Toon posts:

[RedHat]2 videokaarten in een computer conflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een 2de videokaart in me computer gestopt. Onder Windows doet die perfect met 2 monitoren. Maar onder redhat 7.1 doet die hij het niet :( . Hij herkende me video kaart, en moest ff aantal geheugen opgeven en de monitor. Dat heb ik gedaan maar toen in de venster zat om het te teste deed hij niet. Ben ik er mee gestopt, maar hij volgens mij heeft die wel de gegevens opgeslagen. Want toen ik me computer weer opnieuw opgestarte, en op het punt stondt om kde opstarten kreeg in fronttale fouten. En ik kwam uit in tekst mode en hij knippert hele tijd met het beeldt.
Weet iemand hoe ik deze conflict kan oplossen. Ik heb een s3 vision 968 pci en een S3 virge pci 325 in zitten. Alvast bedankt

Oja onder tekst mode kan ik niks uitvoeren. Want wat ik zei dat die beeldt knippert is als ik zwart beeldt krijg, dan reageert die hele maal nergens op. Na 10 minuten doet die het helemaal niet meer.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 27 november 2001 16:15 schreef bestand het volgende:
Want toen ik me computer weer opnieuw opgestarte, en op het punt stondt om kde opstarten kreeg in fronttale fouten. En ik kwam uit in tekst mode en hij knippert hele tijd met het beeldt.
En wat staat erin /var/log/XFree86.0.log ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het lukt me niet om in /var/log/XFree86.0.log te kijken. Daarvoor flickert me beeld te erg. Ik heb probeert om nodige troep (zoals geluidskaart enz)er uit te gooien met opstarten, maar ik krijg nog het zelfde resultaat. Ik denk dat het beste is om Redhat weer opinstalleren. Maar me vraag is, of het wel kan wat ik wil*, en waar ik het beste kan instellen tijdens de installatie of later?

*Dat ik 2 desktoppen heb. Door 2 videokaarten in te proppen met 2 beeldschermen er aan.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 27 november 2001 21:33 schreef bestand het volgende:
*Dat ik 2 desktoppen heb. Door 2 videokaarten in te proppen met 2 beeldschermen er aan.
Met de nieuwste versies van XFree86 kan dat, versie 4.0 of hoger.. Die functie heet : Xinerama. Zoek hier maar eens..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt