boven water en al onontkoombaar zijn........
DE TIJD ZAL HET LEREN
Ga daar maar niet vanuit. Het is nog altijd in D.net's eigen belang om die key zo snel mogelijk te vinden.Op dinsdag 27 november 2001 18:26 schreef JiveDAF het volgende:
De wedstrijd zal over zijn als de laatste key gekraakt is ...
Best welOp dinsdag 27 november 2001 18:31 schreef Onno het volgende:
Ga daar maar niet vanuit. Het is nog altijd in D.net's eigen belang om die key zo snel mogelijk te vinden.
Hoe eerder rc5 afgelopen is hoe eerder ze over kunnen naar nuttigere projecten
Zie http://stats.distributed.net/rc5-64/
Op het huidige tempo dus nog 469 daagjes.
Ik denk dat rc5 en ECCp omstreeks dezelfde tijd afgelopen is. Dit betekend dat er dan _nog_ meer computers "vrij" komen voor ondermeer OGR,S@H,G@H,F@H en UD. Ook denk ik, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, dat er voorlopig geen rc5-72 oid zal komen maar dat dnet zeer meer zal gaan focussen op UD (Think). Reden hiervoor is dat er al zeer lange tijd geen nieuwe client voor bv de P4 is vrijgegeven en dat ik daar ook verder niks over hoorOp dinsdag 27 november 2001 19:31 schreef Witlof het volgende:
Ik denk dat als RC5 afgelopen is ECCp zeer snel zal volgen
De oude crew... helemaal zo slecht niet.
En aangezien computers door de tijd heen ook steeds sneller worden zal het uiteindelijk dus nog minder lang duren ...Op dinsdag 27 november 2001 20:33 schreef DSmarty het volgende:
* Jive denkt dat het binnen een jaar over is met RC5-64.
Nog *maximaal* 469 daagjes dus. De kans is erg klein dat de allerlaatste key de juiste is.Op dinsdag 27 november 2001 20:33 schreef DSmarty het volgende:
http://stats.distributed.net/csc/ heeft het over 98.781%. Maar was daar niet eerst wat mee foutgegaan ofzo, waardoor alle keys gedaan waren zonder dat de juiste gevonden was?Op dinsdag 27 november 2001 21:52 schreef HlpDsK het volgende:
Op hoeveel % van de keyspace was de vorige RC5 en CSC afgelopen?
Van RC5-56 zou ik het niet weten.
Dit is een onztetende n00by vraag maar wat doen die teams nou eigenlijk.
En waar komt distributed.net mee nadat deze 64 bits sleutel gekraakt is?
Met een 128 bits sleutel? En dan gaat iedereen weer domme rekenkracht aanwenden voor dat 'doel'.
Met een 128 bits sleutel? En dan gaat iedereen weer domme rekenkracht aanwenden voor dat 'doel'.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Denk het niet. Bedenk maar eens dat er dan 18446744073709551616 keer zo veel keys zijn, die per stuk ook nog eens groter zijn. Je bent er dus *meer* dan 18446744073709551616 keer zo lang mee bezig. Daar beginnen ze niet aan.Op dinsdag 27 november 2001 22:00 schreef Cow_tipping het volgende:
En waar komt distributed.net mee nadat deze 64 bits sleutel gekraakt is?
Met een 128 bits sleutel?
eeeeeuuuuh what's up doc
nee maar distributed was toch nu van ud.com
misschien dat ze dan alles proberen te leiden naar dat project en of OGR-25
nee maar distributed was toch nu van ud.com
misschien dat ze dan alles proberen te leiden naar dat project en of OGR-25
Er gaan de laatste tijd wel erg veel posts over kleine blokjes (of hoe je het dan mag noemen) misschien is de sleutel al gevonden en is dnet het nu na aan het rekenen?
MAW je weet het niet, maar het lijkt me sterk dat de sleutel de laatste dag gevonden wordt..
MAW je weet het niet, maar het lijkt me sterk dat de sleutel de laatste dag gevonden wordt..
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
* Jive flushed zich een broodje aap aan al die kleine klere-WU's ....
Tis nie normaal meer ....
Ik geloof idd dat ze nu de "oude" keyspaces in rap tempo door aan het lopen zijn om alle keys correct gechecked te hebb ( van alle clients die wel WU's hadden gehaald maar niet hadden teruggegeven om wat voor reden dan ook )
Maar ze zouden het wel in grotere pakketjes kunnen doen, want mijn proxy log is ipv 1meg groot per dag nu toch wel 2 a 3 keer zo groot, door al die kleine WU's en omdat hij dus veel vaker connecties van
's krijgt omdat die veel sneller door de WU's ploeteren
* Jive zou er bijna
van worden
Tis nie normaal meer ....
