Duron temp (utfs) -> pieiep speakers

Pagina: 1
Acties:

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 08:30
Mijn Duron 800, niet oc'd, op mijn MSI K7T Turbo 266 wordt als ik een spelletje als TFC speel, toch geen ingewikkeld spel, zo'n 52 graden. Als ik een tijdje speel hangt de computer, HD activity lampje blijft rood branden, kan niets meer doen, en er komt een piepgeluid uit mijn speakers.

Dit heb ik soms ook wel eens met een DivXje, en nu ik Return to Castle Wolfenstein heb kan ik het introfilmpje niet eens bekijken of hij gaat piepen.

Als ik CPUIdle aanzet (overigens in XP) dropt de temp unstressed naar 36 graden.

Ik heb zo'n lompe Thermaltake SuperOrb. Liggen de hangers aan de temp, of aan mijn SB Live Value? Want in Win2k met mijn Celeron 400 had ik het ook af en toe.

Peace is not simply the absence of war.

• KroeT
Ik heb nog wat verder onderzoek gedaan, de temp komt niet boven de 43 graden als de comp vastloopt tijdens RtCW. Daar ligt het dus wrs niet aan. Videokaartdrivers? Heb de nieuwste drivers onder XP.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Misschien dat je vga kaart te warm wordt ?

• KroeT
Volgens SmartDoctor is alles goed met mn VGA kaart. Maar tja, ik draai wel eens een paar uur achter elkaar een paar films zonder dat er wat aan de hand is :/

Maar mocht dat wel het geval zijn, wat kan ik er aan doen? Want mijn kast is niet vol of zo, genoeg ruimte rondom mijn V7100/T 32 MB (GF2 MX 400), en kast open of dicht maakt niet uit.

Verwijderd

Dat had ik met mijn oude GF2MX drivers. Na de 10.xx detonators is het overgegaan.

• KroeT
Ik heb net de nieuwste detonators geinstalleerd (argh, weet versie niet meer, zal het ff opzoeken)

in het inf bestandje staat 2.1.8.1

• KroeT
Nee, na het proberen van 8 verschillende Detonators en Asus drivers ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet aan de videokaartdrivers ligt.

Zou het aan de geluidskaartdrivers kunnen liggen? Heb volgens mij de nieuwste SB Live drivers voor XP, maar heb wel eens een "XP Fix for SB Live" zien staan ergens. Weet niet wat het doet en waarvoor het is.

De topic gaat niet echt meer over PM&G volgens mij, dus hij mag evt wel gemoved worden. Naar een forum genaamd HELP KROET of zo :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40
Harddisk lamp die continu blijft fikken wijst bij mij altijd op een hangend PCI device.
Clock je je FSB te hoog over? Heb je een IRQ conflict?

• KroeT
Ik heb niets oc'ed, en alle IRQs staan ook goed. Het kwam normaal af en toe voor, als ik een DivXje aan het kijken was of als ik een half uur of meer TFC speelde ofzo. Ook wel als ik winamp aan had staan en een half uurtje de computer niet gebruikte. Dit is de eerste keer dat ik het kan reproduceren, het gebeurt steeds als ik Return to Castle Wolfenstein open en een heel klein stukje van het introfilmpje kijk.

Ik had het met win2k ook af en toe, maar da's natuurlijk wel logisch, xp en 2k verschillen behalve het teletubbiegebeuren (dat ik uit heb staan) niet zo veel.

• KroeT
Nieuwste 4in1, via SB live fix en VIA Bus master IDE utility hielpen ook niet. Ik snap t niet meer :'(

Pagina: 1