bestaat er zoiets als een tag library zoals je voor java hebt maar dan voor php.
ik ben een form generation class aan het maken die het mogelijk maakt om dmv enkel een array met form properties een form genereerd en die automagisch naar een DB update/insert etc.
maar ik wil dat je eigenlijk niet die array hoeft op te geven maar gewoon een html tag die die info bevat.
die tag moet dan uit de pagina gefilterd worden en naar die array worden geparsed en uitgevoerd.
snappie het nog?
pseudo voorbeeld:
zou moeten worden:
iets in die trant zeg maar
ik ben een form generation class aan het maken die het mogelijk maakt om dmv enkel een array met form properties een form genereerd en die automagisch naar een DB update/insert etc.
maar ik wil dat je eigenlijk niet die array hoeft op te geven maar gewoon een html tag die die info bevat.
die tag moet dan uit de pagina gefilterd worden en naar die array worden geparsed en uitgevoerd.
snappie het nog?
pseudo voorbeeld:
code:
1
2
3
4
| <logic:iterate name="form"> <bean:write name="first name" db_field="first_name" type="text" size="40" maxlength="38" /> <bean:write name="Sur name" db_field="sur_name" type="text" size="40" maxlength="38" /> </logic:iterate> |
zou moeten worden:
code:
1
2
3
4
5
6
| $form=array(
"First name"=>array("db_field"=>"first_name","type"=>"text","size"=>"40","maxlength"=>"38"),
"Sur name"=>array("db_field"=>"sur_name","type"=>"text","size"=>"40","maxlength"=>"38")
);
echo $create_form = new from_class($form); |
iets in die trant zeg maar
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who