Ik geloof idd dat ze nu de "oude" keyspaces in rap tempo door aan het lopen zijn om alle keys correct gechecked te hebb ( van alle clients die wel WU's hadden gehaald maar niet hadden teruggegeven om wat voor reden dan ook )
Maar ze zouden het wel in grotere pakketjes kunnen doen, want mijn proxy log is ipv 1meg groot per dag nu toch wel 2 a 3 keer zo groot, door al die kleine WU's en omdat hij dus veel vaker connecties van
* Jive zou er bijna
Verwijderd
En daar komt dan nog eens bij dat er - zo lijkt het toch - mensen zijn die dan plots uit een coma schieten en zich herinneren dat ze maanden oude blokjes moeten flushen, en dat uiteraard bij voorkeur een paar uur voor mij - die dus hun origineel niet ingeleverde blokjes opnieuw kreeg toegewezen - zodat ik iedere dag een pak van m'n output in een zwart gat zie gaan 
Hint aan d.net : zorg volgende keer voor een soort versiesysteempje. Een paar bits extra dus die de versie aangeven van uitgave van een blokje. Wordt een blokje later opnieuw uitgegeven, dan verhoog je de versie, en de oudere versies worden dan genegeerd bij ingave
Pech voor degene die de oude versie had, die had 'm maar sneller moeten inleveren. Zo staat mijn computer dan tenminste niet voor niets te grazen 
Oh ja, 'k denk dat dit wel gedaan is na volgende zomer...
Hint aan d.net : zorg volgende keer voor een soort versiesysteempje. Een paar bits extra dus die de versie aangeven van uitgave van een blokje. Wordt een blokje later opnieuw uitgegeven, dan verhoog je de versie, en de oudere versies worden dan genegeerd bij ingave
Oh ja, 'k denk dat dit wel gedaan is na volgende zomer...
Op dinsdag 27 november 2001 20:41 schreef DSmarty het volgende:
-1 Troll
(foei collega)
D.net heeft weinig aan het kraken van een 64 bits code op zich. Het vinden van de volgende stap op de OGR lineaal is wel degelijk aantrekkelijk (lijkt me iig, daar KUN je wat mee).
Er was een aantal maanden geleden het geluid van d.net crew dat ze bezig zijn met een 3e project op te zetten. ze willen echter niet zeggen wat. (ze zeggen uberhaupt zeer weinig over voorgang, bugs, ideeen, etc)
en volgens mij is de huidige d.net client ook geschikt voor OGR-26. Deze wu's zijn al eens "per ongeluk" uitgegeven en verwerkt. (al kan ik niet zeggen of geschikt het juiste woord is. er gaan ook nog steeds geruchten dat de huidige core niet eens correcte informatie uitspugt in OGR-24 en OGR-25)
en volgens mij is de huidige d.net client ook geschikt voor OGR-26. Deze wu's zijn al eens "per ongeluk" uitgegeven en verwerkt. (al kan ik niet zeggen of geschikt het juiste woord is. er gaan ook nog steeds geruchten dat de huidige core niet eens correcte informatie uitspugt in OGR-24 en OGR-25)
Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96
* zork hoopt dat RC5 nog lekker lang doorgaat
Persoonlijk vermoed ik dat na RC5 een heleboel output weg zal vallen.
veel PC-s die geassimileerd zijn staan onbereikbaar, en waarschijnlijk zullen ook veel leden aangemeld zijn, van je komt er mee in de stats, maar die er nooit naar omkijken.
Ik vrees helaas dat dit wel een groot gedeelte zal zijn.
Moet je alleen maar eens kijken naar het aantal mensen dat actief kijkt naar de stats. Dat zijn er heel veel, maar als je het vergelijkt met die 5.000 users is het weinig.
veel PC-s die geassimileerd zijn staan onbereikbaar, en waarschijnlijk zullen ook veel leden aangemeld zijn, van je komt er mee in de stats, maar die er nooit naar omkijken.
Ik vrees helaas dat dit wel een groot gedeelte zal zijn.
Moet je alleen maar eens kijken naar het aantal mensen dat actief kijkt naar de stats. Dat zijn er heel veel, maar als je het vergelijkt met die 5.000 users is het weinig.
Pagina: 1