[PHP] struts-achtige tag lib voor php?

Pagina: 1
Acties:

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
bestaat er zoiets als een tag library zoals je voor java hebt maar dan voor php.

ik ben een form generation class aan het maken die het mogelijk maakt om dmv enkel een array met form properties een form genereerd en die automagisch naar een DB update/insert etc.

maar ik wil dat je eigenlijk niet die array hoeft op te geven maar gewoon een html tag die die info bevat.

die tag moet dan uit de pagina gefilterd worden en naar die array worden geparsed en uitgevoerd.

snappie het nog?

pseudo voorbeeld:
code:
1
2
3
4
<logic:iterate name="form">
  <bean:write name="first name" db_field="first_name" type="text" size="40" maxlength="38" />
  <bean:write name="Sur name" db_field="sur_name" type="text" size="40" maxlength="38" />
</logic:iterate>

zou moeten worden:
code:
1
2
3
4
5
6
$form=array(
"First name"=>array("db_field"=>"first_name","type"=>"text","size"=>"40","maxlength"=>"38"),
"Sur name"=>array("db_field"=>"sur_name","type"=>"text","size"=>"40","maxlength"=>"38")
);

echo $create_form = new from_class($form);

iets in die trant zeg maar

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

bestaat niet, maar lijkt me niet al te lastig om te maken?

Als je nog iets mooier uitlegt wat je wilt kan ik wel wat verzinnen...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 16:33 schreef chem het volgende:
bestaat niet,
Dat zijn altijd gevaarlijke uitspraken.. dat je iets niet kent zegt immers niet dat het niet bestaat. En niemand kent alles. :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Op dinsdag 27 november 2001 16:48 schreef Onno het volgende:

[..]

Dat zijn altijd gevaarlijke uitspraken.. dat je iets niet kent zegt immers niet dat het niet bestaat. En niemand kent alles. :)
jah nee
ik bedoel "bestaat niet in de standaard setup van php 4"

:P

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• GiLuX
  • Laatst online: 12-11-2025
Op dinsdag 27 november 2001 16:33 schreef chem het volgende:
bestaat niet, maar lijkt me niet al te lastig om te maken?

Als je nog iets mooier uitlegt wat je wilt kan ik wel wat verzinnen...
tnx!

al moet ik even nadenken hoe dit 'mooier' te formuleren.

ben je bekent met struts?
is een tag lib voor java (http://jakarta.apache.org/struts/index.html).

wat ik eigenlijk zou willen is dat je in php MVC(model view controler) kan loslaten.

dus dat je je design van je logic kan scheiden.

volgens mij bestaat dat nog niet in php en soms is het best handig.

het komt er min of meer op neer dat als je script een tag zoals bv:
<class:aform name="Sur name" db_field="sur_name" type="text" size="40" maxlength="38" />
tegenkomt,
dat er dan stiekum het aform object wordt aangemaakt en daarvan moeten dan (in dit geval) de setters aangeroepen worden.

dus dan zou aform dus iig deze functies moeten hebben:

function set_name($name){
$this->val_name= $name;
}

function set_db_field($db_field){
$this->val_db_field = $db_field;
}

etc..

volgens de struts manier zou je ook een actie op moeten geven wat er zou moeten gebeuren in case van success en failure.
maar het is natuurlijk niet de bedoeling om het hele struts project voor php na te gaan zitten bouwen (mischien wel een leuke uitdaging) :)

maar goed,
nu heb ik begrepen dat het mogelijk zou moeten zijn om zelf modules voor php te bouwen in C die je dan kan intergreren in php, wat natuurlijk het minste performance verlies opleverd.

maar geen idee hoe dat verder in zijn werk gaat.
maar ik heb ook geen idee hoe dit anders aan te pakken op een andere manier.

mischien wel door eerst de hele output van je script in een buffer optevangen , daarna een xml parser op je script los te laten die met wat regexen de boel er uitvist en dan uitvoerd en dan je buffer naar scherm te dumpen.

is maar een wild idee.

ik ben al te vreden voor mijn toepassing nu, als het in een array word gepropt zoals in mijn eerste post beschreven.

is het zo al wat duidelijker waar ik heen wil??

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who